Враните могат да определят теглото на предмет по движението му на вятъра

Новокаледонските врани притежават умение, присъщо само на хората - да преценят теглото на предмет по това дали помръдва при лек или при силен вятър, съобщи Сайънс алърт.

Това са първите животни с подобно умение, заявиха британски, новозеландски, германски и австрийски учени, цитирани от БТА.

Враните и гарваните са известни като умници. Затова извършилите експеримента психолози искали да проверят доколко те могат да определят тегло само с наблюдения.

"Ако видим кашон, който се търкаля по улицата при лек вятър, и друг, който остава неподвижен в буря, лесно определяме кой от тях е лек - обясняват учените. - Това умение да се правят заключения за свойствата чрез наблюдение, а не само чрез пряк опит, е полезно при много обстоятелства".

Предишни есперименти, главно с шимпанзета, показаха, че макар и да могат да сортират предмети според теглото им, те не могат да преценят колко тежи нещо чрез наблюдения.

Учените са работили с 12 уловени диви врани, два предмета и вентилатор. Те ги разделили на две групи като на едната давали награда, когато пускали тежък предмет през тръба, а на другата - за лек предмет. При следващия експеримент закачили пред птиците непознати предмети пред вентилатора и ги оставили да ги наблюдават. Въпреки че нямали възможност да ги докосват, птиците правилно избирали необходимия им лек или тежък предмет в 73 процента от случаите.

Изследването е извършено от учени от университетите на Кембридж, Окланд, "Макс Планк" и "Берта фон Зутнер".

Израелски учени свариха бира със съживена мая отпреди 3000 години

Израелски учени съобщиха, че са успели да извлекат и съживят мая от стари делви, с която са сварили бира, подобна на тази, която са пили фараоните преди 3000 години, предаде Франс прес, цитирана от БТА.  Пивото с 6-процентово алкохолно съдържание има вкус на пшенична бира. То бе представено на журналистите,

Руски космонавти ще проверят обшивката на МКС за повреди

Руските космонавти Олег Кононенко и Алексей Овчинин ще вземат проби от повърхността на Международната космическа станция (МКС), за да се направи преценка за възможни микроповреди по обшивката й, предаде ТАСС. Това оповести пресслужбата на научната организация ЦНИИмаш към Роскосмос, съобщи БТА. Излизането в открития космос е планирано за 29 май.

Учени възпроизведоха "Мона Лиза" върху платно с широчината на косъм

Физици възпроизведоха с лазер "Мона Лиза" на Леонардо върху "квантово платно" с широчината на човешки косъм, съобщи в. "Дейли мейл". "Платното" представлява капка свръхстудена квантова материя. Лазерът взаимодейства със странните й свойства и променя плътността на атомите. Така се появяват пиксели с различен нюанс.

НАСА изпраща на Марс имената ни през юли 2020 г.

Докато човекът кацне на Марс ще минат години, но преди това желаещите получават възможност да изпратят името си на планетата, предаде ДПА. Предложените имена ще бъдат изписани на микрочипове, за да отлетят към Марс с космическия апарат, който ще бъде изстрелян през юли 2020 г. и ще кацне на планетата през февруари 2021 г., предава БТА.

Най-големият британски оператор изключи "Хуауей" от 5G мрежата си

Най-големият британски мобилен оператор обяви, че изключва телефоните на китайския гигант "Хуауей" от бъдещото си 5G (пето поколение) покритие, съобщи "Файненшъл таймс", цитиран от "Дневник". Решението следва включването на "Хуауей" в "черния списък" за бизнеса в Съединените щати след обявяване на "извънредно положение" в комуникациите.

Гарваните споделят лошото настроение на събратята си

Австрийски учени установиха, че гарваните споделят лошото настроение на събратята си, съобщи в. "Дейли мейл". Откритието означава, че гарваните притежават емоционален афинитет и разбиране като хората и приматите. Учените от университета на Виена са направили тестове за когнитивно пристрастие, като са наблюдавали реакцията на гарваните към

Непознат космически обект освети небето над Австралия (Видео)

Непознат космически обект озари с ярка светлина небето над Австралия, предава Би Ти Ви. Чернобели кадри, заснети от полицейска охранителна камера, показват ясно необичайното явление. Предполага се, че яркият обект е метеор. Явлението е забелязано в щатите Виктория и Южна Австралия. Според астрономи това е един от редките шансове,

Жен Джънфей: За 2-3 години никой няма да успее да настигне "Хуауей" в разработката на 5G технологии

Вчера Министерството на търговията на САЩ обяви, че отлага забраната за "Хуауей" с още 90 дена, за да даде време на компанията и нейните партньори да се справят с техническите проблеми, предава Радио "Китай". Същия ден основателят на „"Хуауей"" Жен Джънфей заяви пред китайски медии, че решението на Вашингтон не е от значение за компанията.

Учени опровергаха популярна теория за произхода на човека

Учени от Чикагския университет заключиха, че Хомо сапиенс не произхожда от австралопитеците седиба, съобщи Лента. Като най-вероятни прародители на съвременния човек са посочени австралопитеците афаренсис, станали известни от фосилите от Луси. Специалистите са създали генеаложка карта на 28 двойки от различни видове хоминиди и потомците им,

Астероид със собствена луна приближава Земята

Интересен астероид ще прелети сравнително близо до Земята на 25-ти май т.г., съобщава Европейската космическа агенция, цитирана от vesti.bg. Астероидът 1999 KW4 е необичаен заради факта, че си има своя луна, която обикаля около него. Двете тела образуват бинарна астероидна система. По-голямото тяло е с ширина 1,5 км.

Белите мечки в Арктика се увеличават

Учени разполагат с данни, че числеността на белите мечки в Арктика нараства, предадoха ТАСС и БТА. Това е заявил на пресконференция директорът на института по проблемите на екологията и еволюцията "А.Н. Северцов" към Руската академия на науките Вячеслав Рожнов. "Смятаме, че популацията им не само е стабилна, но дори нараства - казва той.

Технологичната Студена война започна - моментът, който "Хуауей" чакаше