Северният магнитен полюс се мести изненадващо бързо към Русия

https://www.24chasa.bg/novini/article/7248380 Северният магнитен полюс се мести изненадващо бързо към Русия Северният магнитен полюс се мести изненадващо бързо към Русия www.24chasa.bg
Графика: World Data Center for Geomagnetism/Kyoto Univ

Северният магнитен полюс на нашата планета се мести изненадващо бързо в посока на Русия и по-специално към Сибир, показват нови изследвания, съобщава научният журнал Nature, цитиран от dir.bg. Изследователите отбелязват, че магнитният полюс се измества по непредвидим начин, но в момента се движи в отклонение от канадската част на Арктика към Сибир.

Северният магнитен полюс се движи толкова бързо към Русия, че изследователите ще трябва да направят промени в магнитния модел, който по-късно ще се използва от различни навигационни системи. В противен случай са възможни грешки. Най-застрашени от резките изменения в местоположението на северният магнитен полюс са някои военни системи за прицелване, различни видове електроника, GPS, ГЛОНАСС и останалите системи за глобално позициониране.

Проблемът, който възникна, е свързан както с движението на полюса, така и с вътрешните промени на планетата Земя. Течността вътре в сърцевината на Земята е генератор на голяма част от магнитното поле, което може да се променя при промяна на дълбоките потоци във вътрешността на нашето метално ядро.

Подобни промени в магнитното поле над Южна Америка през 2016 г. доведоха до появата на голяма аномална зона, която успя да повреди някои изкуствени спътници.

Експерт: Хакери могат да откраднат личните ви и банкови данни чрез кафемашината вкъщи

Експерт по киберсигурност прогнозира, че случаите на откраднати лични и банкови данни чрез кафемашини и smart телевизори в домовете ни ще се увеличат. Винс Щеклер, изпълнителен директор на Avast, например категорично отказва да ползва и WhatsApp, защото вярва, че това поставя сигурността на човека, с когото си пише, под риск, предава "Дейли мейл".

Почитателите на кафето са по-чувствителни към аромата му от хората, които го избягват, и по-бързо го разпознават, съобщи Прес асосиейшън. "Колкото по-голяма е употребата на кофеин, толкова по бързо човекът разпознава миризмата на кафе - каза д-р Лоренцо Стафорд от катедрата по психология в университета на Портсмут.

Град Джънджоу тества първата метро линия в Китай с 5G мрежа

Първият тест на 5G мрежа, с пълно покритие на линия на метрото, стартира в град Джънджоу, административния център на провинция Хънан, предаде bulgarian.cri.cn. 5G мрежата предоставя средна скорост за сваляне от 700 Mbps в платформите на станциите и около 630 Mbps между тях. Тази скорост се очаква да се увеличи над 1 GB след като инсталирането на

Малчуганите учат най-добре думи от други деца

Ако искате да помогнете на детето си да обогати речника си, най-добре ще направите да му намерите приятелчета, с които да си играе, пише в. "Дейли мейл", позовавайки се на американски учени. Макар и да е известно, че малките възприемат моделите на речта от семейството си, специалисти от университета на Охайо и университета "Пардю" установиха,

Китай разкри първия 5G „смарт музей"

Музей в централен Китай стана първият в страната, който предлага пълно 5G покритие и множество обвързани услуги, включително разглеждане на 2400-годишна бронзова камбана в реално време, предава Радио Китай. Уханският провинциален музей съобщи, че цялата институция сега разполага с 5G мрежа и пакет от базови приложения с 5G се предлагат на

Учени: Масовото измиране на китове се крие в затоплянето на арктическите води

Десетки сиви китове са открити мъртви по западното крайбрежие на САЩ през последните седмици. Според учените възможното обяснение за масовото им измиране се крие далече на север, в затоплящите се арктически води край Аляска, предаде Ройтерс. Досега по протежение на бреговете от Калифорния до Аляска са намерени мъртви 58 кита,

Извлякоха най-старата скандинавска човешка ДНК от дъвка на 10 000 г. (Видео)

Учени извлякоха ДНК на трима души от дъвка на 10 000 години, намерена на западното крайбрежие на Швеция, съобщи в. "Мирър". Специалистите се надяват да установят произхода на пещерните хора, заселили се на север след последната Ледникова епоха. Те са били предци на скандинавските народи, предава БТА.

Google Translatotron превежда с гласа на говорещия

Дa се paзгoваря нa чyжд eзик cтaвa мaлко пo-лeснo блaгoдapeниe нa нoвaтa paзpaбoтка нa Google. Интeрнeт гигaнтът предcтaви Тrаnѕlаtоtrоn – пъpвaтa cиcтeмa зa превeждaнe oт пoдoбeн род, коятo мoжe директнo дa преoбpaзyвa речтa oт eдин eзик нa дрyг, катo зaпaзвa глaса и тeмпoтo нa речтa нa гoвopeщия, предава kaldata.com.

В Унгария осъществиха първо тестово обаждане по 5G мрежа, оборудването не на ZTE

В Унгария бе проведен първият успешен тест за телефонно обаждане по 5G мобилна мрежа с оборудване на китайската компания „Джунсин" (ZTE), информира Радио "Китай". В съобщение на правителството по повода се уточнява, че тестът е бил осъществен между две станции на оператора „Теленор" в град Дьор, а скоростта на предаване на данни е била 1,

"Спейс Екс" отложи едновременното изстрелване на 60 спътника "Старлинк"

Американската компания "Спейс Екс" отложи изстрелването на ракета "Фалкон 9" с 60 спътника "Старлинк" за следващата седмица, съобщиха световните информационни агенции. Причината е обновяване на софтуера и нова проверка на всички системи, предава БТА. Проектът "Старлинк" ще поддържа глобална интернет мрежа.

Люлеещите се по-клони бозайници са с най-големи вариации в броя на прешлените

Изследване на американски учени показва, че броят на прешлените варира най-много сред бозайниците, които прекарват голяма част от времето си, увисвайки или люлейки се по клони на дървета, като например някои маймуни и ленивците, съобщиха ЮПИ и БТА. Предишни изследвания заключиха, че различният брой прешлени е свързан със скоростта на придвижване,

Обявиха коалите за "функционално изчезнали"

Сладките коали вече са "функционално изчезнал вид", обявиха от австралийската фондация, която се бори за оцеляването им. В момента на свобода има само 80 000 коали, което означава, че няма достатъчно кърмачки, които да гарантират следващите поколения на вида. Причината е във високите температури, които водят до тотална дехидратация на коалите.