https://www.24chasa.bg/novini/article/7332508 Научна експедиция тръгна от Сейшелите, за да изследва дълбините на Индийския океан Научна експедиция тръгна от Сейшелите, за да изследва дълбините на Индийския океан www.24chasa.bg

Научна експедиция "Нектън" отплава от Сейшелските острови с кораба "Оушън Зефир" под датски флаг, за да изследва морските дълбини около архипелага в Индийския океан, предаде Асошиейтед прес, цитирана от БТА.

Екипът се състои от 33-ма учени от британската независима научна организация "Нектън" , която сътрудничи с Оксфордския университет. Екипажът включва 18 души. Ще бъде изследвано морското дъно около Сейшелските острови, които се намират на около 1500 км източно от африканския бряг. Това е първият от 6 района, които мисията "Нектън" планира да изследва до края на 2022 г.

Учените ще изучават животинския свят "в зоната на здрача" - на 30 метра под водата, където слънчевите лъчи рядко проникват. Експедицията е оборудвана с две пилотирани подводници и една с дистанционно управление. Екипът ще изследва организми и хабитати на дълбочина до 500 метра, а с помощта на сензори ще се надникне и на дълбочина до 2000 метра.

Това, което става в морските дълбини, засяга живота на милиарди хора, които живеят по крайбрежието на Индийския океан. Повишаването на температурата на водата избелва коралите, като това е с потенциални вредни последствия за редица други водни организми. Учените се надяват да опознаят по-добре морската екосистема и измененията в нея вследствие на глобалното затопляне.

Сутринта била най-подходящото време за секс

Настройте алармите - най-подходящото време за секс е сутринта, потвърждава британски експерт, цитиран от в. "Дейли стар", съобщи БТА. В ексклузивно интервю за изданието д-р Шахзади Харпър - специалист по менопауза и хормонални проблеми, засягащи либидото, посочва, че ако партньорите искат да извлекат максимално интимно удоволствие,

Geely представи „умен" автобус, използващ 5G мрежата

Китайската автомобилна компания „Дзили" (Geely) представи „умен" автобус, който функционира с помощта на 5G мрежата в град Ханджоу. Той поддържа опция за плащане чрез лицево сканиране и връзка в реално време с различните спирки, което позволява на пътниците да следят местоположението му. „Умният" автобус, който е съвместна разработка на „Дзили",

До края на лятото може да видим Юпитер и ярките му луни

До края на лятото любителите на астрономията могат сравнително лесно да наблюдават Юпитер и ярките му луни. За да видим небесното шоу в пълния му блясък, трябва да търсим отдалечено място от градските светлини и ясно небе, което през юни се намира трудно. Спектакълът обикновено започва след залез Слънце,

Тестваха успешно лазер, който унищожава ракови клетки

Специалисти от университета на Арканзас успешно са тествали лазер, който унищожава "пътуващи" в кръвоносните съдове ракови клетки, съобщи Сайънс алърт. Технологията позволява да се предотвратят метастази - вторични туморни образувания, които правят лечението трудноосъществимо. Дефектните клетки поглъщат по-интензивно лазерната светлина в сравнение

Как руските кучета изпревариха хората и видяха първи Земята от Космоса

На 12 април 1961 година 27-годишният Юрий Гагарин става първият човек, зърнал земната повърхност от Космоса. "Красиво е, каква красота само", възкликва той. Въпреки това пилотът не е първият пътник на съветската космическа капсула "Восток". През предишните месеци 10 кучета са били на неговото място.

Археолози откриха над 2400 костни фрагмента в Теотиуакан

Международен екип от археолози откри над 2400 костни фрагмента и дарове в археологическия обект Теотиуакан, разположен североизточно от столицата Мексико, предаде ДПА. Откритието е направено на Площада с колоните и подсказва, че контактите на жителите на града с маите са започнали по-рано, отколкото се предполагаше досега.

Влияе ли космическото време върху живота на земята?

В НАСА има учени, които следят каква е прогнозата за космическо време и как то влияе върху живота на земята. Един от тези космолози е в България. Изследванията на световно известния учен в областта на слънчево-земната физика д-р Нат Гопалсвами полагат основата на създаването на емпирични модели за прогнозиране на геомагнитни бури. 8 минути.

Откриха писмо, в което се съобщава за завръщането на Колумб от Америка

Писмо, което информира за завръщането на Христофор Колумб от Америка, беше открито в историческия архив на испанската монархия, предава ТАСС. Посланието е написано от краля на Португалия Жуан II до краля на Арагон крал Фердинанд II, който по това време се намира в Барселона заедно с Изабела I Кастилска.

Суперизригване на Слънцето може да има през следващите 100 години

Астрономи от университета на Колорадо в Боулдър заключиха, че през следващите 100 години може да има слънчево суперизригване, свързано с отделяне на енергия, която е 1000 пъти по-мощна от тази при обичайните изригвания на светилото, съобщи Сайънс алърт. Подобни изригвания са характерни за младите звезди.

Руснак превърна бентлито си в танк (Видео, снимки)

Спортните автомобили не са честа гледка из руските пътища заради лошата поддръжка на мрежата. За да се пребори с пътната инфраструктура в страната си, Константин Зарутски превърна луксозният си автомобил Бентли Континентал в танк, показва „Ройтерс”. Зарутски отдавна се занимава с тунинговане на коли,

Какво означават цветните сънища?

Една трета от живота си човек прекарва в сън. Хората, които помнят сънищата си, се опитват да разгадаят тяхното значение и търсят определена символика. Изпраща ли ни всъщност сънят някакви скрити послания? Защо сънуваме цветни сънища? Цветните сънища имат свои предзнаменования, твърдят учени от университета в Орландо, САЩ.

Райетата на зебрите служат за охлаждане

Черно-белите райета на зебрите са сложна охлаждаща система, защото създават конвекционен въздушен поток, който действа като вентилатор, твърдят зоолози, цитирани от в. "Дейли телеграф". Алисън и Стивън Коб от университета на Найроби са измервали през 15 минути температурата на белите и черните участъци на две зебри, родени на свобода.