https://www.24chasa.bg/novini/article/7291805 Проучване: Климатичните промени се възприемат като най-голямата световна заплаха Проучване: Климатичните промени се възприемат като най-голямата световна заплаха www.24chasa.bg

Климатичните промени се възприемат като най-голямата световна заплаха, следвани от опасения, свързани с тероризма и киберсигурността, сочат резултатите от глобално изследване, цитирано от ДПА и Ройтерс.

В 13 от 26-те страни, включени в проучването на изследователския център "Пю", участниците посочват климатичните промени като най-голямата заплаха, предава БТА.

Осем страни определят тероризма на джихадистката групировка "Ислямска държава" като най-голямата заплаха, а според четири, включително Япония и Южна Корея, това са кибератаките, извършвани от други държави.

Участниците изразяват също притеснения от ядрената програма на Северна Корея, от тенденциите в световната икономика, нарастващата сила и влияние на Китай, макар тези опасности да не застават начело в списъка в никоя от държавите, обхванати от проучването.

Една страна - Полша - посочва силата и влиянието на Русия като най-голяма заплаха, но това опасение не се проявява забележимо в останалите.

Изследването показва, че нарастват също опасенията, породени от силата и влиянието на САЩ, в сравнение с проучванията от 2013 г. и 2017 година.

В Германия притесненията, свързани със САЩ, са се засилили най-много, нараствайки с 30 процента в сравнение с 2013 година.

Установява се също така, че привържениците на европейските крайнодесни популистки партии, включително Алтернатива за Германия, са по-скептични по въпроса дали климатичните промени са голяма заплаха.

Американска ученичка намери на плажа огромен зъб от мегалодон

Ученичка, посетила с родителите щата Северна Каролина, откри на плажа на гр. Норт Топсейл огромен зъб на мегалодон отпреди 3 милиона години, предаде агенция ЮПИ, цитирана от БТА.  Ейвъри Фот не могла да повярва на своята находка. Мегалодоните са били гигантски акули, които са изчезнали преди милиони години.

Виж загадъчна бяла аномалия - НЛО над Тексас (Видео)

Бял, неидентифициран летящ обект с кълбовидна форма се появи над американския град Стивънвил в щата Тексас. За него съобщиха местни жители, които са снимали преди дни, пише сайтът "Езорайтър.ру". Мексиканският уфолог Педро Рамирес е публикувал видеоклипа в ютуб. Изображението наподобява тайнствена сфера,

България ще участва в разработката на нова европейска космическа ракета

През месец март германският аерокосмически институт DLR започна проучване за създаването на възвръщаема ракетна технология, която коренно се отличава от проектите на американски фирми като СпейсЕкс и Блу Ориджин. Германската идея е първата степен на ракетата-носител да е крилата, като след изстрелването тя да се спуска плавно и да бъде захващана

Астрономи: Небесно тяло, навлязло в земната атмосфера преди 5 г., е дошло от друга планетна система

Учени от Харвардския университет заключиха, че небесното тяло, което навлезе в земната атмосфера през януари 2014 г., е дошло от друга планетна система в диска на Млечния път, съобщи Сайънс алърт. Били анализирани свързани с поява на метеори случаи, които са регистрирани в базата данни на Центъра за изследване на околоземни обекти на НАСА.

Товарният кораб "Сигнус" се скачи с МКС с помощта на роботизираната ръка

Астронавтите Ан Макклейн и Давид Сен-Жак с помощта на роботизираната ръка "Канадарм" осъществиха прехващане на товарния кораб "Сигунс", който се скачи с Международната космическа станция /МКС/, предадоха световните агенции, цитирани от БТА. Пряко предаване на скачването се водеше в сайта на НАСА. Товарният кораб,

Човешка грешка може да е причина за разбиването на космическия апарат "Берешит"

Човешка грешка може да е причинила разбиването на космическия апарат "Берешит", съобщи Асошиейтед прес, позовавайки се на израелската организация, подготвила лунната мисия. Организацията с идеална цел "Спейс Ай Ел", създала "Берешит", съобщи, че инженерите в контролната зала са получили сигнал за неизправност в апаратурата за измерване на

Можем да видим розова Луна днес в 14:12 часа

Априлското пълнолуние, наричано розова Луна, ще може да се види днес в 14:12 часа. Луната е наречена розова не заради цвета ѝ, а заради цъфтящите през пролетта дървета, уточни пред БНР физикът Пенчо Маркишки от Института по астрономия към БАН. "Някои древни народи са именували пълнолунията според типичните явления или дейности,

"Фейсбук" разработва дигитален гласов асистент с изкуствен интелект

Фейсбук (Facebook) потвърди, че разработва дигитален гласов асистент, базиран на изкуствен интелект, навлизайки в територията на "Алекса" на "Амазон" (Amazon) и "Гугъл асистент" (Google Assistant), съобщава специализираното издание "Върдж", информира БТА. Новината, която първо бе съобщена от Си Ен Би Си, сочи,

Археолози откриха в Луксор гроб на 3500 години

Археолози се натъкнаха на гроб на 3500 години и на мумия в неотварян саркофаг по време на две различни разкопки в египетския град Луксор, предаде ДПА. Гробът от Осемнадесетата династия е разположен в обширен двор, най-големият, разкриван някога в гробище в Луксор. Некрополът Драа Абул Нага се намира на западния бряг на река Нил,

Археолози добавиха урината към своя инструментариум

Преди около 10 000 години жителите на селище в Централен Анадол започнали да отглеждат овце и кози. Не бе ясно обаче с какви темпове е извършено това опитомяване, докато археологически екип не се поинтересувал от следи от урина в почвата, предаде Франс прес, цитирана от БТА. На международен екип от археолози и геолози хрумнала идеята да увеличи

Повече от десет вида диви пчели намаляват

Повече от десет вида диви пчели, които имат голяма роля за опрашването на плодовете и зеленчуците в североизточните американски щати, намаляват, съобщи Асошиейтед прес, цитирана от БТА. Учени от университета на Ню Хемпшър изследваха 119 вида пчели в щата от музейна колекция на 125 години. Те установиха, че 14 от тях са намалели,

Учени откриха динозавърско гробище на 220 милиона години в Аржентина

Палеонтолози са открили останки от десетина древни създания в динозавърско гробище в западната част на Аржентина, предаде Франс прес, цитирана от БТА. Учените са попаднали на струпването на кости, датиращи отпреди 220 милиона години, в провинция Сан Хуан на около 1100 километра от столицата Буенос Айрес.