Чуждият турист у нас - от спонтанния британец до планиращия германец

https://www.24chasa.bg/novini/article/7278911 Чуждият турист у нас - от спонтанния британец до планиращия германец Чуждият турист у нас - от спонтанния британец до планиращия германец www.24chasa.bg
Младите британци обичат да решават в последния момент какво място да посетят по време на ваканцията си.

Руснаците се доверяват само на групови пътувания и дълго избират дали да дойдат 

в България, или другаде

Туристите от Германия избират къде да почиват лете или зиме и съответно плащат поне капаро за ваканцията си около половин година преди самата ваканция. Само ако се е случило нещо необичайно, те резервират и плащат един месец преди самото пътуване, но не по-късно.

За разлика от тях британците са много по-спонтанни, особено по-младите – те могат да решат къде да пътуват дори една седмица преди самото пътуване. Това са изводите от доклад на туристическото министерство до парламентарната комисия по икономическа политика във връзка с планираните за 2019 г. дейности по туристическа реклама на страната в чужбина. Докладът обобщава резултатите от специални анкетни проучвания на пазарите, от които идват най-много туристи в България или към които са насочени усилията за привличане на повече гости.

Освен че планират доста рано ваканцията си, германците правят пътуването предимно през туристически агенции, като предпочитат да се запишат и платят онлайн.

Но ако е въпросът за това колко рано представителите на една нация решават да идат на почивка, това не зависи само от манталитета и навиците на преобладаващата част от населението.

Например туристите в България от съседните държави почти винаги

решават да тръгнат

в последния момент,

но причината за това е, че се намират близо, много често пътуват с личните си коли и могат да си позволят да решават късно.

Чуждите туристи от Арабския свят у нас, които са малко на брой засега, също решават пътуването си около 2 седмици предварително.

Скандинавците и жителите на страните от Бенелюкс планират тези неща като германците – поне половин година по-рано. Французите го правят около 3 месеца и половина преди ваканцията, същият срок важи и за населението на САЩ (около 87 хил. туристи у нас през 2017 г.).

Руснаците, а също китайците и японците, които посещават България, плащат почти винаги в последния момент, въпреки че правят резервациите си месеци по-рано. Причината е, че те

до последно се

колебаят в избора си

и винаги проучват внимателно местата, които ще посетят, например чрез сайтовете на хотелите и на туристическите забележителности.

За руснаците, когато избират мястото за ваканцията си, е важно да са сигурни, че в страната, в която отиват, няма икономическа или политическа криза, както и че ще могат да се оправят с езика.

За тях, както и за редките все още гости от Далечния изток,

индивидуалните

пътувания са нещо

почти непознато

Те резервират и плащат почти винаги групови екскурзии и почивки. За руснаците това е манталитет, а за китайците обяснението е, че те рядко разполагат с кредитни карти, валидни за цял свят.

Японските туристи у нас са предимно хора от третата възраст, идващи на културен и познавателен туризъм, за които също е по-удобно да пътуват в група.

На другия полюс в това отношение са британците. 60% от идващите у нас от Албиона са на възраст между 18 и 45 години. Освен че решават спонтанно, 46% от тях

винаги споделят

преживяванията си

във фейсбук

или други социални мрежи. Освен това младите британци масово смятат – над 80% от тях, че пътуванията по света са съществена част от техния живот и че е по-добре да инвестират в преживявания, отколкото във вещи.

Доста интересна част от доклада е на кого или на какво вярват различните нации, когато решават къде да отидат на екскурзия, тъй като от това зависи в какви рекламни дейности е най-добре да се инвестира.

Все по-засилващото се влияние на интернет и социалните мрежи за сметка на традиционните медии е повсеместно, но все пак различните пазари имат свои специфики.

Например германците обичат да правят рационален избор, поради което могат

с часове да

сравняват различни

оферти

и обичат да се доверяват на различни класации, както и на сайтове, които сравняват оферти. Рекламите, на които обръщат внимание, са почти поравно поделени между преса и онлайн.

Британците напротив – само 9% от тях обръщат внимание на стандартната туристическа реклама. Останалите се доверяват на социалните мрежи, на близки и познати, които имат опит от дадена дестинация, или на блогъри.

Нацията, която безспорно

най-силно вярва на

традиционната

реклама,

са руснаците. При избора на място за почивка разказите на близки и познати, които са били вече някъде, идва едва на второ място по убедителност. На трето място се нареждат сайтовете на самите хотели, които руснаците много обичат да разглеждат подробно.

Скандинавският пазар има друга особеност – там

влиянието на

рекламата на открито

е много силна,

тъй като хората в тези страни пътуват много с градски транспорт.

Особеност на арабските туристи и на тези от САЩ е, че за тях традиционен източник на информация за ваканции са авиокомпаниите, независимо дали чрез печатни брошури или чрез сайтовете си. Точно затова липсата на директна самолетна връзка със САЩ е все още пречка за привличането на повече американски туристи у нас.

Особеност на израелския пазар е, че жителите на тази държава се влияят повече от всеки друг от пътеводители и справочници, разбира се, наред с публикации и материали в печатни или онлайн издания.

Нашите съседи на Балканите имат друга особеност –

факторът

“предишен опит”

за тях е по-убедителен от всякакви реклами или публикации, независимо дали става въпрос за опита на техен близък, или за собствения.

Освен това доста балканци за разлика от всички други наши гости от чужбина предпочитат да си правят резервациите директно в хотела, в който смятат да отседнат, и туристическите оператори сякаш не съществуват за тях. Най-разпространените форми на туристически пътувания сред румънците, които са най-значимият туристически пазар за България поне по брой, са уикенд пътуванията.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Бизнес

Над 1500 консултации за българи в чужбина предоставили трудовите аташета за 3 месеца

Службите по трудовите и социалните въпроси на министерството на труда и социалната политика към посолствата на България в Австрия, Швейцария, Гърция, Кипър, Обединеното Кралство, Ирландия, Испания и Германия са предоставили общо над 1500 консултации на български граждани и компании през първото полугодие на 2019 г.

Доклад: Зависимостта ни от един доставчик на газ е риск за енергийната ни сигурност

Рисковете и потенциалните заплахи за енергийната сигурност на България са породени от високата степен на зависимост на страната от един доставчик на природен газ. Затова трябва да продължава да се реализират проекти, позволяващи диверсификация на източниците и трасетата на енергийните ресурси. Това е записано в приетия днес от Комисията по

Румънската компания "Трансгаз" е завършила 215 км от тръбопровода БРУА

Държавната компания дистрибутор на газ в Румъния "Трансгаз" съобщи, че е завършила 215 км от газопровода БРУА (България, Румъния, Унгария, Австрия), съобщава агенция Медиафакс. Компанията информира, че е завършила половината от газопровода към България и Унгария, който преминава през 11 окръга на Румъния.

Масов отстрел на глигани, но без ловци

Интензивен отстрел на диви прасета ще се извършва в 20-километровите зони, в които има регистрирани случаи на животни, болни от африканска чума по свинете. Отстрелът няма да се извършва от ловци, а от служители на Изпълнителната агенция по горите. Това съобщи съветникът на министърът на земеделието,

Парламентът отхвърли предложенията на БСП за преизчисляване на пенсиите

Мнозинството в Народното събрание не прие предложението на БСП да бъдат преизчислени всички пенсии за трудова дейност, отпуснати до 31 юни 2016 г., съобщи БТА. Предложението е отхвърлено от депутатите с 15 гласа "против" и 81 "въздържал се". Преизчисляването да е периодично, поне на четири години, предвиждаха вносителите на промените в Кодекса за

Няма да пускат туристи и гъбари в горите с прасета с АЧС

Няма да се допускат хора в 10-километровата зона около огнищата на африканската чума за свинете. Ограничението ще важи за всички гъбари, билкари, туристи, заетите в дърводобива и т.н. Целта е да се ограничи разпространението на заболяването. Това обяви съветникът на земеделския министър Георги Костов след среща с шефовете на агенцията по храните,

Последно от лого

Мнения

Последно от лого

Последно от

Последно от лого

Последно от

Още от Бизнес

Туроператорите настояват да ги извадят от обхвата на наредбата за касовите апарати

Дейността на туроператорите и туристическите агенти да отпадне от обхвата на Наредба Н-18 за регистриране и отчитане на продажби в търговските обекти чрез фискални устройства, защото при разписването й не са отчетени спецификите на сектора и тя практически не е приложима. Предметът на наредбата е софтуер за управление на продажби,

Ще проверяваме в НАП дали личните ни данни са станали публични

Комисията за защита на личните данни ще започне производство в Националната агенция за приходите, след като беше уведомена от приходната агенция за нарушение на сигурността на личните данни. Това съобщиха от НАП. От НАП са декларирали готовността си да съдействат изцяло на КЗЛД за изясняване на всички обстоятелства на среща на ръководствата на

Потреблението на автомобили в Китай става все по-екологично

Потреблението на автомобили е неразделна част от китайския потребителски пазар и страната се стреми да направи целия жизнен цикъл по-екологичен – от бизнеса с нови коли до този втора употреба и рециклирането, предаде "Радио Китай".  Според статистиките на Китайската асоциация на автомобилните дилъри (КААД),

Иран: За да запазим ядрената сделка, Европа трябва да ни даде възможност да търгуваме

Европейците трябва да осигурят на Иран възможност да води свободна търговия, за да бъде запазено ядреното споразумение, каза иранският министър на външните работи Мохамад Джавад Зариф в интервю за ТАСС. "Ние очакваме те да изпълняват своите задължения за нормализиране на икономическите отношения между Иран и другите страни, - каза той.

Морските плажове ще се отдават на концесия от Министерството на туризма

Концесиите за морски плаж се възлагат, изпълняват и контролират при условията и по реда на Закона за устройството на Черноморското крайбрежие, т.е от Министерството на туризма.Това реши окончателно парламентът с приетите промени в Закона за концесиите. Срещу разпоредбата възрази Валери Симеонов от НФСБ /"Обединени патриоти"/, като подчерта,

Нова указателна система улеснява клиентите на НОИ в София

Нова информационно-указателна система ще улесни ориентацията на посетителите на териториалното поделение на Националния осигурителен институт (ТП на НОИ) в София към местата за предоставяне на исканата от тях услуга. Това съобщиха на сайта на НОИ В помощ на гражданите е видеостена с четири екрана, информационни табла за коридорите по видове услуги,

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber