Интересът към недвижимите имоти се измества към по-малките градове

https://www.24chasa.bg/novini/article/7293698 Интересът към недвижимите имоти се измества към по-малките градове Интересът към недвижимите имоти се измества към по-малките градове www.24chasa.bg

Пролетният фестивал отмина, а китайският сектор на недвижимите имоти продължава да размишлява дали реалните сделки и възможности за ръст са в по-малките градове, далеч от шума на мегаполисите като Пекин и Шанхай, предаде bulgarian.cri.cn.

Обикновено продавачите на имоти регистрират пикови продажби около Пролетния фестивал (който бе на 5 февруари тази година), но последните анализи на индустрията не им дават много поводи за успокоение.

Мнозинството (почти 53%) от работниците-мигранти предпочитат да купуват жилища в по-малки градове или по родните си места, далеч от местата работа им в големите градове, според съвместен доклад на Anjuke, доставчик на информация онлайн за имоти, 58.com, платформа за социални услуги и 36Kr, медийна компания за наука и технологии.

Сю Дзячун, редактор в издателство в Пекин, е един такъв професионален мигрант. Той е купил първия си дом през 2016 г., когато бил на 29 и все още неженен. Той обаче не е изолиран случай. Много от хората като него в Китай мислят, че притежаването на дом преди да се оженят е от съществено значение. Но тъй като цените на имотите в столицата се оказват извън възможностите му Сю купува къща в град Джуоджуо, в провинция Хъбей, който е на 80 километра от Пекин и е най-близката жп гара, само на 25 минути с високоскоростен влак. "В края на краищата може да ми трябват десетилетия, за да си купя апартамент в Пекин", казва Сю.

Търговец на име Уан, 27-годишен, в Пекин вероятно ще се съгласи. Той и родителите му купуват дом в родния му град Баодин, провинция Хъбей, през 2017 г., преди сватбата си. Година по-късно той и съпругата му купуват друг апартамент в квартала „Фаншан" в покрайнините на Пекин, която отдаваха под наем за 2000 юана ($ 296) на месец, или само 10 процента от месечните им разходи за погасяване на жилищния кредит, изплащане на кредита за автомобил и за наем.

Уан казва, че мечтае да притежава апартамент в Пекин един ден, когато техните доходи ще се повишат, а цените на имотите ще бъдат по-ниски. „Ако не, поне имаме гаранция със сегашния си дом. Сегашния ни апартамент е близо до болница и училище. Родителите ми могат да се преместят от нашето село, за да живеят там".

Купувачи на жилища като Сю и Уан принадлежат на градския ландшафт, които решават да си купят дом в родните си места или други по-малки градове наоколо, от които 62% са родени след 1990 г. В тях има нарастващо търсене на жилища, тъй като се женят и започват да градят кариерата си, се казва в доклада. "Общото за по-младото поколение е да търси усещане за спокойствие", казва Ли Дасяо, главен икономист в базираната в Шънджън агенция за ценни книжа „Инда". „Повишаването на цените на жилищата през предходните години продължава да ги тревожи, че не могат да си позволят къща през целия си живот, ако не действат сега."

Около 53% от младите купувачи на жилища, интервюирани за съвместното проучване преди Пролетния фестивал, заявиха, че са планирали да се върнат в родния си град за годишния празник (и разузнаването за местни жилищни имоти); 24% заявяват, че ще купуват къщи, тъй като са на ръба на брака; и близо 16% заявяват, че ще инвестират в нов дом, за да предложат по-добър живот на своите възрастни родители.

През 2018 г. близо 59% от младите купувачи на жилища са имали намерение да купуват жилища в родните си градове или по-малки градове наоколо. Спадът от 2018 г. предполага, че по-малко професионалисти-мигранти, базирани на метрото, се борят за закупуване на местна собственост.

Спадът е резултат от преференциалните политики, предоставяни на талантливи професионалисти от метрополитените.

Също така Китай насърчава отдаването под наем и дългосрочните механизми за стабилно и здравословно развитие на недвижимите имоти, се казва в доклада.

Откакто Китай подчерта принципа, че "жилищата са за живеене, а не спекулации", и наложи ограничения върху покупките, цените, жилищните кредити и продажбите на жилищни имоти, прегряваният пазар се охлажда. Така че, малко на брой работници-мигранти правят спекулативни инвестиции в домовете си в родните си градове, каза Джан Бо, главен анализатор в Института Anjuke.

Ли от „Инда" заяви, че силното търсене от купувачите на жилища по време на пролетния фестивал може да се окаже краткосрочно явление, следователно не може да промени сегашната тенденция на охлаждане, особено в градовете от трети и четвърти ред, където снабдяването със земя е адекватно и населението по-малко гъста.

"Но е време за предприемачите да промотират продажбите."

Търсенето на жилища в градовете от първо ниво е все още здраво, въпреки затегнатите регламенти, каза той.

Така че, тенденцията на младите професионалисти мигранти да купуват жилища в родните си градове ще продължат, каза Лиу Бо, анализатор в консултантската компания Роланд Бергер.

Регионалните централни градове или сравнително новите градове от първо ниво, като Ухан, Чунцин и Нанкин, ще посрещнат повече завърнали се, поради нарастващата им икономическа конкурентоспособност вследствие на иновации и нови възможности за работа. Цените на жилищата в такива региони вероятно ще нарастват, каза той.

След впечатляващ ръст на цените от 2017 г. насам, дължащ се на мащабните проекти за реновиране на малките градове, по-ниските градове ще бъдат изправени пред риск от спад през тази година.

В първия ред цитира, когато пазарът на недвижими имоти е изправен пред дългогодишна строга регулация, цените на жилищата са по-силно повлияни от политиката и до голяма степен ще останат стабилни, каза той.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Обектив Китай

Costco отваря първия си магазин в континентален Китай

Вторият най-голяма верига магазини за търговия на дребно „Costco Wholesale" ще отвори първия си магазин в континентален Китай на 27 август в Шанхай, съобщава "Радио Китай". Членството за семейства и корпоративни клиенти ще струва 299 юана (около 42 долара). С над 700 магазина по целия свят, Costco е известен с ниските си цени и разнообразие от

Потребителите на Douyin и Tik Tok са похарчили рекордните 11,7 млн. долара през юли

Китайското приложение за кратки видеа и задграничната му версия Tik Tok поставиха нов рекорд за юли. Разходите на потребителите в тези платформи са достигнали 11,7 милиона долара, с 290% ръст спрямо същия период на миналата година, съобщава "Радио Китай". Статистка на платформата за анализ на данни Sensor Tower показва

Първата клонирана котка в Китай вече факт

Пекинска компания съобщи в понеделник, че е възпроизвела успешно първата в Китай клонирана котка, пише ежедневникът „China Science and Technology Daily". „Котенце с името Garlic се роди на 21 юли в лабораторията на биотехнологичната компания Sinogene. Ембрионът е износен от сурогатна майка", каза Уан Дзидун – изпълнителен директор на компанията

Световното първенство по електронни спортове DotA2 2019 стартира в Шанхай

Световното първенство по електронни спортове „The International DotA2 Championships 2019", известно още като „TI9", стартира в Шанхай този вторник, съобщава "Радио Китай". Като един от най-големите шампионати в сферата, неговият награден фонд възлиза на 33 милиона долара, 45,5% от които ще бъдат връчени на крайния победител

Пазарът за автономни автомобили в Китай може да струва трилиони

Консултантската компания McKinsey & Company анализира, че автономните автомобили биха могли да извършат голям пробив в автомобилната индустрия в Китай. Според тях потенциалният обем на пазара може да струва трилиони долари, съобщава "Радио Китай". В доклад на компанията се посочва, че Китай има потенциал да се превърне в най-големия пазар за

Румъния представя над 600 заглавия на Пекинския международен книжен панаир

Румъния ще представи над 600 заглавия по време на 26-то издание на Пекинския международен книжен панаир (BIBF), на който е почетен гост, съобщи Румънският културен институт (ICR) в понеделник. Институтът ще представи Румъния на петдневното събитие с близо 40 автори и издателски къщи, както и организира серия от презентации, семинари, изложби,

Последно от лого

Мнения

Последно от лого

Последно от

Последно от лого

Последно от

Още от Обектив Китай

Най-редкият вид гибони в света очакват ново семейство в Южен Китай

Популацията на Хайнанските гибони, познати още като най-редките видове примати в света, бавно се увеличи до 29, благодарение на усилията по залесяване в южната островна провинция Хайнан. Гибоните, които са типични са джунглите на Националния природен резерват Бауанлин, имат само четири семейства, но се очаква да добавят още едно в състава си,

China Telecom се сработва с партньори за придвижване на 5G приложенията

China Telecom, един от трите най-големи китайски оператори, ще си сътрудничи с партньори за придвижване на приложенията с 5G технология в сферата на видео съдържанието с ултра-висока резолюция, игрите в облак и виртуалната реалност. За да популяризира комерсиалното приложение на 5G, компанията е решила да се възползва от възможностите и ускори

Китайската търсачка Baidu с по-високи тримесечни приходи от очакваното

Китайският гигант Baidu е отчел по-високи от прогнозираните от анализатори приходи през второто тримесечие на годината. За споменатия период те са достигнали близо 3,84 милиарда долара, с 1% ръст на годишна база, се казва в изявление на компанията, предава Радио "Китай". Нетният приход, който се дължи на Baidu обаче, е спаднал до 2,4 милиарда юана,

Китайските компании в традиционната промишленост търсят нови възможности за растеж

Производствените предприятия в Китай продължават да растат, въпреки забавеното темпо на световната икономика. Компаниите в традиционната промишленост търсят нов растеж чрез модернизация, изразяваща се в иновация и сътрудничество, за да имат не само повече печалби, но и постигат по-големи цели. Един такъв пример е компания в град Цюенджоу,

Продажбите на електрически автомобили надвишиха 1 млн. в глобален мащаб

Глобалните продажби на автомобили с чисти енергийни източници са достигнали 1,12 милиона през първата половина на 2019, което е ръст от 47,4% на годишна база, сочат данни на американския сайт EVSales, информира "Радио Китай". Става ясно, че компания Tesla държи първото място по обем на продажбите с 160 хиляди автомобила и 14% от световния обем.

Китайските производители на смартфони доминират глобалния пазарен дял през Q2

Китайските смартфони съставляват около половината устройства продавани по света през второто тримесечие на тази година, сочи доклад на лондонската консултантска компания IHS Markit. Второто тримесечие на 2019 не бе най-добрият период за производителите на мобилни телефони, тъй като доставките им намаляха до 331,2 милиона устройства, с 3,

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber