Чуждият турист у нас - от спонтанния британец до планиращия германец

https://www.24chasa.bg/novini/article/7278911 Чуждият турист у нас - от спонтанния британец до планиращия германец Чуждият турист у нас - от спонтанния британец до планиращия германец www.24chasa.bg
Младите британци обичат да решават в последния момент какво място да посетят по време на ваканцията си.

Руснаците се доверяват само на групови пътувания и дълго избират дали да дойдат 

в България, или другаде

Туристите от Германия избират къде да почиват лете или зиме и съответно плащат поне капаро за ваканцията си около половин година преди самата ваканция. Само ако се е случило нещо необичайно, те резервират и плащат един месец преди самото пътуване, но не по-късно.

За разлика от тях британците са много по-спонтанни, особено по-младите – те могат да решат къде да пътуват дори една седмица преди самото пътуване. Това са изводите от доклад на туристическото министерство до парламентарната комисия по икономическа политика във връзка с планираните за 2019 г. дейности по туристическа реклама на страната в чужбина. Докладът обобщава резултатите от специални анкетни проучвания на пазарите, от които идват най-много туристи в България или към които са насочени усилията за привличане на повече гости.

Освен че планират доста рано ваканцията си, германците правят пътуването предимно през туристически агенции, като предпочитат да се запишат и платят онлайн.

Но ако е въпросът за това колко рано представителите на една нация решават да идат на почивка, това не зависи само от манталитета и навиците на преобладаващата част от населението.

Например туристите в България от съседните държави почти винаги

решават да тръгнат

в последния момент,

но причината за това е, че се намират близо, много често пътуват с личните си коли и могат да си позволят да решават късно.

Чуждите туристи от Арабския свят у нас, които са малко на брой засега, също решават пътуването си около 2 седмици предварително.

Скандинавците и жителите на страните от Бенелюкс планират тези неща като германците – поне половин година по-рано. Французите го правят около 3 месеца и половина преди ваканцията, същият срок важи и за населението на САЩ (около 87 хил. туристи у нас през 2017 г.).

Руснаците, а също китайците и японците, които посещават България, плащат почти винаги в последния момент, въпреки че правят резервациите си месеци по-рано. Причината е, че те

до последно се

колебаят в избора си

и винаги проучват внимателно местата, които ще посетят, например чрез сайтовете на хотелите и на туристическите забележителности.

За руснаците, когато избират мястото за ваканцията си, е важно да са сигурни, че в страната, в която отиват, няма икономическа или политическа криза, както и че ще могат да се оправят с езика.

За тях, както и за редките все още гости от Далечния изток,

индивидуалните

пътувания са нещо

почти непознато

Те резервират и плащат почти винаги групови екскурзии и почивки. За руснаците това е манталитет, а за китайците обяснението е, че те рядко разполагат с кредитни карти, валидни за цял свят.

Японските туристи у нас са предимно хора от третата възраст, идващи на културен и познавателен туризъм, за които също е по-удобно да пътуват в група.

На другия полюс в това отношение са британците. 60% от идващите у нас от Албиона са на възраст между 18 и 45 години. Освен че решават спонтанно, 46% от тях

винаги споделят

преживяванията си

във фейсбук

или други социални мрежи. Освен това младите британци масово смятат – над 80% от тях, че пътуванията по света са съществена част от техния живот и че е по-добре да инвестират в преживявания, отколкото във вещи.

Доста интересна част от доклада е на кого или на какво вярват различните нации, когато решават къде да отидат на екскурзия, тъй като от това зависи в какви рекламни дейности е най-добре да се инвестира.

Все по-засилващото се влияние на интернет и социалните мрежи за сметка на традиционните медии е повсеместно, но все пак различните пазари имат свои специфики.

Например германците обичат да правят рационален избор, поради което могат

с часове да

сравняват различни

оферти

и обичат да се доверяват на различни класации, както и на сайтове, които сравняват оферти. Рекламите, на които обръщат внимание, са почти поравно поделени между преса и онлайн.

Британците напротив – само 9% от тях обръщат внимание на стандартната туристическа реклама. Останалите се доверяват на социалните мрежи, на близки и познати, които имат опит от дадена дестинация, или на блогъри.

Нацията, която безспорно

най-силно вярва на

традиционната

реклама,

са руснаците. При избора на място за почивка разказите на близки и познати, които са били вече някъде, идва едва на второ място по убедителност. На трето място се нареждат сайтовете на самите хотели, които руснаците много обичат да разглеждат подробно.

Скандинавският пазар има друга особеност – там

влиянието на

рекламата на открито

е много силна,

тъй като хората в тези страни пътуват много с градски транспорт.

Особеност на арабските туристи и на тези от САЩ е, че за тях традиционен източник на информация за ваканции са авиокомпаниите, независимо дали чрез печатни брошури или чрез сайтовете си. Точно затова липсата на директна самолетна връзка със САЩ е все още пречка за привличането на повече американски туристи у нас.

Особеност на израелския пазар е, че жителите на тази държава се влияят повече от всеки друг от пътеводители и справочници, разбира се, наред с публикации и материали в печатни или онлайн издания.

Нашите съседи на Балканите имат друга особеност –

факторът

“предишен опит”

за тях е по-убедителен от всякакви реклами или публикации, независимо дали става въпрос за опита на техен близък, или за собствения.

Освен това доста балканци за разлика от всички други наши гости от чужбина предпочитат да си правят резервациите директно в хотела, в който смятат да отседнат, и туристическите оператори сякаш не съществуват за тях. Най-разпространените форми на туристически пътувания сред румънците, които са най-значимият туристически пазар за България поне по брой, са уикенд пътуванията.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Бизнес

“Теленор”: Опитват измама с профили

Зачестили са опитите за измами чрез нерегламентиран достъп до профили на потребители в приложението MyTelenor, предупреждават от “Теленор”. Измамниците използвали различни претексти с искане клиенти да предоставят пин код или парола за достъп. “Теленор” никога не иска от своите клиенти такава информация за достъп до MyTelenor извън самото

“Фич”: България може да приеме еврото през 2023 г.

Това бил най-ранният срок, ако страната ни покрие критериите България може да приеме еврото най-рано през януари 2023 г. Това се посочва в доклад на рейтинговата агенция “Фич”. Компанията припомня, че страната ни , която има положителен рейтинг BBB, официално стартира процеса за присъединяване към валутния механизъм ERM II (чакалнята на еврото -

БСП готви сигнал до прокуратурата за монопол в енергетиката. Петкова: Явно предизборната кампания е в своя пик (Обзор)

БСП ще подаде до края на седмицата сигнал в прокуратурата за монопол в енергетиката на дружества, свързани с бизнесмена Христо Ковачки. Това обяви червеният депутат Кирил Добрев в четвъртък. Ковачки от една страна произвеждал ток, а от друга търгувал с него на борсата. Добрев обяви още, че българският бизнес плащал три месеца най-скъпия ток в

Студено време и по-висока цена вдигнаха сметките за парно с 30% (Обзор)

За първи път 60% от хората ще трябва да доплащат Поскъпването на топлинната енергия с 16% и по-дългият и по-студен отоплителен сезон вдигнаха сметките за парно тази година в София средно с почти 30%. Това отчете топлинният счетоводител “Техем” в четвъртък, давайки данни за потребителите. Столичани са използвали отопление с 6 дни повече тази

Президентът за АЕЦ "Белене": Държавата да проучи много внимателно инвеститорите

„Наличието на толкова много инвеститори е положителен знак и показва, че от тази централа има необходимост и може да бъде рентабилна, защото когато бизнесът кандидатства за нещо, си прави много добре сметката.“ Това заяви днес президентът Румен Радев пред журналисти в отговор на въпрос за заявения инвеститорски интерес към изграждането на АЕЦ

Евростат: По 435 кг боклук годишно прави българинът

Средно по 486 кг боклук се падат на жител на Европейския съюз за 2017 г., сочат данни на статистическата служба Евростат. Обемите са без промяна в сравнение с година по-рано и със 7% под пика от 525 кг отпадъци на човек през 2002 г. Страните членки, които са генерирали най-много боклук са Дания (781 кг на човек), Кипър (637 кг) и Германия (633 кг)

Последно от лого

Мнения

Последно от лого

Последно от

Последно от лого

Последно от

Още от Бизнес

60% ще доплащат сметки за парното, на 40% ще им възстановят

Почти 60% от клиентите на получат изравнителни сметки за доплащане, а на 40% ще им бъдат възстановени суми. Това отчете фирмата за топлинно счетоводство „Техем" на специална пресконференция. Повечето клиенти имат разлика в сумите между 10 и 100 лв. 1588 са неотчетените клиенти тази година, които не са осигурили достъп за отчет

Китай ще улесни допълнително достъпа до пилотните зони за свободна търговия

Държавният съвет на Китай реши в сряда да улесни още достъпа до пазара, насърчавайки разделянето на разрешителните за бизнес операции от бизнес лицензите за всички пилотни зони за свободна търговия. Пробната програма влиза в сила от 1 декември, информира Радио "Китай". Този ход има за цел да изравни условията за всички пазарни субекти

Скочи цената на петрола

Средната цена на петрола на Организацията на страните износителки на петрол (ОПЕК) вчера се повиши до 60,66 долара за барел, информира на сайта си картелът. Във вторник един барел от кошницата на ОПЕК се търгуваше за 59,94 долара. За определяне на цената на петрола на ОПЕК се използва т. нар. петролна кошница,

Руснаците продължават да купуват най-много недвижими имоти в България заедно с Испания, Турция и САЩ

През първото полугодие на 2019 година най-популярните страни за покупки на недвижими имоти сред жителите на Москва са България, Испания, Турция, Италия и САЩ, съобщава в съобщение до пресата аналитическия център Prian.ru, предава агенция РБК, цитирана от "Фокус".  Финландия е най-популярната дестинация за гражданите на Санкт Петербург

Китайската централна банка отваря клон в Гърция до края на годината

Китайската централна банка ще открие клон в Гърция до края на годината. Съответното обяви ръководителят на банката по европейските операции Жоу Лихон в рамките на среща в Атина с министъра на външните работи на южната ни съседка Никос Дендиас и заместник-министъра на външните работи по икономическата дипломация Костас Фрагонянис

Повече българи са пътували в страната, по-малко в чужбина през второто тримесечие на 2019 г.

През второто тримесечие на 2019 г. 1 219.8 хил. българи са имали туристически пътувания, показват предварителни данни на Националния статистически институт. Преобладаващата част от тях - 75.7 на сто, са пътували само в страната, 19.1 на сто - само в чужбина, а 5.2 на сто са пътували както в страната, така и в чужбина.

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber