НАСА огласи панорамно видео от Марс (Видео)

https://www.24chasa.bg/novini/article/7291979 НАСА огласи панорамно видео от Марс (Видео) НАСА огласи панорамно видео от Марс (Видео) www.24chasa.bg

Американската космическа агенция (НАСА) огласи панорамно видео от Марс, направено на червената планета от марсохода Curiosity (Любопитство), съобщи агенцията на официалния си сайт.

Марсоходът се е спуснал от хребета Вера Рубин, намиращ се в планината Еолид, след повече от година престой там. Преди да се премести, машината направила панорамен видеозапис на района на 360 градуса. Следващата година „Любопитко“ ще посвети на изследването на отлаганията на глина в района. НАСА е подготвила видеото от материала, получен от марсохода на 19 декември, съобщава БНТ.

Curiosity кацна на Червената планета през 2012 г. в района на кратера Гейл, където са ясно видими слоевете на марсианската почва, които разкриват геологическата история на планетата.

Основното в мисията на „Любопитко“ е извършването на детайлни геологически и геохимически изследвания, проучване на атмосферата и климата на планетата, търсене на вода или следи от нейното присъствие. . Тези данни ще помогнат да се определи дали Марс някога е бил пригоден за живот и има ли на планетата места, където днес са пригодни за живот.

Как се топи ледът в Гренландия от 1972 година насам?

Изследването на топенето на леда в Гренландия и Антарктида е относително прецизно през 2019 г. благодарение на използването на спътникови данни, метеорологични станции и усъвършенствани климатични модели, предаде Франс прес. Специалистите умееха да го правят добре също през 90-те години на миналия век и първото десетилетие на 21-ви век,

В Пекин бе направено предложение за иновации в телевизионните предавания с 5G+ 4K технологии

Вчера в Пекин се проведе международен форум за иновациите в телевизионните предавания, организиран съвместно от Китайската медийна група и Международната общност за сътрудничество в областта на телевизията между страните по Пътя на коприната. Той е важно медийно мероприятие към втория международен форум на високо равнище за сътрудничеството по

Учени: Зелените костенурки се ориентират чрез обоняние, вграден компас и магнитното поле

Учени разработиха модел, който дава представа за ориентацията на зелените морски костенурки, които снасят яйцата си в пясъка на остров, разположен на хиляди километри от тяхното местообитание, съобщи Ай Ти Ви. Всяка година от декември до юни между 3000 и 5000 морски костенурки плуват от бразилския бряг до британския остров Възнесение,

Пекин открива път само за велосипеди

В края на май китайската столица ще открие първия си път, предназначен единствено за велосипеди, информира градската комисия по транспорта. 6,5-километровият път цели да облекчи тежкия трафик в гъсто населения район Хуейлунгуан, както и Шанди, където са концентрирани голям брой хай-тек компании в северната част на Пекин.

Аварията с двигателя на пилотирания "Дракон" може да забави първия му полет с екипаж

Инцидентът при изпитанията на двигателя на пилотирания кораб "Дракон" може да отложи първия му полет с екипаж, съобщава ТАСС. Агенцията цитира съобщение на интернет портала Спейс. По време на аварията е възможно самият кораб да е станал непригоден за използване. Взривът, който е причинил повредата при тестовете миналата събота,

Откриха база на извънземни на Марс (Видео)

База на Марс, построена от извънземни, откри известният тайвански уфолог Скот Уоринг, докато разглеждал изображения от Червената планета, снимани преди 17 години от космическата сонда на НАСА "Одисей“, пише "Езорайтър.ру". Сондата е запечатала на 2 юни 2002 г. плосък марсиански пезаж, в средата на който стои странен обект,

"Самсунг" отлага дебюта на сгъваемия смартфон Galaxy Fold на китайския пазар

Водещият южнокорейски производител на смартфони "Самсунг" (Samsung Electronics) отлага планираните за тази седмица медийни събития в Шанхай и Хонконг, свързани с дебютното представяне на сгъваемия модел Galaxy Fold, съобщава Ройтерс. От компанията не предоставиха подробности за причините, но решението идва само дни, след като се оказа,

Разчетоха клинопис от 713 г. пр. Хр. от времето на асирийския цар Саргон Втори

Учени от университета в Болоня разчетоха клинопис, който изяснява съдбата на изчезнал древен асирийски град, съобщава сайтът Юрикалърт. Дешифрираният текст е от времето на асирийския цар Саргон Втори, който е управлявал от 722 до 795 година пр. Хр. Клинописното писмо, датирано от 713 г. пр. Хр. , описва завоюването на град Керкемиш и плановете за

Децата, които помагат в домакинските задължения, се справят по-добре в училище

Децата, които мият чиниите и помагат в чистенето, се справят по-добре в училище, защото стават по-самоуверени, а с това и по-общителни и щастливи, съобщи в. "Дейли мейл". Когато не помагат в къщи, те са с до 30 процента по-недоволни от живота, твърдят педиатри, изследвали почти 10 000 деца в началното училище, предаде БТА.

Експерт: Армиите на кръстоносците не са включвали само европейци

ДНК от костите от 9-има кръстоносци от 13-и век, погребани в яма в Ливан, показва, че има какво да се научи за кръстоносците и за контактите им с популациите хора, които срещнали по пътя си, съобщи Сайънс дейли. Тленните останки навеждат на мисълта, че воините в армиите на кръстоносците са се отличавали с генетично многообразие и са се кръстосвали

В интернет се появи лаптоп-лазаня (Видео)

Американецът Мика Лаплант демонстрира в Ютюб действащ модел на лаптоп, чието шаси и кутия бяха заменени с листа от лазаня, съобщава сайтът Мадърборд, цитиран от БТА. Ексцентричният конструктор пусна в социалната мрежа целия процес по изработването на "паста-компютъра". Той изтърбушил своя Asus Transformer и го вградил в корите от лазаня.

Китай изстреля нов сателит от системата „Бейдоу"

Китай изпрати нов сателит от навигационната система „Бейдоу" /BDS/ в орбита. Той бе изстрелян с ракета носител „Чанджън-3B" от космодрума Сичан в провинция Съчуан в събота, предаде Радио Китай. Сателитът е 44-ят подред, който ще се присъедини към навигационната система и първият BDS-3 сателит в наклонена геосинхронна орбита.