Стимулирането на мозъчни зони съхранява паметта

https://www.24chasa.bg/novini/article/7390996 Стимулирането на мозъчни зони съхранява паметта Стимулирането на мозъчни зони съхранява паметта www.24chasa.bg

Ефектът от напредналата възраст върху работната памет може да бъде намален, като се стимулират определени мозъчни зони, за да се въздейства върху честотата на мозъчни вълни, сочат резултатите от американско изследване, цитирани от Асошиейтед прес и Франс прес и БТА.

Получените резултати могат да послужат като изходна точка, за да може в бъдеще да се повлияе върху намаляването на когнитивните способности с напредването на възрастта, заявиха авторите на изследването.

Работната памет е краткосрочна. Тя не позволява да си припомним събития в миналото, но дава възможност да запомним телефонен номер, който в момента записваме. Смята се, че работната памет е свързана с два вида мозъчни вълни - гама и тета.

Изследването на учени под ръководството на Робърт Райнхарт и Джон Нгуен от Бостънския университет обхванало 42-ма души на възраст между 20 и 29 години и същия брой участници на възраст между 60 и 76 години. Работната памет на всички участници била тествана посредством експерименти, при които трябвало да се различат изображения, представяни с интервал от няколко секунди. Участниците носели каски с електроди, за да се прецени как взаимодействат мозъчните вълни. Посредством електродите били стимулирани мозъците на някои участници, като бил променен ритъмът на мозъчните вълни. Без въпросното стимулиране по-възрастните участници били по-бавни и резултатите им - по-лоши. Но благодарение на стимулирането резултатите им се доближили до тези на по-младите участници, като ефектът продължил повече от 45 минути по-късно.

Подобрението било свързано с по-силно взаимодействие между тета и гама мозъчните вълни в левия темпорален кортекс и с по-голяма синхронизация между тета мозъчните вълни на левия темпорален лоб и префронталния кортекс.

Независими експерти, които не са участвали в изследването, приветстваха "интересните резултати", които могат да допринесат за по-добро опознаване на намаляването на когнитивните способности с напредването на възрастта. Те обаче посочиха някои лимити, включително факта, че всички участници били в добро здраве и не били засегнати от деменция, като например болестта на Алцхаймер. "Допълнителни изследвания ще имат много голямо значение, за да се разбере дали методът може да е от полза за засегнати от деменция пациенти", заяви д-р Сара Имаризио от британската Асоциация за изследвания върху болестта на Алцхаймер.

Резултатите от изследването са публикувани в Nature Neuroscience.

"Амазон" също се оплака от слънчевите батерии на Tesla

Изглежда Walmart Inc. не е единствената компания, чиито слънчеви панели, произведени от Tesla, се запалват. Тази седмица и от "Амазон" съобщиха за инцидент от юни 2018 г., когато на покрива на техен склад в Калифорния е станал пожар, включващ соларна система на подразделението на Tesla SolarCity. В съобщение за медиите от компанията посочиха,

Извънземните планети могат да поддържат по-голямо разнообразие на живот, отколкото Земята, сочи ново проучване. Използвайки софтуерен пакет, разработен от Института за космически изследвания „Годард” на НАСА, научният екип определи комбинация от фактори, които водят до условия, благоприятни за биологична активност на планетата, предава БГНЕС.

Смарт часовник ни предупреждава за неправилна стойка на работно място

Германски инженери от Кайзерслаутерн в сътрудничество с колеги от Германския изследователски център за изкуствен интелект разработват прототип на смарт часовник за правилна стойка, пише в. "Дейли мейл", цитирана от БТА.  Устройството използва сензори, които се поставят под дрехите и в обувките. Те ще регистрират промяната на ъгловата скорост

Корабът на робота Фьодор прави втори опит за скачване с МКС

Космическият кораб на робота Фьодор ще опита за втори път да се скачи с Международната космическа станция. Скачването трябваше да стане в събота, но се появи проблем и беше отменено. Командването на полета помоли журналистите да напуснат залата и за известно време цареше неяснота, предаде NOVA.  Роботът Фьодор е първият подобен проект на руската

Учени обясниха появата на огромен резервоар с метан под океанското дъно

Специалисти от океанографския институт Удс хоул в Масачузетс разкриха загадка, свързана с появата на огромен резервоар с метан под океанското дъно на нашата планета, съобщи Сайънс алърт, цитиран от БТА.  Откритият механизъм може да е от решаващо значение за появата на живот на други планети. Учените са изследвали 160 фрагмента от скали от горния

Космическият апарат "Чандраян-2" изпрати снимка на Луната

Космическият апарат "Чандраян-2" изпрати снимка на Луната, направена от лунна орбита, съобщи сайтът Спейс. Снимката е направена от около 2650 км над лунната повърхност. На нея се вижда част от далечната страна на Луната с кратера Аполо и Източно море, предава БТА. Дестинацията на "Чандраян-2" обаче е друга.

Космическият кораб "Союз МС-14" е в автоматичен режим

Космическият кораб "Союз МС-14" с човекоподобния робот Фьодор, който не успя да се скачи с Международната космическа станция (МКС), е в автоматичен режим и апаратурата му работи, съобщи ТАСС. Маневрата тази сутрин е прекратена заради проблем със системата за автоматично скачване "Курс" на станцията и колебания при сближаването с нея.

Археолози попаднаха на изпреварила времето си технология от каменната епоха