"Гугъл": ЕС може да отреже 45% от трафика към новини

https://www.24chasa.bg/novini/article/7291924 "Гугъл": ЕС може да отреже 45% от трафика към новини "Гугъл": ЕС може да отреже 45% от трафика към новини www.24chasa.bg
СНИМКА: РОЙТЕРС

След известно затишие дебатът около спорните нови промени в директивите за авторското право в интернет отново се разгорещява. В края на миналата седмица Google обяви, че предложените от Европейския съюз промени може да намалят с 45% трафика към новини и информационни сайтове като цяло.

"Всяка година правим хиляди експерименти с търсачката. Наскоро направихме експеримент, за да проверим как новите правила в член 11 ще повлияят на резултатите в търсачката, ако показваме само линк, много къса част от заглавието и без снимки. Всички версии на експеримента завършиха със значителна загуба на трафик към публикациите", пише Кент Уолкър, вицепрезидент на компанията в нейния блог, цитиран от vesti.bg.

"Дори когато показваме заглавие, адрес и кадър от видеото, това доведе до 45% спад към новинарските сайтове. Нашият експеримент показа, че много потребители в такава ситуация се насочват към неновинарски страници, социални мрежи и онлайн видео портали. Това са други странични и нежелани последствия на закон, който иска да подкрепи качествената журналистика", пише Уопкър. Той допълва, че експериментите показват и увеличение на търсенето в Google, защото хората търсят алтернативни начини да откриват информация.

Проблемът е, че член 11 предвижда забрана за използване дори на самостоятелни думи без договор. Според Google много по-добро решение е да се разреши споделянето на факти и използването на познатите кратки превюта и извадки, които хората познават и им дават контекст, за да преценят дали да кликнат на даден резултат или не.

Google е против сегашния вид и на член 13, който ще направи собствениците на онлайн услуги отговорни за това какво качват и правят потребителите в тях. Според компанията това ще навреди на творческата икономика в Европа, ще застраши създателите на клипове в YouTube. Google казва, че предложението е като да се държат отговорни моблните оператори за разговорите, които клиентите им водят по телефона. Компанията смята, че това не е правилно и процесът за защита на авторското право в интернет трябва да е съвместен с правоносителите, които да предоставят нужните доказателства за нарушение, за да могат платформите да премахват некоректното съдържание.

Интернет гигантът казва, че това не е проблем само на големите технологични компании. Той отбелязва, че има много организации и дори правоносители, които не са съгласни с предложенията и искат да да бъдат променени и подобрени.

Следващото излизане в открития космос на руския екипаж от МКС ще е през май

Поредното излизане в открития космос на руския екипаж от Международната космическа станция /МКС/ е запланувано за месец май, предаде ТАСС. Извънбордовата дейност ще бъде осъществена единствено от космонавтите от Роскосмос и ще бъде извършена от руския сегмент на МКС. В "космическата разходка" ще се включат Олег Кононенко,

Мястото, където кацна сондата "Чанъе-4", вече се казва Млечния път

Китайската корпорация за аерокосмически науки и технологии нарече Млечния път мястото на обратната страна на Луната, където кацна космическият апарат "Чанъе-4", съобщи ТАСС. Името на китайски език е Тянхъ, уточнява БТА. Три кратера около мястото на кацане на "Чанъе-4" също са получили имена. Те са Чжинюй,

Ще хващат престъпници по вените на ръцете

Нов метод ще позволи на криминалистите да залавят престъпници не по пръстовите им отпечатъци, а по конфигурацията на вените върху опакото на ръцете им, пише в. "Дейли мейл". Британски учени от университета в Ланкастър разработиха революционния способ, при който няма да е нужно да бъдат снемани отпечатъци,

Робот помага на срамежливи да си намерят партньор

Странна тенденция се оформя сред незадомените японци да търсят запознанство и да говорят с евентуален партньор чрез робот, съобщи в. "Дейли мейл", цитиран от БТА. Общо 28 доброволци на възраст между 25 и 39 години са участвали в новаторския начин за запознанство, представен в Токио. Той се оказал доста успешен,

НАСА: Ще се върнем на Луната, и то за да останем там задълго

Американският проект за усвояване на Луната ще бъде открит за участие за всички заинтересовани международни партньори, съобщи директорът на НАСА Джим Брайдънстайн, цитиран от световните агенции и БТА. Тази мисия ще включва не само окололунната станция "Гейтуей", но и цялата инфраструктура, свързваща Земята с нейния естествен спътник.

Археолози откриха фреска, изобразяваща митологичния ловец Нарцис, в Помпей

Археолози откриха фреска, изобразяваща митологичния ловец Нарцис, който се влюбил в собственото си отражение, в резиденция в древния град Помпей, предаде Асошиейтед прес. Откритието е направено в преддверието на къща, в която миналата година археолози попаднаха на фреска, описваща чувствена сцена между древноримския бог Юпитер,

Франция затяга законите за интернет тормоз

Франция обяви днес, че затяга законите за тормоз в интернет, след разкритията, че група млади медийни служители и журналисти притеснявали свои колежки, предаде АФП, цитирана от БНР. Двама френски министри заявиха, че новите правила ще бъдат представени преди края на юни и ще принудят социални мрежи като „Фейсбук“ и „Туитър“ да изтриват постове с

Откриха цял скелет на динозавър до река в Танзания

Сравнително добре запазен скелет на тревопасен динозавър, открит в скала край река в Танзания, разкрива важни особености за еволюцията на най-едрите същества, живели някога на Земята, предаде Ройтерс, цитирана от БТА. Новооткритият динозавър е наречен Mnyamawamtuka moyowamkia. Той има дълъг врат и опашка.

Факти за изследването на Марс