Свилен Стрезов от Асоциацията на рекламодателите: Очаквам промени в собствеността на телевизиите през 2019 г.

https://www.24chasa.bg/novini/article/7202576 Свилен Стрезов от Асоциацията на рекламодателите: Очаквам промени в собствеността на телевизиите през 2019 г. Свилен Стрезов от Асоциацията на рекламодателите: Очаквам промени в собствеността на телевизиите през 2019 г. www.24chasa.bg
Свилен Стрезов

Съдържанието и аудиторията на една

медия са най-важни за рекламодателя,

казва Стрезов, който е член на журито на BAAwards 2018

- Г-н Стрезов, как оценявате рекламната 2018 г.? Какво ново се появи, какви са изискванията на рекламодателите към рекламите и маркетинга им?

- Рекламата е постоянно променящ се и динамичен сектор. Единици са тези, които успяват да се отличат с иновативни и смели кампании. Българският пазар все още не е достатъчно узрял за по-творчески похвати и канали. Това е и една от основните причини телевизията да е все още водеща, но същевременно интересът към дигиталните канали от страна на рекламодателите става все по-голям. Затова те са и най-бързо растящите.

- Как рекламодателите гледат на новите медии - тези, които са онлайн, и социалните медии?

- Наблюдавам ги с интерес. Определено се развиват, според мен силен тренд в маркетинг микса са инфлуенсърите. Има глобални брандове, построили кампаниите си изцяло през дигитални канали. В условията на малък пазар винаги трябва да имаме предвид и възвращаемостта на всяка инвестиция, която правим. Най-ефективни са 360-градусовите кампании (тези, които обхващат всички възможни медии и начини за рекламиране - б.а.), но често трябва да се прави избор на каналите и тук експертизата на маркетолозите е ключова.

- Колко важно е съдържанието на една медия за рекламодателите?

- Най-важно за рекламодателите е аудиторията на всяка медия и съдържанието, което тя генерира.

- Какви са вашите прогнози за рекламния пазар догодина?

- Очаквам да има много промени особено в собствеността, и то най-вече на телевизиите. Контент маркетингът (при него се създава и разпространява стойностно и подходящо съдържание за ясно определена аудитория - б.а.) все повече ще бъде застъпен в комуникационните стратегии. Брандовете трябва да бъдат много креативни и да търсят все по-неконвенционални похвати, за да достигнат до потребителите. Брандовете трябва да станат по-смели.

- За петте години, откакто съществуват, наградите BAAwards на Българската асоциация на рекламодателите (БАР) се утвърдиха като едни от най-престижните отличия в областта на рекламата и маркетинга. Доказва го и непрекъснато увеличаващият се брой на кандидатите, като тази година се състезаваха 44 кампании. Защо е престижна наградата на рекламодателите?

- Това е конкурс, насочен към развитието на хората, които се занимават с маркетинг в България. Основната му цел е да отличи хората и екипите с постижения в маркетинга през годината. Това са екипите, които чертаят стратегическото развитие на едни от най-големите брандове в страната.

През тези 5 години фокусът на БАР бе да утвърди BAAwards като платформа, отличаваща най-добрите маркетингови кампании през годината. Чрез тях брандовете се оценяват основно с маркетингови параметри. България е малка държава и малък пазар, поради което вътрешното разпознаване на постиженията за много компании е трудно и остава в сянката на големите пазари. BAAwards дава шанс на всички тези хора и кампаниите, зад които стоят, да бъдат отличени.

- Каква трябва да е една маркетингова кампания, за да участва в конкурса и да има шанс за победа?

- В конкурса има различни категории и всяка една кампания, локална или глобална, може да участва. Това, което се очаква от една добра кампания, е целите ѝ да бъдат ясно дефинирани и измерими. Креативната и медийната стратегия трябва да бъдат инструментите за постигане на тези цели. Всеки има шанс за победа. Обръщаме внимание на начина, по който се използват елементите от комуникационния микс, доколко кампанията е интегрирана и следва поставените маркетингови цели.

- За първи път в конкурса на рекламодателите бяха отличени и студенти. Какво ви накара да обърнете внимание на младите?

- Това е много важна промяна, която дава възможност на младите хора да се докоснат до реалния бизнес. Получаването на обратна връзка и оценка на тяхната работа им дава възможност за личностно и професионално развитие. Това са хората, които ще заемат позиции във водещите компании в България и затова тази инвестиция е оправдана.

CV

Д-р Свилен Стрезов е завършил медицина в Медицинския университет София през 2002 г. Маркетинг във фармацевтичната индустрия е областта, върху която той е фокусирал и развивал своята професионална кариера повече от 15 години в различни големи международни компании, представени на българския пазар.

Днес е директор дивизия “Продукти без лекарско предписание” и определя стратегическото развитие на едно от най-големите и най-бързо развиващи се портфолиа в “Актавис”.

Представлявайки компанията, Стрезов е член на Управителния съвет на Българската асоциация на рекламодателите от 2015 г. Той е съдия в конкурсите BAAwards през 2016 и 2018 година.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Бизнес

Минният бранш прави 5 на сто от българския брутен вътрешен продукт

Камарата награди хора и фирми за постиженията им Със стилно тържество по традиция - в деня на успението на св. Иван Рилски, който е покровителят на българските миньори и на всички заети в минната промишленост, браншът отбеляза своя професионален празник. Пред препълнената зала водещият - председателят на Българската минно-геоложка камара

На плюс! Фискалният резерв е 11,8 млрд. лв., не е бил толкова от март 2016 г.

В Сребърния фонд има 3 млрд. Заради ниските лихви парите не носят доходност, но и рисковете за тях са малки Парите във фискалния резерв отново са над 11 млрд. лв. Към 30 юни т.г. 10,82 млрд. лв. от тях са на депозит в БНБ и в търговски банки, а 450 млн. лв. са вземанията от фондовете на Европейския съюз.

Създадоха електронен регистър за операторите на биологични продукти

Създаден е електронен регистър за операторите и подизпълнителите, които произвеждат, преработват, търгуват, съхраняват или внасят биологични продукти, съобщиха от земеделското министерство на сайта си. Целта е осигуряване на цялостен мониторинг на биологичното производство в страната, съгласно изискванията на регламентите на Европейския съюз.

Автоматите за билети в столичния транспорт "спестили" 70 000 лева от ресто

За четири години автоматите за билети в столичните трамваи и тролеи са ощетили пътниците със 70 000 лева. Това е сумата от невъзстановено ресто. Стотици пътници в София всеки ден се сблъскват с този проблем. Трябва да разполат с точно приготвена сума -1 лев и 60 стотинки. В противен случай - получават билет, но не и ресто.

Петкова: Уведомили сме ЕК, че искаме да увеличим капитала на ТЕЦ „Марица Изток“ 2

През месец октомври трябва да бъде нотифициран пред ЕК механизмът за капацитет на ТЕЦ „Марица Изток 2“. Това каза министърът на енергетиката Теменужка Петкова пред журналисти, предаде  „Фокус“. Във връзка с ТЕЦ „Марица Изток 2“, тя посочи, че процесът се развива. „Ние сме изпратили информация до ЕК,

КЗП: Тегленето на пари от външни банкомати в курортите крие повече рискове от кражби

Тегленето на пари от външни банкомати в курортите крие по-големи рискове от кражби. Не е изключено някъде да са поставени скимиращи устройства, които да копират данните от картата и да откраднат ПИН кода. Според специалисти това са и едни от най-честите измами с пластики, посочват експертите от Комисията за защита на потребителите /КЗП/ в

Последно от лого

Мнения

Последно от лого

Последно от

Последно от лого

Последно от

Още от Бизнес

Иск срещу България за 80 млн. евро заради КТБ отхвърлен окончателно (Обзор)

Владислав Горанов и водещи кантори спечелиха арбитражи за 1,7 млрд. лева Съд във Вашигтон отряза претенциите на Омански фонд заради отнетия лиценз на финансовата пирамида на Цветан Василев Международният център за разрешаване на инвестиционни спорове във Вашингтон е отхвърлил окончателно на 13 август иска на Държавния резервен фонд на Оман срещу

Кадастрални скици на имоти вече ще могат да се заявяват в общините

В бюджета на общините да постъпва разликата в стойността на таксата между електронен и хартиен документ, когато местната администрация подпомага службите по геодезия, картография и кадастър при обслужването на гражданите. Това се предвижда в предлаганите промени в Тарифа №14 за таксите, които се събират в системата на Министерството на

Бързите кредити с 235 млн. лв. повече за година (Обзор)

Бързите кредити са се увеличили с 235 млн. лв., или 9,7% за година. В края на юни те достигат 2,66 млрд. лв., сравнено година по-рано, когато са били 2,49 млн. лв., показват данни на БНБ за края на юни. Най-голям е делът на кредитите над 5 г. - 45 на сто. Общата им стойност е 1,2 млрд. лв. и се увеличават с 18,7% за година

Големите предприятия с ERP системи получават алтернатива от НАП

Предприятията с приходи от продажби над 16 млн. лв., стойност на активите по баланс над 8 млн. лв. и персонал от над 50 души (за които са налице поне 2 от трите критерия) и чиито продажби в брой са под 5% от приходите, ще могат да изберат да ползват и софтуер за управление на продажбите (СУПТО), който създава стандартизиран одиторски файл,

Косово забрани вноса на картофи и мед от Северна Македония

Косовското министерство на търговията и промишлеността наложи днес забрана за внос на картофи и мед от Северна Македония в отговор на забраната за внос на жива риба за зарибяване от Косово в Северна Македония, предаде агенция МИА. Министерството съобщи, че това е реципрочна мярка, която започва да се прилага от днес и ще остане в сила,

Отвориха офертите за надзор при строежа на 54 км от пътя Видин - Ружинци

Отворени са офертите в обществената поръчка за строителен надзор при модернизацията на 54,3 км от път I-1 (E-79) Видин - Ботевград, в участъка от Видин до Ружинци. Индикативната стойност на поръчката е близо 6,9 млн. лв. без ДДС. Проектът ще се реализира със средства от републиканския бюджет. Тръжната процудура е в три обособени позиции.

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber