Чуждият турист у нас - от спонтанния британец до планиращия германец

https://www.24chasa.bg/novini/article/7278911 Чуждият турист у нас - от спонтанния британец до планиращия германец Чуждият турист у нас - от спонтанния британец до планиращия германец www.24chasa.bg
Младите британци обичат да решават в последния момент какво място да посетят по време на ваканцията си.

Руснаците се доверяват само на групови пътувания и дълго избират дали да дойдат 

в България, или другаде

Туристите от Германия избират къде да почиват лете или зиме и съответно плащат поне капаро за ваканцията си около половин година преди самата ваканция. Само ако се е случило нещо необичайно, те резервират и плащат един месец преди самото пътуване, но не по-късно.

За разлика от тях британците са много по-спонтанни, особено по-младите – те могат да решат къде да пътуват дори една седмица преди самото пътуване. Това са изводите от доклад на туристическото министерство до парламентарната комисия по икономическа политика във връзка с планираните за 2019 г. дейности по туристическа реклама на страната в чужбина. Докладът обобщава резултатите от специални анкетни проучвания на пазарите, от които идват най-много туристи в България или към които са насочени усилията за привличане на повече гости.

Освен че планират доста рано ваканцията си, германците правят пътуването предимно през туристически агенции, като предпочитат да се запишат и платят онлайн.

Но ако е въпросът за това колко рано представителите на една нация решават да идат на почивка, това не зависи само от манталитета и навиците на преобладаващата част от населението.

Например туристите в България от съседните държави почти винаги

решават да тръгнат

в последния момент,

но причината за това е, че се намират близо, много често пътуват с личните си коли и могат да си позволят да решават късно.

Чуждите туристи от Арабския свят у нас, които са малко на брой засега, също решават пътуването си около 2 седмици предварително.

Скандинавците и жителите на страните от Бенелюкс планират тези неща като германците – поне половин година по-рано. Французите го правят около 3 месеца и половина преди ваканцията, същият срок важи и за населението на САЩ (около 87 хил. туристи у нас през 2017 г.).

Руснаците, а също китайците и японците, които посещават България, плащат почти винаги в последния момент, въпреки че правят резервациите си месеци по-рано. Причината е, че те

до последно се

колебаят в избора си

и винаги проучват внимателно местата, които ще посетят, например чрез сайтовете на хотелите и на туристическите забележителности.

За руснаците, когато избират мястото за ваканцията си, е важно да са сигурни, че в страната, в която отиват, няма икономическа или политическа криза, както и че ще могат да се оправят с езика.

За тях, както и за редките все още гости от Далечния изток,

индивидуалните

пътувания са нещо

почти непознато

Те резервират и плащат почти винаги групови екскурзии и почивки. За руснаците това е манталитет, а за китайците обяснението е, че те рядко разполагат с кредитни карти, валидни за цял свят.

Японските туристи у нас са предимно хора от третата възраст, идващи на културен и познавателен туризъм, за които също е по-удобно да пътуват в група.

На другия полюс в това отношение са британците. 60% от идващите у нас от Албиона са на възраст между 18 и 45 години. Освен че решават спонтанно, 46% от тях

винаги споделят

преживяванията си

във фейсбук

или други социални мрежи. Освен това младите британци масово смятат – над 80% от тях, че пътуванията по света са съществена част от техния живот и че е по-добре да инвестират в преживявания, отколкото във вещи.

Доста интересна част от доклада е на кого или на какво вярват различните нации, когато решават къде да отидат на екскурзия, тъй като от това зависи в какви рекламни дейности е най-добре да се инвестира.

Все по-засилващото се влияние на интернет и социалните мрежи за сметка на традиционните медии е повсеместно, но все пак различните пазари имат свои специфики.

Например германците обичат да правят рационален избор, поради което могат

с часове да

сравняват различни

оферти

и обичат да се доверяват на различни класации, както и на сайтове, които сравняват оферти. Рекламите, на които обръщат внимание, са почти поравно поделени между преса и онлайн.

Британците напротив – само 9% от тях обръщат внимание на стандартната туристическа реклама. Останалите се доверяват на социалните мрежи, на близки и познати, които имат опит от дадена дестинация, или на блогъри.

Нацията, която безспорно

най-силно вярва на

традиционната

реклама,

са руснаците. При избора на място за почивка разказите на близки и познати, които са били вече някъде, идва едва на второ място по убедителност. На трето място се нареждат сайтовете на самите хотели, които руснаците много обичат да разглеждат подробно.

Скандинавският пазар има друга особеност – там

влиянието на

рекламата на открито

е много силна,

тъй като хората в тези страни пътуват много с градски транспорт.

Особеност на арабските туристи и на тези от САЩ е, че за тях традиционен източник на информация за ваканции са авиокомпаниите, независимо дали чрез печатни брошури или чрез сайтовете си. Точно затова липсата на директна самолетна връзка със САЩ е все още пречка за привличането на повече американски туристи у нас.

Особеност на израелския пазар е, че жителите на тази държава се влияят повече от всеки друг от пътеводители и справочници, разбира се, наред с публикации и материали в печатни или онлайн издания.

Нашите съседи на Балканите имат друга особеност –

факторът

“предишен опит”

за тях е по-убедителен от всякакви реклами или публикации, независимо дали става въпрос за опита на техен близък, или за собствения.

Освен това доста балканци за разлика от всички други наши гости от чужбина предпочитат да си правят резервациите директно в хотела, в който смятат да отседнат, и туристическите оператори сякаш не съществуват за тях. Най-разпространените форми на туристически пътувания сред румънците, които са най-значимият туристически пазар за България поне по брой, са уикенд пътуванията.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Бизнес

Вдигат акциза за домашната ракия?

Акцизът за домашната ракия да се вдигне и ставката му да се изравни с тези на останалия алкохол. Другият вариант бил да се освободи изцяло от налог. Това се е обсъждало на последното заседание на ЕКОФИН, става ясно от бюлетина с решенията. Решение в разговорите по темата за подобряване на бизнес средата за акцизните стоки и по специално алкохола и

Преференция за малките производители на ток гарантира възръщането на инвестицията

С промяна в Закона на енергетиката през 2015 г. е определена такава преференциална цена, която да гарантира възвръщането на инвестицията със съответната норма на печалба на малките производители на енергия от възобновяеми източници. Това каза министърът на енергетиката Теменужка Петкова на пресконференция във ведомството след среща с техни

Ангелкова: 32% ръст на туристите в местата за настаняване отчита Боровец за зимния сезон

Туристите, отседнали в местата за настаняване с 10 и повече места в Боровец през изминалия зимен сезон, нарастват с 32% спрямо година по рано. През периода декември 2018 - март 2019 броят на нощувките е повече от 313 хил., а постъпленията от тях надвишават 18,8 млн. лв., отчитайки увеличение от 7,6 на сто в сравнение със зимния сезон година

Съдът на ЕС отхвърли иск на кредитори срещу намаляването на гръцкия дълг

Съдът на Европейския съюз отхвърли днес иск за компенсация, внесен срещу Европейската централна банка (ЕЦБ) от частни лица, държатели на гръцки държавни ценни книжа, които са понесли щети при "подстригването" на дълга през 2012 г., съобщи гръцката държавна телевизия ЕРТ, като се позовава на АНА-МПА.

Хърватия води преговори с Швеция и със САЩ за покупка на изтребители

Хърватия води преговори с Швеция и със САЩ за покупка на изтребители, за да модернизира военновъздушните си сили, заяви днес хърватският министър на отбраната Дамир Кръстичевич, съобщи Ройтерс. Загреб бе близо до сключване на споразумение за покупка на ескадрила от използвани и ремонтирани изтребители Ф-16 от Израел,

Пета година “24 часа” търси малки фирми с големи амбиции

Конкурсът, който отличава стартъпи и иновативни предприемачи, започва днес, а крайният срок за регистрация е 31 май За пета година “24 часа” търси най-добрите малки фирми в България. Срокът за участие в конкурса “Големите малки” започва да тече от днес, а крайният срок за регистрация е 31 май. Малкият и средният бизнес са гръбнакът на

Последно от лого

Мнения

Последно от лого

Последно от

Последно от лого

Последно от

Още от Бизнес

"Аурубис” придобива белгийско-испанската група „Метало“ за 380 милиона евро

Групата ,,Аурубис” (Aurubis AG) подписа договор за закупуване на акции за придобиването на белгийско-испанската група „Метало“ (Metallo Group). Така най-големият медодобивен концерн в Европа ще продължи активно да следва стратегията си за рециклиране. „Метало“ е технологичен лидер в рециклирането и рафинирането,

НСИ: Ръст на оборотите в услугите

Ръст на оборотите през първото тримесечие, както на тримесечна, така и на годишна база, отбелязва секторът на услугите в България. Така например оборотите в услугите в сектор „Транспорт, складиране и пощи“ нарастват с 10,6% в сравнение със същото тримесечие на 2018 година. Това показват предварителните данни на Националния статистически институт

Влошен до 5-годишно дъно бизнес климат в Германия през май

През май бизнес нагласите в Германия се влошиха рязко за втори пореден месец в резултат на доста слаба оценка за текущите бизнес условия, показва последно проучване на немския икономически институт Ifo. Това сякаш предполага, че водещата европейска икономика отново започва да губи скорост през второто тримесечие след изненадващо добрия растеж в

"Панасоник" спира да работи с "Хуауей"

Японският гигант в електрониката "Панасоник" обяви на 23 май, че спира да работи с китайския технологичен гигант "Хуауей", който е включен в черния списък от Вашингтон. САЩ обвиниха ""Хуауей" в шпионаж в полза на Пекин. „Спряхме транзакции с "Хуауей" и неговите 68 филиала, които са под забрана от американското правителство”, каза за АФП Джо Флин,

Борисов отвори движението по нови 6.5 км по АМ "Струма" (Видео, снимки)

Премиерът Бойко Борисов, министрите Владислав Горанов и Томислав Дончев и зам.-министърът Николай Нанков минаха първи по новото 6.5 км трасе на АМ "Струма" край Благоевград. Борисов бе посрещнат от над 5000 души, които издигаха плакати от благодарност към него за стрежа на магистралата. Трасето се пуска предсрочно,

Оборотите в транспорта и пощите се увеличават с 6.3% през първото тримесечие

По предварителни данни на Националния статистически институт през първото тримесечие на 2019 г. общият индекс на оборота за сектор "Транспорт, складиране и пощи", изчислен от сезонни данни, се увеличава с 6.3 на сто спрямо четвъртото тримесечие на 2018 година. Най-значителен ръст се наблюдава при "Воден транспорт" - с 12.

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber