Свилен Стрезов от Асоциацията на рекламодателите: Очаквам промени в собствеността на телевизиите през 2019 г.

https://www.24chasa.bg/novini/article/7202576 Свилен Стрезов от Асоциацията на рекламодателите: Очаквам промени в собствеността на телевизиите през 2019 г. Свилен Стрезов от Асоциацията на рекламодателите: Очаквам промени в собствеността на телевизиите през 2019 г. www.24chasa.bg
Свилен Стрезов

Съдържанието и аудиторията на една

медия са най-важни за рекламодателя,

казва Стрезов, който е член на журито на BAAwards 2018

- Г-н Стрезов, как оценявате рекламната 2018 г.? Какво ново се появи, какви са изискванията на рекламодателите към рекламите и маркетинга им?

- Рекламата е постоянно променящ се и динамичен сектор. Единици са тези, които успяват да се отличат с иновативни и смели кампании. Българският пазар все още не е достатъчно узрял за по-творчески похвати и канали. Това е и една от основните причини телевизията да е все още водеща, но същевременно интересът към дигиталните канали от страна на рекламодателите става все по-голям. Затова те са и най-бързо растящите.

- Как рекламодателите гледат на новите медии - тези, които са онлайн, и социалните медии?

- Наблюдавам ги с интерес. Определено се развиват, според мен силен тренд в маркетинг микса са инфлуенсърите. Има глобални брандове, построили кампаниите си изцяло през дигитални канали. В условията на малък пазар винаги трябва да имаме предвид и възвращаемостта на всяка инвестиция, която правим. Най-ефективни са 360-градусовите кампании (тези, които обхващат всички възможни медии и начини за рекламиране - б.а.), но често трябва да се прави избор на каналите и тук експертизата на маркетолозите е ключова.

- Колко важно е съдържанието на една медия за рекламодателите?

- Най-важно за рекламодателите е аудиторията на всяка медия и съдържанието, което тя генерира.

- Какви са вашите прогнози за рекламния пазар догодина?

- Очаквам да има много промени особено в собствеността, и то най-вече на телевизиите. Контент маркетингът (при него се създава и разпространява стойностно и подходящо съдържание за ясно определена аудитория - б.а.) все повече ще бъде застъпен в комуникационните стратегии. Брандовете трябва да бъдат много креативни и да търсят все по-неконвенционални похвати, за да достигнат до потребителите. Брандовете трябва да станат по-смели.

- За петте години, откакто съществуват, наградите BAAwards на Българската асоциация на рекламодателите (БАР) се утвърдиха като едни от най-престижните отличия в областта на рекламата и маркетинга. Доказва го и непрекъснато увеличаващият се брой на кандидатите, като тази година се състезаваха 44 кампании. Защо е престижна наградата на рекламодателите?

- Това е конкурс, насочен към развитието на хората, които се занимават с маркетинг в България. Основната му цел е да отличи хората и екипите с постижения в маркетинга през годината. Това са екипите, които чертаят стратегическото развитие на едни от най-големите брандове в страната.

През тези 5 години фокусът на БАР бе да утвърди BAAwards като платформа, отличаваща най-добрите маркетингови кампании през годината. Чрез тях брандовете се оценяват основно с маркетингови параметри. България е малка държава и малък пазар, поради което вътрешното разпознаване на постиженията за много компании е трудно и остава в сянката на големите пазари. BAAwards дава шанс на всички тези хора и кампаниите, зад които стоят, да бъдат отличени.

- Каква трябва да е една маркетингова кампания, за да участва в конкурса и да има шанс за победа?

- В конкурса има различни категории и всяка една кампания, локална или глобална, може да участва. Това, което се очаква от една добра кампания, е целите ѝ да бъдат ясно дефинирани и измерими. Креативната и медийната стратегия трябва да бъдат инструментите за постигане на тези цели. Всеки има шанс за победа. Обръщаме внимание на начина, по който се използват елементите от комуникационния микс, доколко кампанията е интегрирана и следва поставените маркетингови цели.

- За първи път в конкурса на рекламодателите бяха отличени и студенти. Какво ви накара да обърнете внимание на младите?

- Това е много важна промяна, която дава възможност на младите хора да се докоснат до реалния бизнес. Получаването на обратна връзка и оценка на тяхната работа им дава възможност за личностно и професионално развитие. Това са хората, които ще заемат позиции във водещите компании в България и затова тази инвестиция е оправдана.

CV

Д-р Свилен Стрезов е завършил медицина в Медицинския университет София през 2002 г. Маркетинг във фармацевтичната индустрия е областта, върху която той е фокусирал и развивал своята професионална кариера повече от 15 години в различни големи международни компании, представени на българския пазар.

Днес е директор дивизия “Продукти без лекарско предписание” и определя стратегическото развитие на едно от най-големите и най-бързо развиващи се портфолиа в “Актавис”.

Представлявайки компанията, Стрезов е член на Управителния съвет на Българската асоциация на рекламодателите от 2015 г. Той е съдия в конкурсите BAAwards през 2016 и 2018 година.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Бизнес

Лили Иванова открива сезона в Слънчев бряг за 60 г. на комплекса

Курортът инвестира 1,5 млн. лв. в улици и сигурност 1,5 млн. лв. инвестира "Слънчев бряг" АД в подготовка на инфраструктурата, сигурността и други подобрения за летния туристически сезон в най-големия ни черноморски курорт. Тази година комплексът празнува 60 години от основаването си и се готви за подобаващо отбелязване на юбилея.

Околовръстният път на Кърджали ще бъде изграждан със средства от толтаксите

Със стартирането на толтаксите ще бъде наличен свободен ресурс, с който поетапно да се реализира проектът за Околовръстния път на Кърджали. Това каза областният управител Никола Чанев пред БТА. Той обясни, че уверението е получил лично от министър-председателя Бойко Борисов, при днешното му посещение в с.

30 пълнометражни филма и 6 сериала произведени в България през 2018 г.

30 пълнометражни филма и шест сериала с общо 331 епизода са били произведени в България през 2018 г., сочат данни на Националния статистически институт (НСИ), цитирани от investor.bg. Пълнометражните филми са били с пет повече спрямо предходната година. От тях 29 са били предназначени за излъчване в кината, а един - за телевизията.

Спад на паунда, последните планове за Брекзит не впечатлиха инвеститори

Британската лира се намира под натиск от продажби спрямо американския долар и еврото, след като представените от премиера Тереза Мей последни подробности за плановете ѝ за Брекзит не успяха да впечатлят инвеститорите и не намериха подкрепа както от опозиционните депутати в Парламента на Великобритания,

Директорът на "Бул Инс" за Своге: Ще платим по 50 хил. лева обезщетение

Застрахователната компания "Бул инс" ще преразгледа решението, с което е отказала да изплати обезщетения на близките на загинали в катастрофата край Своге от миналата година. Най-вероятно ще се вземе решение да бъдат изплатени по минималните по закон от 50 хил. лв. на загинал, въпреки че от дружеството считат това за неправомерно, съобщи "Капитал".

От 1 юли влиза в сила увеличението на пенсиите

Проф. Николай Андреев: Тръгнахме от нулева база, през 90-тте пенсионният фонд се оказа в ръцете на кредитните милионери От 1 юли 2019 г. влиза в сила приетото миналата година с бюджета увеличение на пенсиите, припомни народният представител Станислава Стоянова, по време на работна среща на великотърновската структура на Старейшини ГЕРБ. С 5.

Последно от лого

Мнения

Последно от лого

Последно от

Последно от лого

Последно от

Още от Бизнес

БАБХ: Няма халогенирани разтворители в зехтина на българския пазар

Във връзка с изнесена по-рано тази година информация от Българската национална асоциация „Активни потребители“ за маслиново масло, съдържащо остатъци от халогенирани разтворители, Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ) взе проби по официален контрол от продуктите на марките, посочени като опасни в медийното пространство,

Вижте как върви ремонтът на АМ "Хемус" (Снимки)

От Агенция "Инфраструкура" споделиха снимки, на които се вижда ремонта на  автомагистрала "Хемус". До октомври догодина автомагистрала "Хемус" между Варна и Търговище ще е готова, каза вчера при посещението си в крайморския град премиерът Бойко Борисов. По думите му цялата магистрала трябва да е готова до 3 години,

ЕК: Да се увеличи прозрачността при ценообразуването при доставките на храни

След като забрани нелоялните търговски практики и подобри сътрудничеството между производителите, Комисията представя третия елемент за постигане на по-лоялни практики при веригата за доставки на храни чрез въвеждането на по-голяма прозрачност при обявяването на цените по протежение на цялата верига.

US посланикът Рубин приветства началото на изграждането на интерконектора с Гърция

Посланикът на САЩ в България Ерик Рубин приветства началото на изграждането на интерконектора между България и Гърция. Това става известно от изявление на посланика по повод церемонията по първа копка на проекта, разпространено от посолството. "Ние приветстваме тази церемония като знак за големия ангажимент,

Ремонтират два пътя в Стамболийски с нова технология, с 40% по-евтина е

Кметът на Стамболийски Георги Мараджиев даде старт на строителните дейности по най-важния проект, който е спечелен по европрограма от началото на мандата му. Той е на стойност 4 341 305 лева и е за двата пътя Стамболийски – Йоаким Груево и Стамболийски – Триводици. Първото трасе ще бъде финансирано с 1 285 471 лева, а второто - с 3 055 834 лева.

Китайско министерство: Различните страни трябва да се отнасят справедливо към компаниите ни

Наскоро Министерството на търговията на САЩ обяви, че ще включи "Хуауей" и още 70 китайски компании в черния списък и забрани на "Хуауей" да закупува технологии или части от американски фирми. Относно това на 21 май говорителят на Министерството на промишлеността и информатизацията на Китай и началник на Отдела за развитие на информацията и

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber