Чуждият турист у нас - от спонтанния британец до планиращия германец

https://www.24chasa.bg/novini/article/7278911 Чуждият турист у нас - от спонтанния британец до планиращия германец Чуждият турист у нас - от спонтанния британец до планиращия германец www.24chasa.bg
Младите британци обичат да решават в последния момент какво място да посетят по време на ваканцията си.

Руснаците се доверяват само на групови пътувания и дълго избират дали да дойдат 

в България, или другаде

Туристите от Германия избират къде да почиват лете или зиме и съответно плащат поне капаро за ваканцията си около половин година преди самата ваканция. Само ако се е случило нещо необичайно, те резервират и плащат един месец преди самото пътуване, но не по-късно.

За разлика от тях британците са много по-спонтанни, особено по-младите – те могат да решат къде да пътуват дори една седмица преди самото пътуване. Това са изводите от доклад на туристическото министерство до парламентарната комисия по икономическа политика във връзка с планираните за 2019 г. дейности по туристическа реклама на страната в чужбина. Докладът обобщава резултатите от специални анкетни проучвания на пазарите, от които идват най-много туристи в България или към които са насочени усилията за привличане на повече гости.

Освен че планират доста рано ваканцията си, германците правят пътуването предимно през туристически агенции, като предпочитат да се запишат и платят онлайн.

Но ако е въпросът за това колко рано представителите на една нация решават да идат на почивка, това не зависи само от манталитета и навиците на преобладаващата част от населението.

Например туристите в България от съседните държави почти винаги

решават да тръгнат

в последния момент,

но причината за това е, че се намират близо, много често пътуват с личните си коли и могат да си позволят да решават късно.

Чуждите туристи от Арабския свят у нас, които са малко на брой засега, също решават пътуването си около 2 седмици предварително.

Скандинавците и жителите на страните от Бенелюкс планират тези неща като германците – поне половин година по-рано. Французите го правят около 3 месеца и половина преди ваканцията, същият срок важи и за населението на САЩ (около 87 хил. туристи у нас през 2017 г.).

Руснаците, а също китайците и японците, които посещават България, плащат почти винаги в последния момент, въпреки че правят резервациите си месеци по-рано. Причината е, че те

до последно се

колебаят в избора си

и винаги проучват внимателно местата, които ще посетят, например чрез сайтовете на хотелите и на туристическите забележителности.

За руснаците, когато избират мястото за ваканцията си, е важно да са сигурни, че в страната, в която отиват, няма икономическа или политическа криза, както и че ще могат да се оправят с езика.

За тях, както и за редките все още гости от Далечния изток,

индивидуалните

пътувания са нещо

почти непознато

Те резервират и плащат почти винаги групови екскурзии и почивки. За руснаците това е манталитет, а за китайците обяснението е, че те рядко разполагат с кредитни карти, валидни за цял свят.

Японските туристи у нас са предимно хора от третата възраст, идващи на културен и познавателен туризъм, за които също е по-удобно да пътуват в група.

На другия полюс в това отношение са британците. 60% от идващите у нас от Албиона са на възраст между 18 и 45 години. Освен че решават спонтанно, 46% от тях

винаги споделят

преживяванията си

във фейсбук

или други социални мрежи. Освен това младите британци масово смятат – над 80% от тях, че пътуванията по света са съществена част от техния живот и че е по-добре да инвестират в преживявания, отколкото във вещи.

Доста интересна част от доклада е на кого или на какво вярват различните нации, когато решават къде да отидат на екскурзия, тъй като от това зависи в какви рекламни дейности е най-добре да се инвестира.

Все по-засилващото се влияние на интернет и социалните мрежи за сметка на традиционните медии е повсеместно, но все пак различните пазари имат свои специфики.

Например германците обичат да правят рационален избор, поради което могат

с часове да

сравняват различни

оферти

и обичат да се доверяват на различни класации, както и на сайтове, които сравняват оферти. Рекламите, на които обръщат внимание, са почти поравно поделени между преса и онлайн.

Британците напротив – само 9% от тях обръщат внимание на стандартната туристическа реклама. Останалите се доверяват на социалните мрежи, на близки и познати, които имат опит от дадена дестинация, или на блогъри.

Нацията, която безспорно

най-силно вярва на

традиционната

реклама,

са руснаците. При избора на място за почивка разказите на близки и познати, които са били вече някъде, идва едва на второ място по убедителност. На трето място се нареждат сайтовете на самите хотели, които руснаците много обичат да разглеждат подробно.

Скандинавският пазар има друга особеност – там

влиянието на

рекламата на открито

е много силна,

тъй като хората в тези страни пътуват много с градски транспорт.

Особеност на арабските туристи и на тези от САЩ е, че за тях традиционен източник на информация за ваканции са авиокомпаниите, независимо дали чрез печатни брошури или чрез сайтовете си. Точно затова липсата на директна самолетна връзка със САЩ е все още пречка за привличането на повече американски туристи у нас.

Особеност на израелския пазар е, че жителите на тази държава се влияят повече от всеки друг от пътеводители и справочници, разбира се, наред с публикации и материали в печатни или онлайн издания.

Нашите съседи на Балканите имат друга особеност –

факторът

“предишен опит”

за тях е по-убедителен от всякакви реклами или публикации, независимо дали става въпрос за опита на техен близък, или за собствения.

Освен това доста балканци за разлика от всички други наши гости от чужбина предпочитат да си правят резервациите директно в хотела, в който смятат да отседнат, и туристическите оператори сякаш не съществуват за тях. Най-разпространените форми на туристически пътувания сред румънците, които са най-значимият туристически пазар за България поне по брой, са уикенд пътуванията.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Бизнес

Русия остава без евтини автомобили

В близко бъдеще в Русия няма да има нови автомобили по-евтини от един милион рубли (над 13 хил. евро). За това пише "Известия", позовавайки се на участници на пазара. Според експерти, анкетирани от публикацията, от началото на 2019 г. модели, които винаги са били считани за бюджетни, са с по-висока цена в Русия –Lada Vesta и Hyundai Solaris.

За да дойдат повече кандидати за летището, променят закон

3100 въпроса са задали евентуални кандидати Промяна на няколко текста в Закона за концесиите щели да доведат повече кандидати в процедурата за летище София. Ако това не станело, те щели да бъдат малко. Това е съвет от Световната банка, която е единият от консултантите при концесионирането на аеропорта.

Най-големите български и едри италиански и турски фирми играят за “Струма”

Този, който спечели, ще има 1556 дни, за да построи лот с дължина 13 километра Най-големите български строителни компании и фирми от Италия и Турция са кандидати да строят магистрала “Струма” през Кресненското дефиле. Офертите бяха отворени в петък, а търгът привлече рекорден интерес - вероятно и поради това,

Фондът NEPI от ЮАР, който има 3 мола у нас, разпродава в Румъния

Eдин от най-големите инвеститори в имоти у нас - фондът NEPI Rockcastle, е започнал да продава част от офис сградите си в Румъния на обща стойност 380 млн. евро. Това съобщиха медиите в северната ни съседка, като се позовават и на признание от самата компания. Става въпрос не за всички обекти, които NEPI притежава на север от Дунав,

Скъп петрол качи горивата с 10 ст., дизелът стигна 2,24 лв.

С 10 ст. са поскъпнали горивата през ози месец и по големите вериги дизелът вече е 2,24 лева, показа проверка по сайтове с публична информация за котировките. При масовия бензин А-95 покачването е до 2,04 лв., след като в началото на годината бе паднал под 2 лв. Причина за новите цени са котировките на петрола,

Караниколов води над 30 фирми на изложение за храни в Дубай

България ще участва в Световното изложение ЕКСПО 2020  Министър Караниколов е начело на делегация от над 30 български компании, участващи на международния панаир за хранително-вкусова промишленост GULFOOD 2019, съобщиха от Министерството на икономиката.  Той е на двудневно посещение в Обединените Арабски Емирства,

Последно от логоЗДРАВЕ

Мнения

Последно от лого

Последно от

Последно от лого

Последно от

Още от Бизнес

Петкова: През България може да се доставя газ от Азербайджан и за други страни

Очакваме инвестиции на азербайджанската компания Sokar в газоразпределението през втората половина на годината, казва министърът на енергетиката Азербайджан и България могат да доставят азерски природен газ не само за България, а през нашата територията до други страни от региона чрез интерконектора Гърция-България,

"Агробизнесът" - изтегли от тук безплатно приложението

Изтегли от тук безплатно приложението

Отварят офертите за още един участък от "Струма" през Кресненското дефиле

Офертите в обществената поръчка за избор на изпълнител за проектиране и строителство на лот 3.2.2 или още 10,4 км от автомагистрала "Струма", в участъка между Кресна и Крупник, ще бъдат отворени утре, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура". Това е платното в посока Кулата - София, което ще преминава източно от Кресненското дефиле по ново

Предвидени са 1415.6 млн. евро за развитието на иновациите

За периода 2014-2020 г. за развитието на иновациите съгласно Иновационна стратегия за интелигентна специализация (ИСИС) са предвидени 1415.6 млн. евро в четири приоритетни области, в които България разполага с икономически, научен и технически капацитет за интелигентна специализация. Това е заявил заместник-министърът на икономиката Лъчезар

Пощенска банка стана „Работодател на годината“

За втора поредна година финансовата институция спечели голямата награда в престижното състезание за Еmployer branding у нас За втора поредна година Пощенска банка получи голямата награда „Работодател на годината“ от престижния конкурс за Employer branding у нас, организиран от b2b Media. Отличието е за цялостната стратегия на финансовата

Кмет поощрява с подаръци първите данъкоплатци в Павликени

Данъчната кампания на Община Павликени по събиране на местните данъци и такси за 2019 г. започва официално. Лично кметът инж. Емануил Манолов посрещна първите десет граждани, които дойдоха в отдел „Бюджет и местни приходи“, за да платят дължимия налог. Всички те получиха подаръци и сувенири от общината, информират от местната администрация.

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber