Клюномуцунестият кит е бозайникът, гмуркащ се на най-дълбоко

https://www.24chasa.bg/novini/article/7291966 Клюномуцунестият кит е бозайникът, гмуркащ се на най-дълбоко Клюномуцунестият кит е бозайникът, гмуркащ се на най-дълбоко www.24chasa.bg

Учени потвърдиха, че клюномуцунестият кит на Кювие е гмуркащият се на най-голяма морска дълбочина бозайник, съобщи ЮПИ.

Биолозите знаеха, че клюномуцунестите китове се гмуркат на голяма морска дълбочина, но ново изследване на специалисти от университета Дюк в Северна Каролина предостави първите подробни доказателства за поведението им в Атлантическия океан, предава БТА.

Тъй като клюномуцунестите китове прекарват малко време на повърхността и рядко доближават брега, изследването на поведението им е трудно. Учени успели да проследят няколко клюномуцунести кита на Кювие в морето край нос Хатерас в Северна Каролина. С помощта на спътници били събрани поведенчески данни за 5926 гмуркания. "Тези бозайници обикновено прекарват около две минути на повърхността между гмурканията си - заяви Джийн Шиърър от университета. - Впечатляващо е, че могат да се гмурнат на толкова голяма дълбочина, издържайки на налягането, и да останат дълго там, като разчитат на съвсем кратко време за възстановяване."

Учени по-рано проследиха гмуркания на клюномуцунести китове на Кювие в Тихия океан, Средиземно море и Карибския басейн, но изследванията показаха, че сред популацията им има различни образци на поведение.

Новите данни сочат, че тези морски бозайници са с наполовина по-малки размери в сравнение с кашалотите, могат да се гмурнат на дълбочина около 1300 метра и гмуркането им да продължи два-три часа. Гмуркат се непрестанно, като редуват едно гмуркане на голяма дълбочина с няколко краткотрайни.

Следващото излизане в открития космос на руския екипаж от МКС ще е през май

Поредното излизане в открития космос на руския екипаж от Международната космическа станция /МКС/ е запланувано за месец май, предаде ТАСС. Извънбордовата дейност ще бъде осъществена единствено от космонавтите от Роскосмос и ще бъде извършена от руския сегмент на МКС. В "космическата разходка" ще се включат Олег Кононенко,

Мястото, където кацна сондата "Чанъе-4", вече се казва Млечния път

Китайската корпорация за аерокосмически науки и технологии нарече Млечния път мястото на обратната страна на Луната, където кацна космическият апарат "Чанъе-4", съобщи ТАСС. Името на китайски език е Тянхъ, уточнява БТА. Три кратера около мястото на кацане на "Чанъе-4" също са получили имена. Те са Чжинюй,

Ще хващат престъпници по вените на ръцете

Нов метод ще позволи на криминалистите да залавят престъпници не по пръстовите им отпечатъци, а по конфигурацията на вените върху опакото на ръцете им, пише в. "Дейли мейл". Британски учени от университета в Ланкастър разработиха революционния способ, при който няма да е нужно да бъдат снемани отпечатъци,

Робот помага на срамежливи да си намерят партньор

Странна тенденция се оформя сред незадомените японци да търсят запознанство и да говорят с евентуален партньор чрез робот, съобщи в. "Дейли мейл", цитиран от БТА. Общо 28 доброволци на възраст между 25 и 39 години са участвали в новаторския начин за запознанство, представен в Токио. Той се оказал доста успешен,

НАСА: Ще се върнем на Луната, и то за да останем там задълго

Американският проект за усвояване на Луната ще бъде открит за участие за всички заинтересовани международни партньори, съобщи директорът на НАСА Джим Брайдънстайн, цитиран от световните агенции и БТА. Тази мисия ще включва не само окололунната станция "Гейтуей", но и цялата инфраструктура, свързваща Земята с нейния естествен спътник.

Археолози откриха фреска, изобразяваща митологичния ловец Нарцис, в Помпей

Археолози откриха фреска, изобразяваща митологичния ловец Нарцис, който се влюбил в собственото си отражение, в резиденция в древния град Помпей, предаде Асошиейтед прес. Откритието е направено в преддверието на къща, в която миналата година археолози попаднаха на фреска, описваща чувствена сцена между древноримския бог Юпитер,

Франция затяга законите за интернет тормоз

Франция обяви днес, че затяга законите за тормоз в интернет, след разкритията, че група млади медийни служители и журналисти притеснявали свои колежки, предаде АФП, цитирана от БНР. Двама френски министри заявиха, че новите правила ще бъдат представени преди края на юни и ще принудят социални мрежи като „Фейсбук“ и „Туитър“ да изтриват постове с

Откриха цял скелет на динозавър до река в Танзания

Сравнително добре запазен скелет на тревопасен динозавър, открит в скала край река в Танзания, разкрива важни особености за еволюцията на най-едрите същества, живели някога на Земята, предаде Ройтерс, цитирана от БТА. Новооткритият динозавър е наречен Mnyamawamtuka moyowamkia. Той има дълъг врат и опашка.

Факти за изследването на Марс