Развитието на земеделието през неолита допринесло за еволюцията на челюстта ни

Учени увериха, че развитието на земеделието през неолита е допринесло за еволюцията на човешката челюст, съобщи Франс прес. Това е улеснило също произнасянето на съгласните "ф" и "в", предаде БТА.

Изследването, което смесва лингвистика и палеоантропология, подкрепя виждането, че езикът е свързан с биологични промени, започнали през неолита (6000 - 2100 г. пр. Христа), когато се появили земеделието и отглеждането на домашни животни.

"Езикът обикновено не е изследван като биологичен феномен - заяви Балтазар Бикел от университета в Цюрих. - Това е донякъде странно, защото езикът е част от самите нас, както системите за комуникация при животните."

Преди неолита Хомо сапиенс използвал зъбите си, за да сдъвче бързо месото от животни, които е убил, или плодовете, които е събрал. Проучване на праисторически черепи показа, че докато при децата горните резци минавали пред зъбите на долната челюст, у възрастните хора горната и долната челюст се застъпвали. Ако изтеглите горната си челюст назад до такава степен, че да се допре до долната челюст, ще установите, че ще ви е трудно да произнесете съгласните "ф" и "в", отбелязаха Бикел и колегите му.

В храненето на Хомо сапиенс настъпили промени, свързани с консумация на мляко и сирене. Производството на глинени съдове за съхраняване на храна също е било важно за началото на земеделието. Така зъбите на горната челюст запазили първоначалното си положение - да минават пред тези на долната челюст.

Резултатите от изследването са публикувани в сп. "Сайънс".

"Спейс екс" изведе в орбита 24 спътника и атомен часовник

Ракетата-носител "Фалкон хеви" на компанията "Спейс екс" изведе в орбита 24 спътника, изследователска лаборатория и атомен часовник, предаде ТАСС, цитирана от БТА.  Стартът се състоя в 9: 30 часа българско време. След няколко минути бе регистрирано отделянето на двата странични ускорителя, а след това и на първата степен.

Солариум за кокошки увеличава четири пъти витамин D в яйцата им

Много хора страдат от недостиг на витамин D, в резултат на което са изложени на повишен риск от трошливи кости и респираторни заболявания, пише БТА. Птичите яйца са естествен източник на витамин D и едно от средствата да се компенсира поне частично този дефицит. Екип от диетолози и учени от Германия е открил нов начин да повиши съдържанието на

Чисти енергии ще захранват всички съоръжения на зимната олимпиада в Пекин през 2022г.

Зимните олимпийски игри в Пекин през 2022 г. ще бъдат първите в историята на Олимпийските игри, по време на които всички съоръжения ще бъдат захранвани от чисти енергии, информира Радио "Китай". От 1 юли първите седем от тях, сред които Националния стадион и Националния център за водни спортове, ще започнат да използват екологично електричество от

Астронавти се приземиха в Казахстан след шестмесечна мисия в космоса

Американска астронавтка, канадец и руски космонавт се приземиха тази сутрин в степта на Казахстан след мисия на Международната космическа станция, продължила повече от шест месеца, предаде Франс прес, цитирана от БТА.  Американката Ан Макклейн, руснакът Олег Кононенко и Давид Сен-Жак - който счупи досегашния рекорд на канадец за престой в космоса

Олег Кононенко предаде командването на Международната космическа станция (Видео)

Космонавтът Олег Кононенко предаде командването на Международната космическа станция (МКС) на колегата си Алексей Овчинин преди смяната на екипажите, съобщи ТАСС. "Командирът на 59-ата продължителна експедиция на МКС, космонавтът Олег Кононенко, който я оглавява от декември 2018 г., и командирът на 60-ата експедиция Алексей Овчинин подписаха

Япония с мисия до една от малките луни на Марс през 2024 г.

Японската космическа агенция ще изстреля роувър към една от малките луни на Марс – Фобос или Демос, през 2024 г., съобщи Ню сайънтист. Апаратът ще бъде построен съвместно с Германия и Франция, предаде БНР. Мисията ще изучава и двата естествени спътника. Върху кой ще кацне роувърът, още не е решено. По план космическият апарат трябва да навлезе в

Китайските астрономи ще търсят къде ще се родят нови слънца с радиотелескопа „FAST"

Колко нови слънца могат да се появят в Млечния път в бъдеще? Плановете на китайските астрономи са да използват най-големия в света радиотелескоп „FAST", за да търсят места, където е възможно да се родят нови слънца, за да разберат по-добре как се образуват звездите и живата материя, предаде "Радио Китай".

Марсоходът "Кюриосити" откри високо съдържание на метан на Марс

Марсоходът на НАСА "Кюриосити" е открил в атмосферата на Марс високо съдържание на метан, което може да е свидетелство за присъствието на живи организми на Червената планета, съобщи в. "Ню Йорк таймс", цитиран от БТА. Образци от въздуха на Марс са били взети в сряда, а още в петък учените са направили редица експерименти.

Китайски учени разработиха 3D роботизирана ръка за шиене

Традиционният начин на шиене, който разчита на човешка ръка или шевни машини, много скоро ще се промени драстично, благодарение на изследователи от провинция Джъдзян, които създадоха 3D роботизирана ръка, предаде "Радио Китай". Тя е с размерите на човешка ръка, може бързо да сканира парчета плат с лазер,

Гигантският телескоп Мауна Кеа ще бъде построен на свещения хавайски връх (Видео)

След дългогодишните протести и проточил се съдебен спор, хавайските власти обявиха подновяването на строителните работи за 30-метровия телескоп на Мауна Кеа, съобщи Асошиейтед прес. През октомври миналата година Върховният съд потвърди, че строежът на телескопа е законен. Строителните работи ще започнат през лятото.

Биолози: Тюлените могат да имитират човешката реч и песни