Учени изключиха апетита на комарите, за да спрат да търсят кръв

https://www.24chasa.bg/novini/article/7293044 Учени изключиха апетита на комарите, за да спрат да търсят кръв Учени изключиха апетита на комарите, за да спрат да търсят кръв www.24chasa.bg

Учени от университета Рокфелер в Ню Йорк успяха да "изключат" апетита на комарите, така че те да изгубят желание да си търсят храна, пише списание "Сел", цитирано от БТА.

Екипът на Лора Дювал установи, че за да търсят кръв, тези насекоми разчитат на невропептидния рецептор NPLYR7, който много наподобява този на човека. И при хората той регулира апетита. Американските учени са успели да го блокират и комарите са се отказали да търсят кръв.

По време на изследванията споменатите насекоми са били поставени в камера, където постъпвал въглероден двуокис, който ги привлича в процеса на търсене на храна. Комарите били захранвани с истинска и изкуствена кръв. Във физиологичен разтвор към "ястията" им били добавяни антагонисти на рецепторите, отслабващи апетита.

В резултат на изпитанията било установено, че самките, които се хранили с овча и изкуствена кръв, снесли яйца, а онези, които пили от разтвора с блокиращи апетита съединения, не се размножили.

По време на опитите са използвани комари, предизвикващи жълта треска, денге и Зика.

Експерти: Силен Ел Ниньо е малко вероятен през тази година

Вероятността климатичен феномен Ел Ниньо с глобален затоплящ ефект да се появи през следващото тримесечие е между 60 и 65 процента, предаде Ройтерс, позовавайки се на Световната метеорологична организация (СМО). Според най-новата оценка на глобалните данни обаче е малко вероятно през тази година да се появи силен Ел Ниньо, предава БТА.

Учени извлякоха проба от морска вода на 20 000 години

Учени извлякоха морска вода на 20 000 години от проби древни скали, взети от дъното на Индийския океан, съобщи Лайв сайънс. Дълбочинните проби са взети от подводните варовикови депозити, които изграждат Малдивския архипелаг. След като са ги извадили на изследователския кораб, учените са ги нарязали,

Защитни гени помагат на делфини да оцелеят в екосистеми

Установяването на гените, които помагат на делфините да оцелеят, може да позволи на учените да идентифицират потенциални заплахи за популацията им, сочат резултатите от изследване. Резултатите му са публикувани в Ecology and Evolution. Делфините се нуждаят от някои гени за имунната система, за да оцелеят в особени екосистеми.

Маслиненозелените стени могат да намалят сметките за отопление

За идеалната температура в стаята допринася и цветът на стените, който може да даде усещане за физическа топлина или прохлада, съобщи в. "Мирър". Най-силно усещане за топлина създава маслиненозеленият цвят, а за хлад - тъмносиният, предава БТА. "В маслиненозеленото има топли нюанси, като жълто и кафяво.

Учени: Настъпва нова епоха в историята на Земята

Работна група изследователи от Международната комисия по стратиграфия гласува с мнозинство на гласовете за признаване настъпването на антропоцена - нова геоложка епоха, свързана с човешката дейност, съобщи "Сайънс алърт". Решението ще бъде официално оповестено през следващите две години. По мнението на учените,

Учени откриха уникален феномен на Марс

Учени от университета на Аризона откриха процеси на Марс, които нямат свои аналози на Земята, съобщи Сайънс алърт, цитиран от БТА.  Сред тези процеси е относителното бързото преместване на пясъчни дюни в условия на разредена атмосфера. Специалистите проследили промените в 54 дюнни полета, обхващащи 495 дюни с височина от 2 до 120 метра.

Учени откриха най-древните сложни организми на Земята

Учени откриха най-древните останки от многоклетъчни форми на живот, които са с половин милиард по-ранни от предишната находка рекордьор, съобщи Сайънс алърт. Въпросните вкаменелости от гъби Ourasphaira giraldae датират отпреди 900 милиона - 1 милиард години. По-рано бе известно за гъби, чиито изкопаеми останки бяха открити в Шотландия и датират

Астероид с диаметър 1,6 км ще премине днес край Земята

Астероид с диаметър 1,6 километра ще премине днес на разстояние от 5,3 милиона километра от Земята, съобщи НАСА, цитирана от агенция ЮПИ. Небесното тяло е кръстено от учените 1999KW4 и притежава своя собствена луна. Астероидът ще бъде видим до 7 юни. Въпреки че той е класифициран като потенциално опасен, няма вероятност от сблъсък с нашата планета,

Палеонтолози откриха в Анхуей човешки останки на 300 000 години

Китайски палентолози са открили в източната провинция Анхуей над 30 човешки останки на възраст около 300 000 години. При разкопките, които се провеждат в окръг Дунджъ, са намерени също над 100 каменни предмета и фосили на около 40 вида бозайници, предава bulgarian.cri.cn. Учените смятат, че останките са били погребани под срутила се пещера.

Специалисти установиха кой е най-смъртоносният вид пушене

Пушенето на цигари без филтър убива по-често от употребата на цигари с филтър, съобщи сайтът MedicalXpress, цитиран от БТА.  До този извод стигнаха учени от Медицинския университет на Южна Каролина в Чарлстън. Но наличието на филтър не прави тютюнопушенето безопасно. Пушенето на цигари с филтър доста често предизвиква белодробен рак.

"Спейс екс" изведе в орбита 60 спътника за глобалния интернет (Видео)