Учени: Земните организми са могли да се движат преди 2,1 милиарда години

https://www.24chasa.bg/novini/article/7293995 Учени: Земните организми са могли да се движат преди 2,1 милиарда години Учени: Земните организми са могли да се движат преди 2,1 милиарда години www.24chasa.bg

Учени са открили в черни шисти на 2,1 милиарда години от каменоломна в Габон най-ранното свидетелство за революционно подобрение в историята на земния живот - способността на организмите да се придвижват самостоятелно от едно място на друго, съобщават Ройтерс и Франс прес, позовавайки се на публикация в сп. "Протоколи на Американската академия на науките".

Авторите на изследването от университета в Поатие, Франция, описват идеално запазени фосили на дребни тръбообразни структури, оставени от неизвестни организми, които са се придвижвали в меката тиня в търсене на храна в една спокойна и плитка морска екосистема. Вкаменелостите датират от времето, когато Земята е била богата на кислород и е предлагала по-благоприятни условия за простите форми да еволюират в по-сложни.

Самоличността на тези древни "пионери" остава загадка. Фосилите не съдържат самите организми, а само следи, свидетелстващи за способността им да се придвижват. Учените допускат, че тръбообразните структури с дължина 170 милиметра са оставени или от многоклетъчен организъм, или от струпване на едноклетъчни организми, подобно на плужекоподобния организъм, формиран при скупчване на амеби, които в оскъдни времена се придвижват колективно в търсена на по-гостоприемна среда.

Животът се заражда в земните морета преди около 3,5-4 милиарда години под формата на едноклетъчни бактериални организми. Най-ранните форми на живот обаче не притежават способността да се движат самостоятелно.

Откритите в Габон фосили са с приблизително 1,5 милиарда години по-стари от досегашните най-ранни свидетелства за мобилност, датиращи отпреди 570 милиона години.

За сравнение - първите гръбначни се появяват на Земята преди 525 милиона година, динозаврите - преди 230 милиона години, а Хомо сапиенс - преди около 300 000 години.

Габонските шистови отлагания представляват истинска "съкровищница" за находки. В тях са открити и фосили на най-ранните известни многоклетъчни организми.

Учени получиха електричество от снеговалеж

Американски химици разработиха първото по рода си устройство, което генерира електричество от естествен снеговалеж, съобщи Сайънс алърт. Новата технология използва принципите на трибоелектричния ефект, при който се генерира електрически заряд от контакта на два материала, както и от положителния електрически заряд на снежните частици.

Новата капсула на "Спейс екс" претърпя инцидент по време на тестове във Флорида (Видео)

Новата капсула "Крю драгън" на компанията "Спейс екс" (SpaceX) изпадна в аномална ситуация по време на рутинен тест във Флорида, предадоха Асошиейтед прес и ТАСС. Няма ранени при инцидента, случил се във военновъздушната станция в Кейп Канаверал. Служителите на компанията са извършили серия от изпитания на двигателите на "Крю драгън".

Американска ученичка намери на плажа огромен зъб от мегалодон

Ученичка, посетила с родителите щата Северна Каролина, откри на плажа на гр. Норт Топсейл огромен зъб на мегалодон отпреди 3 милиона години, предаде агенция ЮПИ, цитирана от БТА.  Ейвъри Фот не могла да повярва на своята находка. Мегалодоните са били гигантски акули, които са изчезнали преди милиони години.

Виж загадъчна бяла аномалия - НЛО над Тексас (Видео)