https://www.24chasa.bg/novini/article/7352522 Правят кратер върху астероида Рюгу, за да видят как е възникнала Слънчевата система Правят кратер върху астероида Рюгу, за да видят как е възникнала Слънчевата система www.24chasa.bg
Кадър: youtube/euronew

Японското космическо ведомство съобщи, че космическият апарат "Хаябуса-2", който миналия месец кацна на отдалечен астероид, ще пристъпи към още една опасна мисия, предава Асошиейтед прес, цитирана от БТА.

В рамките на експеримента ще бъде детониран експлозив на повърхността на астероида Рюгу и от образувалия се кратер ще бъдат взети проби. По този начин учените ще се опитат да проследят процесите, свързани с възникването на Слънчевата система.

"Хаябуса-2" кацна на 22 февруари на повърхността на скалистия астероид , като успя да събере и някои фрагменти от него.

Японското космическо ведомство съобщи, че "Хаябуса-2" ще пусне своя 5-килограмов снаряд с взрив на 5 април. Сондата ще се спусне в образувания кратер и ще вземе проби от него. Астероидът Рюгу, кръстен на името на подводен замък от японския фолкор, се намира на разстояние 300 милиона километра от Земята, припомня агенцията.

Двама астронавти излизат в открития Космос днес

Двама астронавти от НАСА излизат в открития Космос днес, предава БНТ. Очаква се Ник Хейг и Андрю Морган да напуснат за малко Международната космическа станция и да установят нов модул за скачване на американския сегмент "Хармъни". Двамата вече са подготвили скафандрите си за извънбордова работа. Астронавтите са се обучавали около 200 часа за

Роскосмос планира марсиански мисии в бъдеще

Срокът за ползване на Международната космическа станция (МКС) може да бъде удължен до 2030 г., предаде ТАСС. Това заяви на форума "Машук" в Пятигорск изпълнителният директор на Роскосмос за пилотираните космически програми Сергей Крикальов. "В момента срокът за ползване на станцията е до 2020 г., а с партньорите си се договорихме за удължаване до

Роскосмос: Американските колеги са забравили технологии, които са ползвали преди 60 години

Генералният директор на Роскосмос Дмитрий Рогозин смята, че свързаната с американската лунна програма загуба на технологии и необходимостта от създаване на нови се обясняват със смяната на поколения инженери, предаде ТАСС. "Не се съмнявам, че операцията по кацането на Луната е била извършена, но е странно как американските колеги са забравили

Вижте какви са основните задачи на робота Фьодор в открития космос

Предаване на телеметрична информация, параметри на полета и отработване на бъдещи дейности в открития космос ще са основните задачи на робота Фьодор по време на космически полет, предаде ТАСС. Това заяви генералният директор на Роскосмос Дмитрий Рогозин. "Фьодор има много задачи - предаване на телеметрични данни, определяне на всички параметри,

Древните египтяни са дошли от Марс?

Ловец на НЛО твърди, че е открил древноегипетски артефакт в снимки на НАСА на Марс. Скот Варинг смята, че е забелязал знаци на саркофаг, вграден в скалната повърхност на червената планета, предава The Sun. Той вярва, че неговото откритие доказва, че древните египтяни са дошли от Марс. "Открих нещо много интересно за Марс,

Най-редкият вид гибони в света очакват ново семейство в Южен Китай

Популацията на Хайнанските гибони, познати още като най-редките видове примати в света, бавно се увеличи до 29, благодарение на усилията по залесяване в южната островна провинция Хайнан. Гибоните, които са типични са джунглите на Националния природен резерват Бауанлин, имат само четири семейства, но се очаква да добавят още едно в състава си,

Астрономи наблюдаваха пряко скалиста екзопланета, голяма колкото Земята

Астрономи наблюдаваха пряко с телескоп на НАСА скалиста екзопланета, голяма колкото Земята, но без атмосфера, съобщи Ройтерс. Повърхността на планетата HS 38844b, която е на 48,6 светлинни години от нас, прилича на пустошта на Луната или на Меркурий. Възможно е тя да е осеяна с тъмни вулканични скали.

Пластмасовите отпадъци се превръщат в "камъчета", може да не ги разпознаете на плажа

Някои пластмасовите отпадъци могат да стоят незабелязани по плажовете в цял свят, защото приличат на "скали и камъчета", съобщи в. "Дейли мейл", цитиран от БТА. Учени откриха такива сиви камъчета по британския бряг и ги нарекоха "пиропластмаса". Те се образуват от стопена твърда пластмаса или найлон, а след това водата и вятърът ги заоблят.

Хакери могат да разбият паролата ви само по шума от клавиатурата