"Гугъл": ЕС може да отреже 45% от трафика към новини

https://www.24chasa.bg/novini/article/7291924 "Гугъл": ЕС може да отреже 45% от трафика към новини "Гугъл": ЕС може да отреже 45% от трафика към новини www.24chasa.bg
СНИМКА: РОЙТЕРС

След известно затишие дебатът около спорните нови промени в директивите за авторското право в интернет отново се разгорещява. В края на миналата седмица Google обяви, че предложените от Европейския съюз промени може да намалят с 45% трафика към новини и информационни сайтове като цяло.

"Всяка година правим хиляди експерименти с търсачката. Наскоро направихме експеримент, за да проверим как новите правила в член 11 ще повлияят на резултатите в търсачката, ако показваме само линк, много къса част от заглавието и без снимки. Всички версии на експеримента завършиха със значителна загуба на трафик към публикациите", пише Кент Уолкър, вицепрезидент на компанията в нейния блог, цитиран от vesti.bg.

"Дори когато показваме заглавие, адрес и кадър от видеото, това доведе до 45% спад към новинарските сайтове. Нашият експеримент показа, че много потребители в такава ситуация се насочват към неновинарски страници, социални мрежи и онлайн видео портали. Това са други странични и нежелани последствия на закон, който иска да подкрепи качествената журналистика", пише Уопкър. Той допълва, че експериментите показват и увеличение на търсенето в Google, защото хората търсят алтернативни начини да откриват информация.

Проблемът е, че член 11 предвижда забрана за използване дори на самостоятелни думи без договор. Според Google много по-добро решение е да се разреши споделянето на факти и използването на познатите кратки превюта и извадки, които хората познават и им дават контекст, за да преценят дали да кликнат на даден резултат или не.

Google е против сегашния вид и на член 13, който ще направи собствениците на онлайн услуги отговорни за това какво качват и правят потребителите в тях. Според компанията това ще навреди на творческата икономика в Европа, ще застраши създателите на клипове в YouTube. Google казва, че предложението е като да се държат отговорни моблните оператори за разговорите, които клиентите им водят по телефона. Компанията смята, че това не е правилно и процесът за защита на авторското право в интернет трябва да е съвместен с правоносителите, които да предоставят нужните доказателства за нарушение, за да могат платформите да премахват некоректното съдържание.

Интернет гигантът казва, че това не е проблем само на големите технологични компании. Той отбелязва, че има много организации и дори правоносители, които не са съгласни с предложенията и искат да да бъдат променени и подобрени.

Експерти: Силен Ел Ниньо е малко вероятен през тази година

Вероятността климатичен феномен Ел Ниньо с глобален затоплящ ефект да се появи през следващото тримесечие е между 60 и 65 процента, предаде Ройтерс, позовавайки се на Световната метеорологична организация (СМО). Според най-новата оценка на глобалните данни обаче е малко вероятно през тази година да се появи силен Ел Ниньо, предава БТА.

Учени извлякоха проба от морска вода на 20 000 години

Учени извлякоха морска вода на 20 000 години от проби древни скали, взети от дъното на Индийския океан, съобщи Лайв сайънс. Дълбочинните проби са взети от подводните варовикови депозити, които изграждат Малдивския архипелаг. След като са ги извадили на изследователския кораб, учените са ги нарязали,

Защитни гени помагат на делфини да оцелеят в екосистеми

Установяването на гените, които помагат на делфините да оцелеят, може да позволи на учените да идентифицират потенциални заплахи за популацията им, сочат резултатите от изследване. Резултатите му са публикувани в Ecology and Evolution. Делфините се нуждаят от някои гени за имунната система, за да оцелеят в особени екосистеми.

Маслиненозелените стени могат да намалят сметките за отопление

За идеалната температура в стаята допринася и цветът на стените, който може да даде усещане за физическа топлина или прохлада, съобщи в. "Мирър". Най-силно усещане за топлина създава маслиненозеленият цвят, а за хлад - тъмносиният, предава БТА. "В маслиненозеленото има топли нюанси, като жълто и кафяво.

Учени: Настъпва нова епоха в историята на Земята

Работна група изследователи от Международната комисия по стратиграфия гласува с мнозинство на гласовете за признаване настъпването на антропоцена - нова геоложка епоха, свързана с човешката дейност, съобщи "Сайънс алърт". Решението ще бъде официално оповестено през следващите две години. По мнението на учените,

Учени откриха уникален феномен на Марс

Учени от университета на Аризона откриха процеси на Марс, които нямат свои аналози на Земята, съобщи Сайънс алърт, цитиран от БТА.  Сред тези процеси е относителното бързото преместване на пясъчни дюни в условия на разредена атмосфера. Специалистите проследили промените в 54 дюнни полета, обхващащи 495 дюни с височина от 2 до 120 метра.

Учени откриха най-древните сложни организми на Земята

Учени откриха най-древните останки от многоклетъчни форми на живот, които са с половин милиард по-ранни от предишната находка рекордьор, съобщи Сайънс алърт. Въпросните вкаменелости от гъби Ourasphaira giraldae датират отпреди 900 милиона - 1 милиард години. По-рано бе известно за гъби, чиито изкопаеми останки бяха открити в Шотландия и датират

Астероид с диаметър 1,6 км ще премине днес край Земята

Астероид с диаметър 1,6 километра ще премине днес на разстояние от 5,3 милиона километра от Земята, съобщи НАСА, цитирана от агенция ЮПИ. Небесното тяло е кръстено от учените 1999KW4 и притежава своя собствена луна. Астероидът ще бъде видим до 7 юни. Въпреки че той е класифициран като потенциално опасен, няма вероятност от сблъсък с нашата планета,

Палеонтолози откриха в Анхуей човешки останки на 300 000 години

Китайски палентолози са открили в източната провинция Анхуей над 30 човешки останки на възраст около 300 000 години. При разкопките, които се провеждат в окръг Дунджъ, са намерени също над 100 каменни предмета и фосили на около 40 вида бозайници, предава bulgarian.cri.cn. Учените смятат, че останките са били погребани под срутила се пещера.

Специалисти установиха кой е най-смъртоносният вид пушене

Пушенето на цигари без филтър убива по-често от употребата на цигари с филтър, съобщи сайтът MedicalXpress, цитиран от БТА.  До този извод стигнаха учени от Медицинския университет на Южна Каролина в Чарлстън. Но наличието на филтър не прави тютюнопушенето безопасно. Пушенето на цигари с филтър доста често предизвиква белодробен рак.

"Спейс екс" изведе в орбита 60 спътника за глобалния интернет (Видео)