Слънцето не е имало нито едно петно през февруари

https://www.24chasa.bg/novini/article/7343855 Слънцето не е имало нито едно петно през февруари Слънцето не е имало нито едно петно през февруари www.24chasa.bg
СНИМКА: НАСА

Слънцето не е имало нито едно петно през февруари - явление, което не е наблюдавано от 2008 г., съобщи в. "Дейли мейл", позовавайки се на НАСА.

Това не е причина за притеснения. Състоянието на звездата ни е сравнително спокойно, защото се приближава към фаза в цикъла, наричана слънчев минимум.

"Подобна пасивност не е само визуален спектакъл. Слънцето става малко по-мъждиво, дупките в короната стават по-стабилни, а силата на слънчевия вятър намалява" - обясни НАСА на сайта си, предава БТА.

"Отслабналият слънчев вятър от своя страна охлажда и свива земната външна атмосфера (термосфера) и съпротивлението на орбитиращите около Земята сателити намалява".

НАСА отдавна прогнозира, че Слънцето ще достигне минимума си през 2019 - 2020 г. Липсата на слънчеви петна през февруари е в унисон с тези очаквания.

Сондата "Паркър" на НАСА помага да бъдат опознати по-добре механизмите на слънчевата активност. Тя започна втората си обиколка около звездата ни през януари, а следващото й приближаване е насрочено за 4 април.

Илън Мъск: Трябват ми 20 години и 1000 космически кораба, за да построя град на Марс

Изпълнителният директор на компанията за космическа технология SpaceX Илън Мъск заяви, че ще му трябват 20 години и 1000 космически кораба, за да построи град на Марс, което е неговата дългосрочна визия, съобщи БГНЕС. Мъск написа в Twitter, че компанията SpaceX ще трябва да построи около 1000 космически кораба за превоз на товари

Два пъти по-високи от човека маймуни са живели на Земята преди 2 милиона години

Фосилизирани зъби от гигантска маймуна, чийто ръст е бил 2 пъти по-висок от този на възрастен човек, са открити в южната част на Чили, пише в. "Мирър". Изчезналият вид маймуни, кръстен Gigantopithecus blacki, се е срещал преди около 2 милиона години. Смята се, че е бил близък до днешните орангутани. Специалистите съобщават

Астрономи: Възможно е да е била наблюдавана тайнствената девета планета

Космическият телескоп TESS, който е предназначен за търсене на екзопланети чрез транзитния метод, може да е наблюдавал мистериозната девета планета, известна също като планетата Х, в Слънчевата система, съобщи Сайънс алърт, позовавайки се на учени от САЩ и Унгария. Специалистите потвърждават, че TESS може да се използва за проследяване на

Кадър: Нова телевизия

Астронавтите Андрю Морган и Лука Пармитано излязоха в открития космос (Видео)

Американският астронавт Андрю Морган и италианският му колега Лука Пармитано излязоха в открития космос, предадоха ТАСС и БТА. Морган и Пармитано ще прекарат около шест часа извън Международната космическа станция (МКС), за да ремонтират инсталирания на корпуса й алфа-магнитен спектрометър. Работата по уреда налага още три излизания в космоса

Значителни предизвикателства пред НАСА, преди да започнат пилотираните космически полети

Одиторите на НАСА предупредиха в годишния си доклад, че космическата агенция е изправена пред "значителни технически предизвикателства", които засягат и безопасността, и трябва да бъдат решени, преди астронавтите да полетят в частните капсули, предадоха Асошиейтед прес и БТА. В доклада се отбелязва, че компаниите "Боинг" и "Спейс Екс" закъсняват с

Откриха молитвен храм и гробници на древна цивилизация в Перу

Древен храм, скелети и артефакти бяха открити при археологически разкопки в Перу. Храмът е на 3000 години и е бил използван за водни ритуали. Той е открит в Ел Торо, на около 800 километра северно от столицата Лима. Молитвеното място е дълго 40 метра, широко 56 метра и разполага с олтар, предава Би Ти Ви

През 2020 г. в Шънджън тръгват първите автобуси с водородни клетки

През следващата година в южния китайски мегаполис Шънджън трябва да бъде пусната в експлоатация първата линия от градския транспорт, по която ще се движат само автобуси с водородни клетки. Това ще стане в специалната зона „Шъншан" през първата половина на 2020 г., и с нея дължината на градските линии в Шънджън ще бъде удължена с над 100 км

Китай продължава да насърчава активно използването на чиста енергия за отопление през зимата

Китай продължава да насърчава активно използването на по-чисти горива за отопление през зимата в северната част на страната, където горенето на въглища е основен източник на замърсяване на въздуха. От края на 2016 г. Пекин реализира мащабен проект за замяната на въглищата с природен газ и електричество а отопление през зимата

БГ следа в мисията на Марс и БГ космически храни ще има на отворените врати на Института за космически изследвания на БАН

Институтът за космически изследвания и технологии на БАН /ИКИТ-БАН/ организира Ден на отворените врати утре от 10.30 ч. Това съобщиха от Българската академия на науките. По случай 50-годишнината от създаването на института ще бъдат отворени за посетители лабораториите и тренажора в сградата. Директорът на ИКИТ-БАН проф

Кримски астроном любител откри нова комета в Слънчевата система

Астрономът любител от кримското селище Научний Генадий Борисов - откривателят на първата междузвездна комета, откри нова комета в Слънчевата система, предаде ТАСС. Става въпрос за деветия открит от него звезден обект. По-рано бе съобщено, че през август Борисов за пръв път в света откри междузвездна комета, която бе кръстена на него.

Китай показа експеримент за кацане на Марс