Астрономи регистрираха загадъчни бързи космически радиоимпулси

https://www.24chasa.bg/novini/article/7237300 Астрономи регистрираха загадъчни бързи космически радиоимпулси Астрономи регистрираха загадъчни бързи космически радиоимпулси www.24chasa.bg

Търсенето на бързи космически радиоимпулси, чийто произход е загадъчен, даде плодове, предаде Франс прес. Астрономи оповестиха, че са регистрирали над 10 подобни радиоимпулса, сред които един повтарящ се.

Бързите космически радиоимпулси отделят голяма енергия, но са много кратки - продължителността им е едва няколко милисекунди. Откакто съществуването им бе потвърдено през 2007 г., бързите космически радиоимпулси интригуват учените. Източникът им изглежда е далеч от Млечния път. За 1 милисекунда те отделят толкова енергия, колкото Слънцето за 10 000 години. Причината за съществуването им и източникът им обаче остават мистериозни, предава БТА.

Първите регистрирани бързи космически радиоимпулси бяха изолирани феномени. В повечето теории за произхода им се споменаваше за катаклизми, свързани с унищожаване на източника им, като звездна експлозия, довела до поява на свръхнова, сливане на неутронни звезди. Тези теории обаче бяха донякъде опровергани през 2012 г., когато поредица бързи космически радиоимпулси бе регистрирана от мощния телескоп Аресибо в Пуерто Рико. Сега други астрономи оповестиха, че са регистрирали втора поредица бързи космически радиоимпулси.

"Изглежда, че източникът им е на разстояние около 1,5 милиарда светлинни години от Земята и може би е останка от свъхнова или място край централна черна дупка на галактика", поясни Чери Енг от университета на Торонто.

Петдесет канадски учени са регистрирали въпросната втора поредица бързи космически радиоимпулси, за която бяха публикувани две изследвания в сп. "Нейчър". Откриването й навежда на мисълта, че е възможно да съществуват и други.

С помощта на радиотелескопа CHIME в Британска Колумбия учените успели едва за три седмици да открият 13 бързи космически радиоимпулса, сред които един повтарящ се.

"При ежедневно картографиране с помощта на CHIME вероятно ще открием и други поредици бързи космически радиоимпулси", заяви Ингрид Стеърс от университета на Британска Колумбия. "В края на годината може би ще сме открили нови 1000 бързи космически радиоимпулса", допълни Дебора Гуд от същия университет.

"Все още не е ясно дали източниците на повтарящи се бързи космически радиоимпулси са различни от онези, които еднократно ги генерират", отбеляза Шрихарш Тендулкар от университета Макгил в Монреал.

Космическият апарат "Чандраян-2" изпрати снимка на Луната

Космическият апарат "Чандраян-2" изпрати снимка на Луната, направена от лунна орбита, съобщи сайтът Спейс. Снимката е направена от около 2650 км над лунната повърхност. На нея се вижда част от далечната страна на Луната с кратера Аполо и Източно море, предава БТА. Дестинацията на "Чандраян-2" обаче е друга.

Космическият кораб "Союз МС-14" е в автоматичен режим

Космическият кораб "Союз МС-14" с човекоподобния робот Фьодор, който не успя да се скачи с Международната космическа станция (МКС), е в автоматичен режим и апаратурата му работи, съобщи ТАСС. Маневрата тази сутрин е прекратена заради проблем със системата за автоматично скачване "Курс" на станцията и колебания при сближаването с нея.

Археолози попаднаха на изпреварила времето си технология от каменната епоха

Британски специалисти по подводна археология откриха древна технология, която е изпреварила времето си с хиляди години, съобщи Лента. Изследователите се натъкнали на дървена платформа на 8000 години в морето, източно от град Ярмут на остров Уайт. Тя е на дълбочина 11 метра. Но в древността, когато остров Уайт бил свързан с материка,

Космическият кораб "Союз МС-14" с робота Фьодор не успя да се скачи с МКС

Космическият кораб "Союз МС-14" с първия човекоподобен робот Фьодор не успя да се скачи с Международната космическа станция (МКС) в определеното време - 8:30 часа московско и българско време, предадоха ТАСС и Франс прес. Корабът се приближи до станцията и му оставаха 96 м до скачването, но после започна да се отдалечава и сега се намира на 280 м

Учени взеха яйцеклетки от застрашения от изчезване северен бял носорог

Ветеринари в Кения успешно взеха яйцеклетки от двата останали женски екземпляра северен бял носорог, предаде Франс прес. Това е важна крачка към спасяване на вида от изчезване. Науката е последната надежда за спасяване на северния бял носорог - единия от двата подвида бял носорог, след като последният мъжки екземпляр Судан умря миналата година на

Учени: Идването на викингите в Ирландия е спасило местната цивилизация

Учени от университета Куинс в Белфаст установиха, че идването на викингите в Ирландия е спасило местната цивилизация от бързо изчезване, съобщи Физ.орг. По-рано се смяташе, че с годините населението на острова постепенно се увеличавало. Специалистите обаче използвали алгоритъм за преценка на броя на жителите му въз основа на археологически находки

НАСА кръсти на името на "Ролинг стоунс" марсианска канара

Американското космическо ведомство реши да окаже чест на легендарната британска група "Ролинг стоунс", като кръсти марсианска канара на тяхно име пише в. "Дейли мейл". Когато космическият апарат на НАСА "ИнСайт" кацна на повърхността на Червената планета миналата година, той размести голям камък, който се изтъркаля настрани.

Астероидът Рюгу помага на учените да опознаят формирането на планетите (Видео)

Астероидът Рюгу крие все по-малко тайни - нови негови снимки, направени от малкия френско-германски робот "Маскот" с размерите на кутия за обувки, ще помогнат на учените да опознаят формирането на Слънчевата система, предаде Франс прес. "Маскот" (Mobile Asteroid Surface Scout) бе изведен в космоса от японската сонда "Хаябуса-2",

Учени се усъмниха в големите технологични умения на неандерталците

Международна група учени постави под съмнение големите технологични способности на неандерталците, съобщи Физ.орг. Специалистите доказаха, че получаването на брезова смола като онази, която ползвали неандерталците, е по-прост технологичен процес, отколкото се смяташе досега. Учените събрали брезова кора и я нагряли сред плоски речни камъни,

Експерти: Изкуствен интелект "убиец" заплашва света

"Амазон" и "Майкрософт" са сред компаниите, които могат да са начело на глобална надпревара във въоръжаването, базирано на изкуствен интелект, пише в доклад на холандска неправителствена организация, предаде БГНЕС. Най-големите 50 високотехнологични компании са класирани от неправителствената организация "Pax" по три критерия: Могат ли да

Китайският пазар на роботи ще достигне 8,6 милиарда щатски долара през 2019 г.

Китайският пазар на роботи се очаква да достигне 8,68 милиарда щатски долара тази година, с прогнози за среден годишен ръст от 20,9% за периода 2014г. – 2019г., се казва в доклад на Китайския институт по електроника, информира Радио "Китай". Процъфтяващият китайски пазар на роботи ще представлява около 29,5% от световния през 2019 г