Кийгън Скот: В моите часове шумната класна стая не е проблем

https://www.24chasa.bg/novini/article/7360170 Кийгън Скот: В моите часове шумната класна стая не е проблем Кийгън Скот: В моите часове шумната класна стая не е проблем www.24chasa.bg

Хората в Гълъбово са гостоприемни, градът ми напомня за родното ми място в Охайо, казва преподавателят по английски език

- Как попаднахте в България, г-н Скот?

- Преди две години работих в Грузия, а преди това учих в Унгария, така че се интересувах от Източна Европа. Желанието ми обаче беше да отида в Турция. Кандидатствах за програмата на Фулбрайт в Турция, но тя беше отменена. В същото време се отвори възможност за позиция, спонсорирана от “КонтурГлобал” в България (ТЕЦ “КонтурГлобал Марица-изток 3” изцяло спонсорира участието на учител по английски с майчин език в двете училища в град Гълъбово - бел. ред.). Помислих си: Защо не? Кандидатствах, след седмица имах интервю и буквално на другия ден ми се обадиха, че съм одобрен. Бях много щастлив и ето ме тук.

- Защо избрахте Гълъбово, а не някой голям град?

- Когато ми предложиха позицията, ми обясниха, че ще работя в Гълъбово, което е малко градче в Горнотракийската низина. Дотогава бях в Грузия, градчето, в което работих, се казва Чиатура. Близо до него се добива манганова руда. Беше индустриално градче, в много аспекти подобно на Гълъбово. Освен това Гълъбово ми напомня и на моя роден град в Охайо. Ние също имаме стоманодобивен завод наблизо, така че това ми напомни за вкъщи в определен смисъл.

- Какви са впечатленията ви от града - имат ли хората обществен живот, чувстват ли се добре?

- В първия ми работен ден в Гълъбово отивах към училището, тъй като обичам да ходя пеша. Няколко човека спряха автомобилите си да ме попитат дали искам да ме закарат. Бяха толкова гостоприемни. Виждам го постоянно в различни аспекти.

Хората имат връзка

един с друг

Накараха ме да се чувствам много добре дошъл. Постоянно ме поздравяват на улицата и ми дават подаръци.

- Получавали сте лютеница, може би?

- Домашна, разбира се. Туршия. Ракия. Домашно вино. Това е прекрасен начин да накараш някого да се чувства добре дошъл. И на мен ми е много приятно.

- Имаше ли интерес към английския език от учениците?

- Аз преподавам и в двете училища в Гълъбово – в основното и в професионалната гимназия. В началото учениците бяха много уплашени. За мен английският е майчин език и те се притесняваха да не правят грешки. Мисля, че предизвикателството беше точно това – да ги накарам да се отпуснат. Не че не се интересуваха. Напротив, те много добре знаеха важността да учат английски. Още в първия ми урок им казах – така се учиш, като правиш грешки. И те постепенно се отпуснаха и сега използват езика много по-гладко и уверено. Според мен е по-добре в началото да правиш грешки, но да говориш и да използваш езика и да си уверен, отколкото да си безгрешен, но неуверен и да не смееш да говориш гладко.

- Как успяхте да привлечете интереса на младите хора да учат чужд език?

- Аз имам късмет, защото децата са много любопитни и проактивни. Когато казвам нови думи, те често ме питат след часа: Кийган, какво е това? И аз им обяснявам.

Има ученици, които идват в клуба ми по готвене. Тази седмица ще правим смутита с различни плодове. Предишния път направихме версия на една известна американска рецепта - доматена супа с тост с чедър. Само го видоизменихме “по български” и заменихме доматената супа с лютеница. Правя го, защото вярвам, че децата трябва и да се хранят здравословно. Освен това практикуваме английски. Говорим си през цялото време на английски.

- Имат ли място иновативните форми на обучение в образованието?

- Днес обучението, фокусирано към ученика, е много гореща тема. Трудно е да се определи какво точно означава това. Много от моите занимания в клас са базирани на информационни дупки. Идеята е, че

ученикът трябва

да открие отговора

Любимият ми пример е един урок за ЕС. Поставих на стената снимките на всяка европейска страна – валутата, официалния език и столицата. Дадох на учениците карта. И ги накарах да мислят.

Разделих учениците на 6-7 групи от по 3-4 човека и им дадох 15 ключа. Казах им, че са на ваканция и ще пътуват. Всеки един от тях водеше до следващия и всеки ключ беше за конкретна страна. Те трябваше да използват информацията да открият ключа към всяка от 15-те загадки, като използват картата, и да намерят верния отговор.

По този начин ги провокирах да четат.

Когато направиш

състезание и ги

стимулираш да

мислят, те се

наслаждават

на процеса

Правил съм такива уроци в различни класове – за 6-и, както и за 10-и и 11-и.

Правя също загадки и пъзели, които ангажират и логиката, критичното мислене. Нещо като логически задачи на английски. Така се активират едновременно различни части на мозъка – не само тази, която отговаря за езиците, но и за логиката и критичното мислене

- Вие какви методи използвате?

- В моите часове шумната класна стая не е проблем. Аз преподавам английски, когато много хора говорят английски едновременно. Понякога ги карам да се движат в стаята. Единственото, което ограничавам, са мобилните телефони. По принцип вземам телефоните преди началото на часа. Но в някои случаи им позволявам да ги ползват, за да търсят информация. Трябва да има време децата да играят, да се смеят и това може да бъде част от урока.

- Направили сте и постановка на мюзикъл. Как успяхте да привлечете учениците?

- Това е един от любимите ми проекти в България. Направихме го заедно с психолога на основното училище в Гълъбово. Говорихме с местното читалище да използваме тяхната сцена. Обсъдих го с учениците и те се влюбиха в идеята. Направихме прослушване. Имаше голям интерес. За по-малките роли използвахме малки ученици – 5-и, 6-и, 7-и клас. Беше много работа. Трябваше да направим сцените, да репетираме. Направихме си костюми. Нямахме никакъв бюджет, но бяхме много изобретателни. Аз дори използвах моята завеса в банята, картонени кутии от местните магазини и домакинско фолио.

Накрая беше невероятно. Беше безупречно. Пиесата беше “Магьосникът от Оз”. Не пяхме, но всички реплики бяха на английски. И сега искат да направя още една. Освен това сме поканени да представим пиесата в град Шипка.

- Децата споделят ли ви как си представят бъдещето – в Гълъбово или извън него?

- Много е различно. Децата познават “КонтурГлобал” и знаят, че

компанията подкрепя

икономиката и

обществения живот,

че тя е основен спонсор на моята работа с тях, че изгражда паркове, спортна зала. Разбират какво значи това. Много от тях са били на стаж в централата по линия на професионалната гимназия. Някои искат да се развиват и като електроинженери, било то в ТЕЦ или възобновяеми източници, други имат роднини в чужбина или искат да пътуват. Но за тези 2 години аз имах 2-ма ученици, които отидоха в чужбина и после се върнаха. Така че за тях е много важно да знаят, че имат различни възможности да са навън, но и добра алтернатива в родното си място.

- Преди да дойдете в България, сте преподавали в Грузия. Можете ли да сравните двете страни?

- Двете страни имат много подобни елементи в исторически план. И двете са били под влиянието на Османската империя или Съветския съюз. Мисля, че имайки това предвид, когато дойдох в България, бях изумен и го казах на познатите си – това място е толкова модерно, космополитно. Българските ми приятели не ме взеха на сериозно, но аз наистина го вярвам. Защото Грузия е много традиционна и много по-изолирана от България. Мисля, че хората тук имат много по-висок стандарт на живот. Това е мое лично мнение и усещане, тъй като съм посещавал къщи на обикновени хора и в двете държави и правя разлика. Тук много домове се отопляват централно – с електричество или централно парно, докато там не е така. Имате гъста мрежа от влакове и магистрали и транспортни връзки. Струва ми се, че България е около 30 години по-напред от Грузия.

Кийган Скот е на 24 години и в последните 2 от тях преподава английски в Гълъбово, област Стара Загора. Пътят му от родния Охайо в САЩ до Тракийската низина минава през програмата за международен образователен обмен “Фулбрайт” и става възможен, благодарение на финансовата подкрепа на ТЕЦ “КонтурГлобал Марица-изток 3”. Компанията изцяло спонсорира образователния проект и работата на младия учител – “КонтурГлобал Марица-изток 3” е първият бизнес спонсор на програмата и така дава възможност на едно професионално училище да предложи качеството на обучение, сравнимо с утвърдените езикови гимназии.

Освен в Професионалната гимназия по енергетика и електротехника, Кийган доброволно поема и допълнителни часове по английски език за децата от основното училище в града. С идването му много неща се случват за първи път в Гълъбово – уроци по тракийски хора за чужденци, готварски сбирки на английски език, клуб за речи и дебати и дори първата англоезична постановка – в ролите на мюзикъла “Магьосникът от Оз” с усмивки влизат деца от 5-и до 11-и

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Образование

Технически университет-Варна и РУ „Ангел Кънчев“ ще си партнират в научната и проектна дейност

По покана на ректора - проф. д-р инж. Венцислав Вълчев, в Технически университет - Варна гостува чл.-кор. проф. дтн Христо Белоев - ректор на Русенския университет „Ангел Кънчев“. Уважаваният гост се срещна с новия ръководен екип на ТУ – Варна и им пожела успешен мандат. В работната среща участваха проф. д-р инж.

НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“ ще приеме 220 първокурсници в 18 бакалавърски и 11 магистърски програми през учебната 2019/ 2020

Бакалавърски програми Актьорство за драматичен театър, Актьорство за куклен театър, Театър на движението – Танцов театър, Режисура за драматичен театър, Режисура за куклен театър, Сценография, Театрознание и театрален мениджмънт, Театрална продукция, Филмова и телевизионна режисура, Филмово и телевизионно операторство, Филмов и телевизионен монтаж,

Технически университет – Варна с амбиции за участие във FIRST Robotic Competition

Тридесет ученици от 7 и 8 клас от 12 варненски училища се включиха в едноседмичната лятна школа по роботика, организирана през ваканцията от Технически университет – Варна и Частна професионална гимназия по инженеринг, технологии и компютърни науки към ТУ – Варна. Школата даде възможност на учители и ученици да усъвършенстват заедно своите

Преподаватели от ТУ-Варна участваха във фолклорния събор в Дебрене

Преподаватели от Технически университет - Варна участваха съвместно с фолклорна танцова школа „Рипни тропни“ в 51-то поредно издание на Фолклорния събор "Песни и танци от слънчева Добруджа". На сцената край село Дебрене, Добричка община, представителната група изигра хоро „Ботута“ от Северняшката етнографска област и танца „Добруджански ръченик“.

Инвестбанк отпуска кредити за студенти и докторанти

От началото на учебната 2019/2020 г. Инвестбанк ще предоставя кредити на студенти и докторанти, след като сключи договор с Министерство на образованието и науката за кредитиране на студенти и докторанти с държавна финансова подкрепа. Системата за студентско кредитиране гарантира достъп на младите хода до висше образование,

Проф. д-р инж. Венцислав Вълчев е новият ректор на ТУ – Варна, мандат 2019-2023г.

На свое заседание на 24 юни т.г., Общото събрание на Технически университет - Варна избра проф. д-р инж. Венцислав Вълчев за ректор на Университета с мандат 2019-2023 година. Новият ректор спечели изборите с мнозинство от 110 гласа още при първото гласуване (73% от гласувалите). Другите двама кандидати получиха съответно - доц. дн инж.

Последно от лого

Мнения

Последно от лого

Последно от

Последно от лого

Последно от

Още от Образование

ВСУ „Черноризец Храбър“ обяви прием и в задочна форма за специалността „Право“

В разгара на кандидатстудентската кампания за учебната 2019/2020 във Варненския свободен университет „Черноризец Храбър“ най-предпочитаните бакалавърски специалности, които подготвят младите хора за професиите на бъдещето са „Предприемачество и бизнес“, „Информатика и компютърни науки“, „Архитектура“, „Строителство на сгради и съоръжения“,

Различното езиково обучение, предназначено за реалния живот

Direct English разкрива нови хоризонти – всички, които желаят да придобият нови умения и да достигнат недокоснати хоризонти се насочват към Direct English Центъровете в град София или град Благоевград. Възможностите, които се предоставят ще изненадат всеки, чието съзнание свързва “завръщането в училище” просто със седене в задушна класна стая и

"Образование" - изтегли от тук безплатно приложението

Изтегли от тук безплатно приложението

Американският университет с нови специалности и засилен интерес от кандидат-студентите

Коя университетска специалност е в най-голяма степен специалност на бъдещето? Всъщност отговорът може би е, че само една специалност няма как да свърши работа, когато на вратата вече чукат умните машини, готови да вършат вместо нас тясноспециализирани дейности. Затова в последните години престижът на liberal arts,

СУ организира семинар за подготовката и квалификацията на учителите

Департаментът за информация и усъвършенстване на учители към Софийския университет "Св. Климент Охридски" организира на 13 и 14 юни семинар на тема "Подготовка и квалификация на учителите - приоритети и нови възможности". Това съобщи пресцентърът на висшето училище. На форума преподаватели от Софийския университет ще обсъдят с началниците на

Вижте кои изпити ще се състоят на 8 юни в Софийския университет

На 8 юни с изпити по български език и литература, по биология, физика и по италиански език продължава втората кандидатстудентска сесия за учебната 2019/2020 година в Софийския университет "Св. Климент Охридски". Това съобщи пресцентърът на висшето училище. Кандидатстудентският изпит по български език и литература започва в 9.00 часа.

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber