Мързелът се появява на 7-годишна възраст

https://www.24chasa.bg/novini/article/7392590 Мързелът се появява на 7-годишна възраст Мързелът се появява на 7-годишна възраст www.24chasa.bg

Мнозина си спомнят детството с игрите навън, но финландски учени установиха, че активността ни започва рязко да спада още от 7-годишна възраст, съобщи в. "Дейли мейл".

Децата стават по-мързеливи, когато тръгнат на училище, независимо дали преди това са били активни, предава БТА.

През пубертета те са най-склонни да се откажат от спорта, който толкова са харесвали преди това.

Изследването е направено от екип на университета в Юваскюля. Специалистите призоваха да има повече спортни клубове за деца, за да се насърчава активният начин на живот.

"Тъй като физическата активност се стабилизира с възрастта и липсата на движение е по-разпространеното поведение, трябва да се насочим към малките деца, преди техните навици да станат постоянни" - каза ръководителят на изследването Ириня Лоунасало. - Родителите могат да повлияят на децата да спортуват и затова те трябва да получават подкрепа за това".

Британските здравни власти препоръчват за децата на възраст от пет до 18 години поне час физическа активност дневно, като каране на колело, тичане или спорт. Освен това е добре три пъти седмично да правят упражнения за засилване на мускулите и костите, като скачане. Четири пети от тийнейджърите обаче не се движат толкова.

Хакери могат да разбият паролата ви само по шума от клавиатурата

Хакерите могат да разбият паролите ви единствено по шума от клавиатурата когато пишете, сочи ново проучване за киберсигурност. Според експертите от Южния методистки университет в Тексас ако хакер се сдобие със запис от микрофона на телефона ви, в който се чува натискането на компютърни и телефонни клавиши,

САЩ ще се завърнат на Луната с ракетата "Вулкан" и спускаемия апарат "Перегрин"

САЩ ще се завърнат на Луната след почти 50-годишна пауза с роботизирания спускаем апарат "Перегрин" ("Странник"), построен от компанията "Астроботик текнолъджи", който ще бъде изстрелян с ракетата "Вулкан" на "Юнайтед лонч алайънс", съобщи Ройтерс. "Астроботик" беше избрана през ноември заедно с още осем компании като конкуренти за бюджета от 2,

Космически телескоп даде шанс за наблюдения на планета, подобна на Земята

Директни наблюдения от космически телескоп на НАСА дадоха възможност на учени за пръв път да видят повърхността на подобна на Земята планета в съседна звездна система, предаде БГНЕС. Планетата, позната на астрономите като LHS 3844b, е една от над 4000 открити досега екзопланети - небесни тела, които се въртят около звезда

Илон Мъск иска да взривим Марс с ядрени оръжия

Милиардерът и предприемач Илон Мъск призова да взривим Марс с ядрени оръжия, за да я превърнем в среда, годна за човешки живот, пише “Индипендънт”. Според Мъск ако изстреляме ядрени ракети, които да се взривят на полюсите на Червената планета, това ще предизвика разтапянето на полярните шапки на Марс,

Индийската лунна станция "Чандраян-2" влезе в лунна орбита след сложна маневра

Индийското космическо ведомство съобщи за успешното завършване на маневрата по влизането на лунната станция "Чандраян-2" в орбитата на естествения спътник на Земята, съобщиха световните агенции. Продължителността на сложната маневра е била 1738 секунди. Според индийските специалисти тя е била най-деликатната част от мисията,

Новозеландските папагали какапо се увеличават

Програмата за размножаване на новозеландските папагали какапо постигна впечатляващ успех, след като популацията им достигна 200 екземпляра за пръв път от повече от 7 десетилетия, предаде ДПА. "Популацията им вече наброява 200 екземпляра", заяви главният научен съветник по програмата Андрю Дигби. Какапо бе описан навремето от британския зоолог Марк

Парниковите емисии променили ветровете на Антарктида и се ускорило топенето на леда

Дължащото се на човешката дейност климатично затопляне е станало причина за промени на ветровете в Антарктида и това е ускорило топенето на леда по западното крайбрежие на континента, сочат данни от изследване, цитирани от ЮПИ и БТА. Става въпрос за първото изследване, което показва директна връзка между предизвиканото от човешката дейност

Учени откриха метод за подмладяване на главния мозък

В рамките на експерименти с плъхове специалисти от Кембриджкия институт за изследвания със стволови клетки обърнаха в обратна посока стареенето на главния мозък, съобщи сайтът MedicalXpress, цитиран от БТА.  Учените изследвали централната нервна система у млади и стари гризачи, за да определят влиянието на увеличената нееластичност на мозъка върху

МиГ-31 полетя в близкия космос (Видео)

Телевизионният канал „Звезда“ публикува видео от учебен полет на височинен изтребител МиГ-31БМ от морската авиация на Тихоокеанския флот в близкия комсос, предава РИА Новости, цитирана от "Фокус". „За първи път във въздушни боеве на практически таван участваха нови модернизирани височинни изтребители-прехващачи МиГ-31БМ“,

Ако затоплянето продължи - арктическият морски лед през лятото напълно ще изчезне

Учени от университета в Синсинати установиха, че е възможно да се прекрати напълно формирането на арктически морски лед през септември, ако средните глобални температури на въздуха се повишат с 2 градуса Целзий, съобщи сайтът Физ.орг, цитиран от БТА. Това ще доведе до катастрофични промени в полярните екосистеми.

Китай е домакин на международно състезание за автономни роботи

Този уикенд Китай за първи път е домакин на международно състезание за автономни роботи, известно като „2019 Running Robots Game". В надпреварата, която изисква от роботите да извършват възможно най-бързо множество задачи само за 8 минути, се включиха над 30 международни отбора, предаде bulgarian.cri.cn.

Google свали 85 приложения, които са заразени с adware – имат 8 милиона изтегляния