Чуждият турист у нас - от спонтанния британец до планиращия германец

https://www.24chasa.bg/novini/article/7278911 Чуждият турист у нас - от спонтанния британец до планиращия германец Чуждият турист у нас - от спонтанния британец до планиращия германец www.24chasa.bg
Младите британци обичат да решават в последния момент какво място да посетят по време на ваканцията си.
Младите британци обичат да решават в последния момент какво място да посетят по време на ваканцията си.

Руснаците се доверяват само на групови пътувания и дълго избират дали да дойдат 

в България, или другаде

Туристите от Германия избират къде да почиват лете или зиме и съответно плащат поне капаро за ваканцията си около половин година преди самата ваканция. Само ако се е случило нещо необичайно, те резервират и плащат един месец преди самото пътуване, но не по-късно.

За разлика от тях британците са много по-спонтанни, особено по-младите – те могат да решат къде да пътуват дори една седмица преди самото пътуване. Това са изводите от доклад на туристическото министерство до парламентарната комисия по икономическа политика във връзка с планираните за 2019 г. дейности по туристическа реклама на страната в чужбина. Докладът обобщава резултатите от специални анкетни проучвания на пазарите, от които идват най-много туристи в България или към които са насочени усилията за привличане на повече гости.

Освен че планират доста рано ваканцията си, германците правят пътуването предимно през туристически агенции, като предпочитат да се запишат и платят онлайн.

Но ако е въпросът за това колко рано представителите на една нация решават да идат на почивка, това не зависи само от манталитета и навиците на преобладаващата част от населението.

Например туристите в България от съседните държави почти винаги

решават да тръгнат

в последния момент,

но причината за това е, че се намират близо, много често пътуват с личните си коли и могат да си позволят да решават късно.

Чуждите туристи от Арабския свят у нас, които са малко на брой засега, също решават пътуването си около 2 седмици предварително.

Скандинавците и жителите на страните от Бенелюкс планират тези неща като германците – поне половин година по-рано. Французите го правят около 3 месеца и половина преди ваканцията, същият срок важи и за населението на САЩ (около 87 хил. туристи у нас през 2017 г.).

Руснаците, а също китайците и японците, които посещават България, плащат почти винаги в последния момент, въпреки че правят резервациите си месеци по-рано. Причината е, че те

до последно се

колебаят в избора си

и винаги проучват внимателно местата, които ще посетят, например чрез сайтовете на хотелите и на туристическите забележителности.

За руснаците, когато избират мястото за ваканцията си, е важно да са сигурни, че в страната, в която отиват, няма икономическа или политическа криза, както и че ще могат да се оправят с езика.

За тях, както и за редките все още гости от Далечния изток,

индивидуалните

пътувания са нещо

почти непознато

Те резервират и плащат почти винаги групови екскурзии и почивки. За руснаците това е манталитет, а за китайците обяснението е, че те рядко разполагат с кредитни карти, валидни за цял свят.

Японските туристи у нас са предимно хора от третата възраст, идващи на културен и познавателен туризъм, за които също е по-удобно да пътуват в група.

На другия полюс в това отношение са британците. 60% от идващите у нас от Албиона са на възраст между 18 и 45 години. Освен че решават спонтанно, 46% от тях

винаги споделят

преживяванията си

във фейсбук

или други социални мрежи. Освен това младите британци масово смятат – над 80% от тях, че пътуванията по света са съществена част от техния живот и че е по-добре да инвестират в преживявания, отколкото във вещи.

Доста интересна част от доклада е на кого или на какво вярват различните нации, когато решават къде да отидат на екскурзия, тъй като от това зависи в какви рекламни дейности е най-добре да се инвестира.

Все по-засилващото се влияние на интернет и социалните мрежи за сметка на традиционните медии е повсеместно, но все пак различните пазари имат свои специфики.

Например германците обичат да правят рационален избор, поради което могат

с часове да

сравняват различни

оферти

и обичат да се доверяват на различни класации, както и на сайтове, които сравняват оферти. Рекламите, на които обръщат внимание, са почти поравно поделени между преса и онлайн.

Британците напротив – само 9% от тях обръщат внимание на стандартната туристическа реклама. Останалите се доверяват на социалните мрежи, на близки и познати, които имат опит от дадена дестинация, или на блогъри.

Нацията, която безспорно

най-силно вярва на

традиционната

реклама,

са руснаците. При избора на място за почивка разказите на близки и познати, които са били вече някъде, идва едва на второ място по убедителност. На трето място се нареждат сайтовете на самите хотели, които руснаците много обичат да разглеждат подробно.

Скандинавският пазар има друга особеност – там

влиянието на

рекламата на открито

е много силна,

тъй като хората в тези страни пътуват много с градски транспорт.

Особеност на арабските туристи и на тези от САЩ е, че за тях традиционен източник на информация за ваканции са авиокомпаниите, независимо дали чрез печатни брошури или чрез сайтовете си. Точно затова липсата на директна самолетна връзка със САЩ е все още пречка за привличането на повече американски туристи у нас.

Особеност на израелския пазар е, че жителите на тази държава се влияят повече от всеки друг от пътеводители и справочници, разбира се, наред с публикации и материали в печатни или онлайн издания.

Нашите съседи на Балканите имат друга особеност –

факторът

“предишен опит”

за тях е по-убедителен от всякакви реклами или публикации, независимо дали става въпрос за опита на техен близък, или за собствения.

Освен това доста балканци за разлика от всички други наши гости от чужбина предпочитат да си правят резервациите директно в хотела, в който смятат да отседнат, и туристическите оператори сякаш не съществуват за тях. Най-разпространените форми на туристически пътувания сред румънците, които са най-значимият туристически пазар за България поне по брой, са уикенд пътуванията.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Бизнес

НАП попълва  декларациите, но за доходи от наем  казваме сами

НАП попълва декларациите, но за доходи от наем казваме сами

От март 2020 г. НАП ще попълва данъчните декларации за доходите. Поправката в закона бе приета миналата година, но влиза в сила през 2020 г., когато се обявяват доходите за 2019 г. Това обясни говорителят на НАП Росен Бъчваров на виртуален семинар в петък. Който обаче е получил доходи, за които данъчните нямат регулярна информация

Снимка: Pixabay

При криза с транзита: България готова да пропусне до Молдова руска газ

България и Румъния са готови да пропуснат до Молдова необходимите количества руски газ при прекратяване на транзита през Украйна. Това съобщи днес молдовският президент Игор Додон, цитиран от ТАСС, предаде БТА. По думите му това споразумение е било постигнато в Брюксел на среща на газоразпределителните дружества на страните

За първи път в Пловдив: Нощни ремонти по искане на кмета Здравко Димитров

За първи път в Пловдив: Нощни ремонти по искане на кмета Здравко Димитров

За първи път в Пловдив ще се извърши пътен ремонт през нощта. Това става по настояване на кмета на Пловдив Здравко Димитров. Идеята му е да се прилагат високи стандарти на работа, както е в развитите западноевропейски държави. Преасфалтирането на двете кръстовища на бул. „Никола Вапцаров“ – с бул. „Македония“ и ул.

СНИМКА: Ройтерс

"Фолксваген": Ако се откажем от Турция, няма да строим нов завод

В случай, че "Фолксваген" се откаже от Турция, няма да строи нов завод, се казва в съобщение на концерна, цитирано от ДПА. България се смяташе за другия основен претендент за строеж на завода. "Фолксваген" отново отлага решението си дали да построи новия си завод край Измир в Турция. „С този въпрос ще се занимаем най-рано през февруари“

Шефът на правителствения авиоотряд ген. Тодор Коджейков ще предлага какъв самолет да се вземе.

Експерти: Новият самолет на властта с 12 до 20 места и да лети на дълги разстояния

Колко ще струва - зависи от оборудването, поръчаните системи, какви ще са седалките Да се купи нов самолет, който да замени сегашния 19-годишен “Фалкон”, с който се возят първите в държавата. Това решение взе правителството в сряда и натовари шефа на правителствения Авиоотряд 28 да търси машина. “24 часа” се допита до експерти

Електронни винетки - бързо, лесно и сигурно от Vinetki.bg

Електронни винетки - бързо, лесно и сигурно от Vinetki.bg

С края на 2019 г. наближава времето за закупуване на нови електронни винетки. Повечето собственици на леки автомобили, които ползват годишна винетка, през месец януари ще трябва да си закупят нова. Важно е да се знае, че това може да стане до 30 дни по-рано и не е нужно да се чака изтичането на старата

Последно от 24 здраве лого

Мнения

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от 168 часа лого

Последно от

Още от Бизнес

Зоран Заев Снимка: Ройтерс

Заев: Интерконекторна връзка Петрич-Струмица е потенциал за развитието ни

Интерконекторът /междусистемната газова връзка Петрич - Струмица/ е една голяма визия за свързване между Северна Македония и България, но и на газификация на целия югоизточен район на нашата страна съгласно националните стратегии, както и един от стратегическите приоритети на нашата държава. Това е изтъкнал премиерът на Северна Македония Зоран

Снимка: Pixabay

Гръцкият план "Херкулес" иска да намали лошите кредити на банките

Гръцкият парламент прие снощи система от държавни гаранции, която има за цел да намали огромния обем от необслужвани и рискови кредити в портфейла на частните банки, който се натрупа по време на продължителната финансова криза, съобщиха Асошиейтед прес и БТА. Така наречената схема за защита на активите "Херкулес" ще използва държавни гаранции на

СНИМКА: Pixabay

Курсът на британската лира скочи след победата на консерваторите

Курсът на британската лира скочи с над 2%, достигайки 1,347 долара. Това стана след публикуването на екзитпол, според който Консервативната партия печели абсолютно мнозинство след вчерашните парламентарни избори, съобщи ДПА, цитирана от БТА. Лирата поскъпна и с 1,4 процента спрямо еврото до 1,205 евро за лира

Близо 18 млн. лева са вложени в ремонта на пътя, изпълнител е обединение между “Джи Пи Груп” и “Контратас Инглесиас”.

Ремонтираха 26 км от пътя Момчилград - Ивайловград

Близо 18 млн. лева са вложени в ремонта на пътя, изпълнител е обединение между “Джи Пи Груп” и “Контратас Инглесиас”. Завърши ремонтът на над 26 км от второкласния път Момчилград - Крумовград - Ивайловград, съобщиха от пътната агенция. Той осигурява удобна връзка на големия брой туристи, пътуващи към Гърция.

България дава на съд пакета “Мобилност” (обзор)

България дава на съд пакета “Мобилност” (обзор)

Триалогът завърши с решение, което не ни удовлетворява България и още няколко страни-членки на ЕС, ще подадат съдебен иск пред Съда на Европа, ако Европарламентът приеме пакета “Мобилност” в този вид, в който бе гласуван в ранните сутрешни часове в четвъртък, заяви транспортният министър Росен Желязков.

Радослав Неделчев: Рекламата онлайн вероятно ще стигне 100 млн. лв. за 2019 г.

Радослав Неделчев: Рекламата онлайн вероятно ще стигне 100 млн. лв. за 2019 г.

Всеки от нас е облъчван със средно 4000 рекламни съобщения на ден, само една трета от тях получават пълното ни внимание, казва председателят на асоциацията на интернет издателите IAB България - Г-н Неделчев, IAB България отбелязва 10 години от създаването си у нас. Какво постигна за това време асоциацията на интернет издателите

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber