Научна експедиция осъществи историческо излъчване на живо от подводница в океана (Видео)

Кадър: Youtube/ Nekton Mission

Научна експедиция под британско ръководство, документираща промените в дълбините на Индийския океан, излъчи първото си видео с телевизионно качество на живо от двуместна подводница, предаде Асошиейтед прес.

Началото на научната дейност на експедицията "Нектън" край Сейшелските острови е съпътствано от мусонни бури и свирепи подводни течения, предаде БТА.

Първото й излъчване на живо е осъществено от дълбочина 60 метра. Предишни живи предавания от океанските дълбини са осъществявани чрез оптичен кабел. При сегашното излъчване е използвана усъвършенствана безжична технология.

Мисията на научната експедиция "Нектън" е да разкрие тайните на слабо изучения Индийски океан, като събраните данни ще бъдат използвани за подпомагане на мерките за защита и опазване.

Последните сведения за подводните течения в този регион, например, датират от 1882 г., отбелязва ръководителят на мисията Оливър Стийдс.

В качеството си на единствената новинарска агенция, която си сътрудничи с учените от експедиция "Нектън", Асошиейтед прес ще предложи видеа от изследователска дейност на дълбочина до 300 метра край Сейшелските острови в двуместни подводници, търсенето на подводни планински вериги, задкулисни кадри от живота на борда, интервюта с изследователи и въздушни кадри от мисията.

Седемседмичната експедиция се очаква да продължи до 19 април.

Зукърбърг пред Конгреса в САЩ: Либра може да намали цената на електронните плащания

Главният изпълнителен директор на "Фейсбук" Марк Зукърбърг призна вчера, че планът на компанията за създаване на цифровата валута либра е рискован. Той обаче опита да успокои скептичните американски конгресмени с аргумента, че тя може да намали цената на електронните плащания и да отвори световната финансова система за повече хора, предаде Ройтерс

Гугъл тества квантовото превъзходство (Снимки)

Резултатите от изследване на компанията Гугъл, което тества квантовото превъзходство с помощта на процесор, позволяващ да се направят сложни изчисления за малко повече от 3 минути, вместо за 10 хиляди години, са публикувани в сп. "Нейчър", предаде Франс прес. Информация за изследването по погрешка изтече през септември.

В Източен Китай ще бъде изграден град на виртуалната реалност

В опит да намери нови двигатели на растежа с приближаването на 5G епохата Нанчан, административният център на източната китайска провинция Дзянси, положи крайъгълния камък за превръщането му в град на виртуалната реалност, предаде "Радио Китай". Градът за технологии и иновации във виртуалната реалност е с обща площ от 9 кв

„Самсунг“ потвърдиха: Бъг отключва телефона ви с чужд пръстов отпечатък

Технически проблем позволява модел телефон на „Самсунг“ да бъде отключен с чужд пръстов отпечатък. От компанията потвърдиха информацията. Става въпрос за телефона Samsung Galaxy S10. Оказва се, че ако използвате протектор за екран, различен от тези на компанията, това позволява на всеки непознат да отключи телефона ви със своите пръстови

„Фейсбук“ показа само позитивните коментари по време на живо включване на Зукърбърг

Създателят на „Фейсбук“ Марк Зукърбърг изнесе реч за цензурата в социалната мрежа и онлайн в нов лайвстрийм в социалната мрежа, но алгоритмите на „Фейсбук“ му изиграха лоша шега, като показаха единствено позитивните коментари и реакции, пише „Индипендънт“. Преди няколко дни Зукърбърг се обърна към учениците в университета в Джорджтаун с реч за

Руските астронавти на МКС ще изтеглят кабел от американския сегмент на орбиталната станция

Руските астронавти ще излязат в открития космос и ще изтеглят силов кабел от американския сегмент на Международната космическа станция /МКС/ за включване на многофункционалния лабораторен модул "Наука", съобщиха ТАСС и БТА. Работата по изтеглянето на захранващия кабел беше започната от космонавтите Фьодор Юрчихин и Александър Мисуркин още по време

Повреден чайник събра на закуска американски астронавти с руските им колеги на МКС

Американските астронавти на борда на Международната космическа станция /МКС/ гостували на закуска на руските си колеги, след като им се повредил чайникът, съобщава сайтът Лайф. В американския отсек на орбиталната станция станало късо съединение, което извадило от строя нагревателя на водата. За това докладвал в Центъра за управление на полетите в

НАСА иска винаги да има американски астронавт на МКС

НАСА не желае да се стигне до ситуация, при която на борда на Международната космическа станция (МКС) няма американски астронавти, съобщи ТАСС. Това заяви директорът на американското космическо ведомство Джеймс Брайдънстайн на пресконференция в рамките на 70-ия международен конгрес по астронавтика във Вашингтон, предаде БТА

Климатичните промени правят феномените Ел Ниньо по-силни

В резултат на климатичните промени феномените Ел Ниньо стават по-силни и загряват още повече и без това затоплящата се планета, предаде Асошиейтед прес, позовавайки се на резултатите от проучване, публикувано в сп. "Протоколи на Американската академия на науките. За целите му учените са изследвали 33 феномена Ел Ниньо - естествено затопляне на

Facebook с нови правила за сигурност

Социалната мрежа се подготвя с новите мерки за предстоящите през 2020 г. президентски избори в САЩ. Facebook обяви, че ще следи по-внимателно "контролираните от държави медии", които се опитват да манипулират настроенията на гласоподавателите, предава Канал 3. "Изправени сме пред все по-съвършени атаки от контролирани от държави агенти

Богомолка край Амазонка имитира оса

Учени са открили в близост до река Амазонка в Перу неизвестен досега вид богомолка, представителите на който имитират оси, пише в. "Дейли мейл". Изследователите от Природонаучния музей в Кливланд, САЩ, съобщават, че екземпляри от новия вид, наречен Vespamantoida wherleyi, са забелязани за първи път през 2013 г., но едва наскоро са идентифицирани.

Откриха древна улица в Йерусалим, която водела към Храмовия хълм