Пилотирана експедиция до Марс - в средата на 30-те години на този век

Пилотирана експедиция до Марс ще е възможна в средата на 30-те години на този век, но дотогава необходимите за подобно пътуване технологии предстои да бъдат отработени по време на полети до Луната, заяви директорът на НАСА Джим Брайдънстайн, цитиран от ТАСС и БТА.

"Ориентираме се към средата на 30-те години на този век", каза той пред телевизия Ем Ес Ен Би Си. "Предстои ни още много работа, тъй като в съответствие с президентската директива ще осигурим устойчиво присъствие на Луната. Не възнамеряваме само да забием там националния флаг и да оставим отпечатъци от ботушите на астронавти, а след това да изоставим за половин век проекта", посочи Брайдънстайн.

"Ще привлечем към тази програма международни и търговски партньори. Ще се отправим там, вземайки със себе си роботи и луноходи. В крайна сметка ще намалим свързания с космическите полети риск, ще проверим надеждността на технологиите и доколкото е възможно, ще разработим технологии за многократно използване на Марс. Полетът до Луната продължава три денонощия, а Земята и Марс са в подходящо за полет положение веднъж на всеки 26 месеца. Следователно става въпрос за двугодишно пребиваване на марсианската повърхност", посочи още той.

По думите му, изследванията с помощта на марсоходите "Кюриосити" и "Опортюнити" и на космическия апарат "ИнСайт" предоставиха нови данни за геоложкия строеж на Марс.

"Установихме, че Марс притежава магнитосфера, която осигурява защита срещу космическата радиация, че в далечното минало там е имало плътна атмосфера и океан, заемащ две трети от територията в северното полукълбо, или казано с други думи, имало е подходящи за живот условия. Резултатите от нови изследвания навеждат на мисълта, че на марсианската повърхност има сложни органични съединения. Това не означава, че там има живот, а че са налице нужни за живота съставки."

През 2020 г. НАСА планира да изпрати на марсианската повърхност още един апарат за събиране на информация, въз основа на която учени ще преценят вероятността да е съществувал живот на Марс в далечното минало, както и възможността човек да живее на тази планета в бъдеще.

Проблеми с Фейсбук в цял свят, потребители не могат да влязат в профилите си

Потребители в редица страни съобщават за проблеми в работата на Фейсбук, предаде ТАСС, като се позова на специализирания сайт Даундитектър (Downdetector). Неизправността се наблюдава от 19.01 ч. българско време, предава БТА. Най-много оплаквания са постъпили от САЩ и Великобритания. За проблеми се съобщава още във Франция, Холандия, Белгия,

Голямата популация на тюлените в морето край Кейп Код привлича все повече акули

На входа на плажа Нюкоум холоу на полуостров Кейп Код в щата Масачузетс снимка на голяма бяла акула напомня на къпещите си, че в морето край атлантическия бряг се срещат акули, предаде Франс прес. Откакто през 1972 г. бе приет закон за защита на морските бозайници, популацията на тюлените в района се увеличи и надхвърли 50 000 екземпляра.

Екипажът на бъдещата мисия до МКС: Дават ни само килограм багаж, ще носим снимки

Руският космонавт Олег Скрипочка, астронавтите Джесика Миър от САЩ и Хаза ал-Мансури от ОАЕ ще вземат със себе си на борда на Международната космическа станция /МКС/ лични вещи, които ще им напомнят за дома и за близките им, предаде ТАСС. За своите намерения членовете на бъдещия екипаж на МКС разказаха по време на пресконференция в Космическия

Гугъл отхвърли обвиненията в сътрудничество с китайските военни

световните агенции. По-рано днес президентът Доналд Тръмп се зарече да провери обвиненията срещу компанията, отправени от милиардер инвеститор. "Не работим с китайската армия. Работим с американското правителство, включително министерството на отбраната, в много области сред които киберсигурност, наемане на кадри и здравеопазване",

Изтичане на гориво отложило старта на индийската лунна мисия

Изтичане на гориво от ракетата е причината за отлагането на старта на амбициозната индийска лунна мисия "Чандраян-2" през нощта в неделя срещу понеделник, предаде Франс прес като цитира индийски медии. 56 минути и 24 секунди преди обявения старт, Индийската организация за космически изследвания (ISRO) отложи изстрелването на мисията поради

"Спейс Екс": Изпращането тази година на хора в космоса е трудноосъществимо

Компанията на Илон Мъск "Спейс Екс" оповести, че плановете й да изпрати хора в космоса тази година са трудноосъществими, съобщиха Ройтерс и Асошиейтед прес, цитирани от БТА.  Една от капсулите "Дракон" за пилотирани полети на компанията експлодира през април по време не тестове във Флорида. По-рано тази година бе планирано "Дракон" да отведе

САЩ не изключват полет до Марс през 2033 година

Американското космическо ведомство не изключва възможността за осъществяването на пилотиран полет до Марс през 2033 година, въпреки скептицизма относно този скъсен срок от страна на авторитетни експерти. Мнението е на на ръководителя на НАСА Джеймс Брайдънстайн, изказано по време на телефонен брифинг с журналисти.

Частично лунно затъмнение утре - на 50-годишнината от изстрелването на "Аполо 11"

Точно 50 години след старта към Луната на мисията "Аполо-11", на 16 юли нашият естествен спътник ще ни предостави частично затъмнение на големи части от планетата, предава Франс прес. То ще може да бъде наблюдавано в Африка, в голяма част на Европа и Азия, в източната част на Южна Америка и в западната част на Австралия, предава БТА.

НАСА публикува видео карта на всички открити екзопланети (Видео)

НАСА публикува видео карта на всички 4000 екзопланети, открити от 1992 г., съобщи в. "Дейли мейл". Визуализацията с мястото на всяка екзопланета и времето, когато е открита, е направена по проекта Систем саундс. Повечето екзопланети в базата данни са открити от телескопите "Кеплер" и ТЕСС. Първата екзопланета - която е извън Слънчевата система,

Fасеbооk вгpaждa cкpит кoд в cнимкитe, cлeди кoй ги виждa и cпoдeля

Fасеbооk вгpaждa cкpити кoдoвe в cнимкитe, кaчeни oт пoтpeбитeлитe в coциaлнaтa мpeжa, пише kaldata.com. Въпросът за това се повдигна в седмицата, когато компанията ще бъде глобена с рекордните 5 милиарда долара от регулаторните органи в САЩ след разследване за неуспехите на най-голямата социална медия в света да защити личните данни на своите

Къде вече се усеща въздействието на 5G

Въпреки че глобалното внедряване на 5G остава в началните си етапи, някои мрежи са активни и се ползват. Считана за революция след 4G мрежата, която заменя, 5G вече изпълнява част от своя потенциал, става ясно от анализ на картографиращата компания OpenSignal, която измерва скорости на 5G и 4G в осем различни страни, предаде investor.

Индия отложи мисията "Чандраян-2" към Луната 56 минути преди старта

Индия отложи за неопределено време старта на мисията "Чандраян-2" към Луната 56 минути преди старта от космодрума на остров Шрихарикота в Бенгалския залив, предаде ТАСС, цирирана от БТА. Както съобщи Индийската организация за космически изследвания (ISRO), стартът е отложен по технически причини. Нова дата за изстрелването ще бъде обявена по-късно.