- Петите класове на софийското 51-о училище са от първите дигитални паралелки в България
- С помощта на таблетите уроците са забавни и увлекателни, няма подсказвания
Децата се чувстват творци, значими са, когато дават идеи. Те могат и да ти подскажат нещо. Така обобщава промяната в 5 “в” клас на столичното 51-о средно училище “Елисавета Багряна” учителката по немски език Илиана Иванова.
От началото на тази учебна година децата са изцяло дигитализирани. Работят с таблети или мобилните си телефони, учителите използват различни приложения, за да проведат не просто познавателен, а вдъхновяващ урок.
На клипчета
виждат
метаморфозата
на пеперудата
в часа по “Човекът и природата”. Какво е менует? В часа по музика те не просто разбират, че това е стар френски народен танц в размер 3/4, в умерено темпо, който през XVII в. става придворен танц и до средата на XIX в. остава много популярен. В youtube те ще чуят и видят как се танцува.
“Дигиталният клас не означава просто клас, който има таблети, телефони или компютри, а нещо много повече. Учителите са подготвени да работят с различни приложения според това, което правят. Те са облекчени заради липсата на бюрокрация, но трябва да подбират онова, което ще покажат, с помощта на електроните устройства", обяснява директорът Асен Александров. Неговото училище е
изцяло на
електронен
дневник
Всъщност само 50 от близо 2400 училища в страната нямат хартиен вариант.
“Учителят може да види кой е отговорил вярно, кой какво е сбъркал на мига. Скалите са като по изборите. Всеки момент може да се коригират знанията. Накрая излизат петима победители”, разказва за състезанията, които организира в час, учителката по история Жанина Калчева. Тя и колежката ѝ по английски език Магдалена Пенева са били 10 дни на квалификация в Италия. Често в работата си използват тестовете на “Уча.се”. Децата хем учат, хем се забавляват. Нямат желание, а и не могат да преписват. Научават се, че това вече не минава, още от 5-и клас. Доволни са, че са в дигитална паралелка и заради леките раници.
Казахме край
на тежките
раници
и на проблемите с гърба, радва се Кристина. Въпреки че в чантата си слага таблет и тетрадки, е леко и удобно. Важно е и защото децата всеки час са в различен кабинет и не преместват непрекъснато по 7-8 килограма. Стоян подкрепя съученичката си - и на него му е по-добре без тежестите на гърба.
Мима Фратева е учителка по математика и класен ръководител на 5 “в”.
Според нея петите класове, които са дигитализирани,
са пристрастени
към новия начин
на преподаване
в училище. Не ги е оставила без работа и през грипната ваканция, която продължи цели 6 учебни дни. Не скучаха и поддържаха форма, обяснява педагожката. 5-класниците решили 3 големи теста по математика. И то с удоволствие.
Надпреварвали се даже кой ще има по-добър резултат.