Астрономи откриха астероида с най-бърза орбита

https://www.24chasa.bg/novini/article/7294034 Астрономи откриха астероида с най-бърза орбита Астрономи откриха астероида с най-бърза орбита www.24chasa.bg

Американски астрономи откриха астероид, който обикаля Слънцето само за 165 земни денонощия, съобщи Фокс нюз.

Това е най-кратката астероидна година, известна на науката, предаде БТА.

Космическото тяло 2019 AQ3 е с диаметър около 1,6 км. Орбитата му е елиптична. Астероидът се приближава до Слънцето повече от Меркурий и се отдалечава от него малко зад Венера. Орбитата на астероида е наклонена, извън пътя на Земята и другите големи планети.

Специалистите от Калифорнийския технологичен институт предполагат, че 2019 AQ3 принадлежи към групата астероиди, чиято орбита е изцяло от вътрешната страна на орбитата на Земята. Досега са известни около 20 такива космически обекта от общо 800 000 астероиди.

Астероидът е открит от обсерваторията "Паломар" в Южна Калифорния на 4 януари, а след това няколко екипа са го наблюдавали с различни телескопи на 6 и 7 януари.

Учени получиха електричество от снеговалеж

Американски химици разработиха първото по рода си устройство, което генерира електричество от естествен снеговалеж, съобщи Сайънс алърт. Новата технология използва принципите на трибоелектричния ефект, при който се генерира електрически заряд от контакта на два материала, както и от положителния електрически заряд на снежните частици.

Новата капсула на "Спейс екс" претърпя инцидент по време на тестове във Флорида (Видео)

Новата капсула "Крю драгън" на компанията "Спейс екс" (SpaceX) изпадна в аномална ситуация по време на рутинен тест във Флорида, предадоха Асошиейтед прес и ТАСС. Няма ранени при инцидента, случил се във военновъздушната станция в Кейп Канаверал. Служителите на компанията са извършили серия от изпитания на двигателите на "Крю драгън".

Американска ученичка намери на плажа огромен зъб от мегалодон

Ученичка, посетила с родителите щата Северна Каролина, откри на плажа на гр. Норт Топсейл огромен зъб на мегалодон отпреди 3 милиона години, предаде агенция ЮПИ, цитирана от БТА.  Ейвъри Фот не могла да повярва на своята находка. Мегалодоните са били гигантски акули, които са изчезнали преди милиони години.

Виж загадъчна бяла аномалия - НЛО над Тексас (Видео)