Новооткрита миниатюрна жаба се е крила милиони години

https://www.24chasa.bg/novini/article/7343986 Новооткрита миниатюрна жаба се е крила милиони години Новооткрита миниатюрна жаба се е крила милиони години www.24chasa.bg
Колаж: novataxa.blogspot.com

Миниатюрна жаба-джудже от Индия е единственият оцелял представител на древно семейство земноводни, което е успяло да се крие от биолозите милиони години, съобщи Прес асосиейшън.

"Живият фосил" беше открит от учени от Природонаучния музей на Флорида и университета "Джордж Вашингтон". Голямата колкото нокът жабка има уникална синя "звездна" окраска на кафяв фон, която й осигурява отличен камуфлаж сред падналите на земята листа, допълва БТА.

Видът е не само нов за науката. Жабката е единственият оцелял представител на древно семейство, живяло преди милиони години на територията на Индия и Шри Ланка. Близък сродник в по-новата история обаче няма.

Специалистите нарекоха миниатюрната жаба Astrobatrachus kurichiyana на звездната й окраска и на планината, където е открита.

Учени са се натъкнали на жабката по време на серия от експедиции в планинската верига Западни Гати. Те са изследвали генетиката и скелета й.

Миниатюрното създание още не е разкрило тайните си. Специалистите не знаят какъв е жизненият му цикъл, какви звуци издава и дали е застрашено.

Мишки халюцинират при стимулиране на неврони

Учени от Станфордския университет стимулираха няколко неврона у мишки и ги накараха да имат халюцинации, съобщи "Сайънс алърт". Това навежда на мисълта, че у бозайниците съществува неизвестен засега механизъм, който предотвратява появата на лъжливи възприятия в отговор на шум, т.е. случайната активност на нервни клетки.

Появи се фалшификат на дигиталната валута Либра

Дигиталната валута либра, която Фейсбук се готви да пусне през 2020 г., вече се е появила във фалшиви сметки и за нея в интернет се разпространяват фалшиви новини, пише в. "Вашингтон пост", цитиран от Франс прес и БТА. Десетки фалшиви сметки, страници и групи, представящи се в интернет и социалните мрежи за официални платформи за продажба и

Откриват паметна плоча за първия разтопил се ледник в Исландия (Видео)

В Исландия през август официално ще бъде открита мемориална плоча, с която се отбеляза загубата на първия ледник на острова и се отправя послания към бъдещите поколения, предава "Дневник". Окьокул, наричан кратко Ок, е един от около 400 ледника в страната, но вече се е свил до по-малко от 1 кв. км площ и дебелина под 15 м,

Китай ще разработи план за създаване на станция на Луната съвместно с Русия и ЕС

Китайското национално космическо управление се е договорило с Русия и ЕС да се пристъпи към съвместно разработване на план за създаване на изследователска станция на Луната, предаде ТАСС. Това заяви заместник-директорът на ведомството У Янхуа. По думите му, в близко бъдеще страните ще обсъдят задачи около осъществяването на съвместна дейност в

САЩ: Ще изпратим астронавти на Луната през 2024 г. и ще останат там

През 2024 г. САЩ ще изпратят астронавти на Луната и „ще ги оставят там“ за определено време. Това заяви американският вицепрезидент Майк Пенс в интервю за телевизия Си Би Ес, предава БГНЕС. „Този път, когато полетим на Луната, ние няма да направим обикновена визита – ние ще останем на нея“, каза той.

Индия успешно изстреля ракета с лунната си станция "Чандраян-2" (Видео)

Индийската организация за космически изследвания изстреля към Луната космическата си станция "Чандраян-2" с луноход на борда, предадоха световните агенции. Стартът на ракетата-носител GSLU Mk III, който беше предаван пряко от индийските телевизионни канали, се състоя от космодрума на остров Шрихарикота в Бенгалския залив.

Учени извлякоха за първи път ДНК от фосилизирани неандерталски черепи

Учени за пръв път извлякоха ДНК от тленни останки на неандерталци, живели в Гибралтар, съобщи Физ.орг. Специалистите са от Института по еволюционна антропология Макс Планк и едноименния природонаучен музей в Германия. Възрастта на въпросните вкаменелости досега бе неизвестна, но се смяташе, че става въпрос за някои от последните представители на

Втори телефон на Хуауей получи лиценз за 5G

Още един телефон на Хуауей получи лиценз за използването на китайската 5G телекомуникационна мрежа, заявиха от Министерството на промишлеността и информационните технологии. Той е с две сим карти и операционна система Android, информира "Радио Китай". Министерството обаче не показа снимки на телефона,

За пръв път в света: учени получиха течен магнит

Разработка на американски учени от университета в Масачузетс им позволи за пръв път в света да получат течен магнит, съобщи в. "Мейл он сънди". Откритието се счита за пробив в науката, тъй като течният магнит запазва свойствата си дори при промяна на формата. Той ще позволи на учените в бъдеще да могат да конструират течни роботи, предаде БТА.

Археолози откриха древен надпис с култ към бог Дионис в Пловдив

Нова мащабна за историята на страната ни находка откриха пловдивските археолози, които проучват Епископската базилика на Древен Филипопол. Става въпрос за каменна плоча от 255-а година, с внушителни размери и надпис, свързан с култа към бог Дионис, предаде БНТ. Специалистите вече са разчели древния надпис. Той е на старогръцки.

Трима астронавти пристигнаха на Международната космическа станция днес

Трима астронавти пристигнаха на Международната космическа станция рано тази сутрин, около шест часа след излитането си от космодрума Байконур в Казахстан, предаде ДПА. Излитането им, което се излъчваше в реално време от НАСА, бе осъществено точно 50 години след деня, в който стъпиха първите хора на Луната, предава БТА.

САЩ отбелязаха 50 години от стъпването на човек на Луната

Съединените щати отбелязаха вчера 50-годишнината от стъпването на американски астронавти на Луната с партита, състезания, игри и концерти, съобщи Асошиейтед прес. В космическия център на НАСА "Кенеди" астронавтът Бъз Олдрин показа на вицепрезидента Майк Пенс стартовата площадка, откъдето е потеглила неговата мисия "Аполо 11" към Луната през 1969 г.