Експерти: В България ще има 5G мрежи през 2021 година

https://www.24chasa.bg/novini/article/7339425 Експерти: В България ще има 5G мрежи през 2021 година Експерти: В България ще има 5G мрежи през 2021 година www.24chasa.bg

През 2021 година в България вече ще има стартирали 5G мрежи, прогнозират експерти. Брюксел обяви развитието на мобилните мрежи от пето поколение за един от приоритетите на единния цифров пазар и даде две години на страните - членки да се подготвят за тяхното изграждане, предаде БНТ.

Мобилните мрежи от пето поколение ще променят нашия свят. По-скоро, отколкото си мислим. С тях ще имаме все по-големи обеми от данни буквално за нула време. 5G ще работи с пет до десет пъти по-високи скорости в сравнение със сегашните мрежи.

Друго предимство е възможността за 1000 пъти повече свързани устройства на квадратен километър. Това е важно за събития с многобройни участници или публика - като фестивали, конгреси, концерти, спортни прояви.

Освен това - ще има много по-малки закъснения в сравнение със сегашните. Всичко това ще доведе до бум в развитието например на самоуправляемите коли и умните градове. Но не само.

През 2020 г. в Шънджън тръгват първите автобуси с водородни клетки

През следващата година в южния китайски мегаполис Шънджън трябва да бъде пусната в експлоатация първата линия от градския транспорт, по която ще се движат само автобуси с водородни клетки. Това ще стане в специалната зона „Шъншан" през първата половина на 2020 г., и с нея дължината на градските линии в Шънджън ще бъде удължена с над 100 км

Китай продължава да насърчава активно използването на чиста енергия за отопление през зимата

Китай продължава да насърчава активно използването на по-чисти горива за отопление през зимата в северната част на страната, където горенето на въглища е основен източник на замърсяване на въздуха. От края на 2016 г. Пекин реализира мащабен проект за замяната на въглищата с природен газ и електричество а отопление през зимата

БГ следа в мисията на Марс и БГ космически храни ще има на отворените врати на Института за космически изследвания на БАН

Институтът за космически изследвания и технологии на БАН /ИКИТ-БАН/ организира Ден на отворените врати утре от 10.30 ч. Това съобщиха от Българската академия на науките. По случай 50-годишнината от създаването на института ще бъдат отворени за посетители лабораториите и тренажора в сградата. Директорът на ИКИТ-БАН проф

Кримски астроном любител откри нова комета в Слънчевата система

Астрономът любител от кримското селище Научний Генадий Борисов - откривателят на първата междузвездна комета, откри нова комета в Слънчевата система, предаде ТАСС. Става въпрос за деветия открит от него звезден обект. По-рано бе съобщено, че през август Борисов за пръв път в света откри междузвездна комета, която бе кръстена на него.

Китай показа експеримент за кацане на Марс

Днес Китай направи публично достояние експеримент, симулиращ процеса на стабилизиране, избягване на препятствия и кацне на сонда на Марс. Той се проведе на най-големият в Азия полигон за тестови кацания в извънземна среда, в окръг Хуайлай, провинция Хъбей, съобщава "Радио Китай". Китай планира да изпрати сондата към Марс през 2020 г

Най-младият висшист в света е 9-годишно дете от Холандия

Най-младият притежател на диплома за висше образование в света ще стане Лоран Симонс от Холандия. След няколко месеца му предстои да завърши Техническия университет в Айндховен, съобщава Би Би Си. Лоран учи във факултета по електротехника. В университета постъпва преди малко повече от година, пише vesti.bg

Прекръстиха най-далечния космически обект, изследван от човечеството, на Арокот

НАСА прекръсти най-далечния космически обект, изследван от човечеството, на Арокот, защото предишното му неофициално име Ултима Туле предизвика асоциации с нацизма, съобщиха Асошиейтед прес и АФП. Арокот на езика на индианското племе Поухатан означава "небе". "Името "Арокот" отразява вдъхновението от съзерцаването на небесата - каза Алън Стърн

СНИМКА: Японската космическа агенция (ДЖАКСА)

Приключи мисията на "Хаябуса 2", отправя се към Земята

Японската сонда "Хаябуса-2" се отправи на едногодишно пътуване обратно към дома, след като приключи успешно мисията си да събере скални проби на отдалечен астероид и да ги върне на Земята, предаде Асошиейтед прес. От японската Агенция за изследване на космическото пространство (ДЖАКСА) съобщават, че сондата е напуснала орбитата на астероида Рюгу

Изтощена крава се разхожда в открито поле в село Гелча, един от най-засегнатите от сушата райони в Етиопия.

Размножаване без контрол и телешки пържоли правят половината свят необитаем