Решават за строежа на тунел "Железница" до дни

https://www.24chasa.bg/novini/article/7291299 Решават за строежа на тунел "Железница" до дни Решават за строежа на тунел "Железница" до дни www.24chasa.bg
Нови 24 км от “Струма” бяха завършени в края на миналата година. За да е готова цялата магистрала, трябва да бъдат построени още 57 км.

ВАС е отхвърлил жалбата на гръцката “Актор”

До няколко дни се очаква да бъде подписан договорът за строежа на тунел “Железница” на магистрала “Струма”, научи “24 часа” от няколко независими източника.

Трасето през Кресненското дефиле.

В началото на годината ВАС е отвхърлил окончателно жалбата на гръцката “Актор” срещу избрания изпълнител и това отпушва парафирането на споразумението за изграждането на съоражението.

През август 2018 г. поръчката за “Железница” бе спечелена от обединението “АМ Струма тунел 2018”, в което влизат “Джи Пи груп”, “Глобал кънстръкшън” и “Виа план” с цена от 185 млн. лв. без ДДС. Процедурата бе замразена заради жалбата на “Актор”. След това - през октомври миналата година, “Джи Пи груп” обяви намерение да се оттегли от проекта заради манипулативната среда, която връхлетя строителната компания.

Вторият в класирането - “ГБС Инфраструктурно строителство”, обаче не е подновил офертата си за строежа на тунела. Заради жалбата на гърците компаниите, участвали в поръчкатае трябваше да удължат предложенията си.

“Главболгарстрой”, която даде цена от 191 млн. лв. без ДДС, на 16 януари е уведомила АПИ, че няма да поднови участието си. Обединение от фирми, водено от ГБС, беше избрано за строител на трасето преди тунел “Железница” с дължина 720 м с цена от 28,4 млн. лв. без ДДС.

Ако “Джи Пи груп” откаже да подпише договора, АПИ ще трябва да започне процедурата за избор на изпълнител отново. Това обаче вероятно ще забави цялата магистрала и България може да изгуби европейското финансиране за нея, което е над 2 млрд. лв.

Тунел “Железница” трябва да бъде завършен най-късно до 2023 г. заедно с цялата магистрала “Струма”.

Сагата със съоръжението продължава вече няколко години, а процедурите бяха пускани и спирани. По време на служебното правителство през 2017 година от АПИ изчезнаха документите на единия кандидат за отсечката и търгът бе спрян.

Със забавянето на процедурите срокът за изграждането на тунел “Железница”, който ще се намира в района на Симитли и ще бъде с дължина 2 км, все повече се скъсява. Заради сложността на съоръжението първоначално се предвиждаше строителството да продължи 1400 дни. Досегашните забавяния на процедурите за избор на изпълнител обаче намалиха този срок с една година и сега той е 1060 дни.

Вече са готови 93 км от “Струма”, остават още 57

93 км от магистрала “Струма” са готови, остава да се изградят още 57 км. Строителството се финансира основно от ЕС чрез програма “Транспорт”, като сумата за цялата магистрала е над 2 млрд. лв. За да не се загубят парите и да се налага да се връщат от националния бюджет, цялото трасе трябва да е завършено до 2023 г.

В края на миналата година бяха открити нови 24 км от магистралата от Кресна до Сандански. Те бяха построени от “Главболгарстрой” с 5 месеца предсрочно. Бяха направени 3 пътни възела - при Кресна, Струмяни и Сандански, 25 големи съоръжения - мостове, надлез над жп линията София - Кулата, селскостопански подлези и надлези, както и 4 площадки за отдих.

В момента се строи друг лот - от Благоевград до Крупник,

като са готови

40% от него

Отсечката се прави от обединение с водещ партньор “Грома Холд” с договор от декември 2015 г. Откритите археологически разкопки край Благоевград обаче блокираха работата за няколко месеца. Все пак от компанията твърдят, че лотът ще е готов в края на лятото на тази година.

За изграждане остава най-трудният участък - този през Кресненското дефиле. За него вървят процедури по избор на изпълнител. Има 6 месеца срок за проектиране и след това - да започне строителството. Това би трябвало да стане догодина, за да може да е готова цялата магистрала до 2023 г.

За трасето през дефилето дълго време имаше спорове между държавата и различни екоорганизации. Първоначално се предвиждаше изграждане на тунел, дълъг над 13 км. Държавата обаче се отказа от този проект заради скъпото строителство и поддръжка след това.

Еколозите пък настояваха трафикът да се изнесе напълно от дефилето, но бе избран друга вариант. Според него се използва съществуващото трасе в посока Гърция, а на връщане ще се изгради изцяло нов път източно от дефилето (виж графиката за трасето вдясно).

Участъкът е

разделен на две

поръчки, за да

върви по-бързо

работата

Първоначално срокът за подаване на оферти бе през ноември миналата година, но после бе удължен с месец. Очаква се през март правителството да подаде апликационната форма за отпускане на европейското финансиране за участъка.

Единият търг за Кресненското дефиле обаче е блокиран от жалба в Комисията за защита на конкуренцията, което отново създава риск да не бъде спазен крайният срок за изграждане.

Кресненското дефиле е със статут на резерват, което налага доста ограничения при строителството, а самият проект е сложен за изпълнение - по новото трасе трябва да се изградят 7 тунела, 12 надлеза и 21 виадукта. Единият от тях например ще е най-дългият в България и такъв не е строен досега у нас.

По цялото трасе на новия път предвидените виадукти са с обща дължина от 5087 метра, а тунелите са дълги общо 4200 метра,

Ще бъдат изградени и връзки между двете платна, като за целта ще се използват съществуващите пътища, което също ще усложни работата. Предвидени са пет пътни възела, а общата дължина на двата участъка е 24 километра.

След излизане от Кресненското дефиле платното преминава източно от Кресна и свършва при едноименния пътен възел.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Бизнес

Обява за търг на „Национален център за териториално развитие” ЕАД - гр. София

Национален център за териториално развитие ЕАД, гр. София, ул. Алабин № 16 – 20, на основание разпоредбите на, Правилник за реда за упражняване правата на държавата в търговските дружества с държавно участие в капитала / ПРУПДТТДДУК /, обявява търг с тайно наддаване, на закрито заседание за отдаване на помещения (офиси),

Петролът поскъпна с 25%, а цените на зърното падат

От началото на годината цената на пшеницата пада, макар в други години тенденцията да е за поскъпване на зърното, каза пред журналисти Васил Симов, главен изпълнителен директор на Софийската стокова борса /ССБ/. Основната причина са очакванията на експертите за добра реколта, която да стигне до 758 млн. тона.

Евростат: Бюджетните дефицити и държавни дългове в ЕС и еврозоната са намалели

Бюджетните дефицити и държавните дългове в ЕС и еврозоната са намалели през 2018 година, сочат публикувани днес данни на европейската статистическа агенция Евростат. Съотношението на бюджетния дефицит към брутния вътрешен продукт (БВП) в ЕС се е понижило до 0,6 на сто спрямо 1 на сто през 2017 година, а в еврозоната - от 1 на сто до 0,5 на сто,

Китай ще продължи сътрудничеството със съответните страни по „Един пояс, един път"

С приближаването на втория форум на високо равнище за международното сътрудничество по „Един пояс, един път" на 22 април в Пекин работната група за стимулиране изграждането на инициативата публикува документ със заглавие „Инициатива за съвместно изграждане на „Един пояс, един път": Напредък, принос и перспективи", предава bulgarian.cri.cn.

Стартъп е първата фирма с ваучер за излизане на борсата

Български производител на биометрични технологии е първата компания, одобрена по схемата за финансова подкрепа за излизане на Българската фондова борса. Ваучерът на стойност 50 хил. лв. бе връчен на изпълнителния директор на “Биодит” Юлиан Софрониев от шефа на агенцията за малки и средни предприятия Бойко Таков.

Дългът на България за 2018 г. е 24 430 млн. лв.

Дългът на България за 2018 г. е в размер на 24 430 млн. лв. или 22.6 на сто от БВП. Това разкриват предварителните данни на Националния статистически институт. През 2018 г. институционалният сектор "Държавно управление" отчита бюджетен излишък от 2 149 млн. лв., или 2 на сто от БВП. Излишъкът в подсектор "Централно управление" е в размер на 1 900

Последно от лого

Мнения

Последно от лого

Последно от

Последно от лого

Последно от

Още от Бизнес

Севернокорейската работна ръка - ключов въпрос между Москва и Пхенян

По време на историческата си визита във Владивосток Ким Чен-ун няма да бъде единственият севернокореец в Русия. Русия всъщност наема евтина работна ръка от Севера Корея в лицето на около 10 000 работници, което е важен източник на приходи за Пхенян, предава БТА. На срещата си с руския президент Владимир Путин севернокорейският лидер вероятно ще се

България ще прави национално конгресно бюро

Предстои България да създаде свое национално конгресно бюро – организация, която да обедини различни конгресно-културни центрове, хотели и туроператори, и те да работят заедно за привличане тук на големи международни събития. Това стана ясно по време на шестата годишна среща на Националния борд по туризъм.

Първа копка на участъка Боаза до Русе - Велико Търново от "Хемус" направи Борисов

Символична първа копка на участъка Боаза до пътя Русе – Велико Търново от магистрала “Хемус" направи премиерът Бойко Борисов заедно с регионалният министър Петя Аврамова и зам.- министър Николай Нанков, финансовият Владислав Горанов и шефът на АПИ Георги Терзийски. Това е първият от трите участъка от “Хемус", за които има изготвени проекти,

Вносът и цената на свинското месо в Китай се очаква да нараснат през следващите 2 години

Поради намалените местни доставки на свинско месо, след избухването на африканския свински грип, вносът на продукта в Китай се очаква да се повиши рязко до исторически нива през следващите две години, сочи доклад публикуван в събота, предава bulgarian.cri.cn. Вносът на свинско в Китай се предвижда да достигна 1,7 милиона тона тази година,

Търсим инвеститор за конгресна зала в Слънчев бряг (Снимки, обновена)

По време на предстоящия в края на май туристически форум в курорта Слънчев бряг ще промотираме търсенето на инвеститор, който да вложи пари в изграждането на конгресен център в района на курорта Слънчев бряг. Това съобщи министърът на туризма Николина Ангелкова при откриването на шестата годишна среща на Националния борд по туризъм в хотел

Борисов: Убеден съм, че с построяването на "Хемус" БВП ще се вдигне с поне 10-20% (Видео)

"Чували сме всякакви глупости за "Хемус" - "въобще няма проекти, никой никога не е мислил да прави "Хемус". Аз съм убеден, че с построяването на "Хемус" брутният вътрешен продукт на страната ще се вдигне с поне 10-20%", коментира премиерът Бойко Борисов при проверка на напредъка при изграждането на отсечката между Ябланица и Боаза на АМ „Хемус“,

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber