Защо е важно да получиш наградата “Ефи”

https://www.24chasa.bg/novini/article/7170495 Защо е важно да получиш наградата “Ефи” Защо е важно да получиш наградата “Ефи” www.24chasa.bg
Агенциите, които получиха “Ефи”, позират за обща снимка.

20 са най-ефективните

рекламни кампании тази година

През 2007 г. шест рекламни агенции в България са отличени с най-новата награда, учредена тогава у нас - “Ефи” (Effie). Нещо невиждано по онова време, защото новият конкурс “Ефи България” за първи път оценява ефективността на рекламите.

Дотогава единственият рекламен конкурс е ФАРА (Фестивал на асоциацията на рекламните агенции), който е предимно творчески - за идеите и художественото им претворяване в рекламата.

Днес, 11 години по-късно, 11-ото издание на “Ефи България”, което се организира от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), е най-оспорваното досега, а

конкурсът се

е превърнал в

марка за

качество

Тази година най-ефективните рекламни кампании с награда “Ефи” са 20, като в класацията влизат общо 35 компании от различни сектори на комуникационната индустрия. (Виж пълния списък на наградените в карето.) Официалната церемония по награждаването бе на 21 ноември.

Големият

победител в

конкурса е

“Ноубъл

графикс”,

която стана за втори пореден път агенция на годината. Този път постави и рекорд - 7 номинации и 7 награди - 2 златни, 3 сребърни и 2 бронзови.

“Ноубъл графикс” спечели по две награди за основните си клиенти Банка ДСК, “Карлсберг” (двете компании си поделиха първото място за рекламодател на годината) и “Кауфланд”, както и една награда за WWF. И още нещо интересно - всички кампании на “Ноубъл графикс”, спечелили “Ефи”, бяха отличени и на творческия фестивал ФАРА. Което обяснява защо рекламата е

особен тип

изкуство,

немислим без

бизнеса

Рекламата може да е красива, но без никакъв практически смисъл за рекламодателя. Обратният вариант е почти невъзможен - ако е достатъчно ефективна, няма как да не е въплътила в себе си оригинална и дръзка идея.

“Смисълът на работата ни е да постигаме такова ниво на синергия между клиент и агенция, че постиженията ни да надскачат очакванията и на двете страни. И най-забавната реклама не е нищо повече от виц, ако не изпълнява основната си задача - да носи повече стойност за рекламодателя”, казва Чавдар Кенаров, основател и творчески директор на “Ноубъл графикс”.

А1 получи сребърно отличие в категорията “Корпоративни комуникации”. Признанието бе присъдено за комуникационната кампания по ребрандирането на А1 “Само поискай”.

С нея за два месеца телекомът успя да замени силния и разпознаваем бранд “Мтел” с неизвестното име А1, без да губи позициите си на пазара. Според национално представително проучване на GFK, направено през този период, 95% от българите знаят новото име на телекома.

Наградата на A1 тази година се дължи и на рекламната агенция “Сачи енд Сачи”, част от Publicis Groupe България, която прави кампанията “Само поискай” и също получи сребро за нея.

“Сачи енд Сачи” има още 2 награди на фестивала от общо 5-те си номинации. Агенцията получи 2 златни приза с кампаниите “Вкусен хляб от коричка до средичка” за “Lidl България” в категория “Услуги”, както и с Pod Igoto в “Социална, медийна, политическа” категория.

“Рекламната индустрия в България се развива в правилна посока и Effie наградите доказват именно това - как индустрията се променя и създава все по-завладяващи и емоционални кампании, които

променят

ценностните

ни модели

и ни карат като потребители да предприемаме действия към това да бъдем по-добри. Свидетели сме на много интересни примери тази година - един от тях е кампанията “Под игото на шльокавицата”, която неслучайно беше отличена със сребро и на фестивала Golden Drum в словенския град Порторож, защото адресира един значим за българското общество проблем и даде конкретно решение за неговото преодоляване”, казва Николай Неделчев, изпълнителен директор на Publicis Groupe България.

Всички кампании, които получават награди, се включват в класацията Effie Effectiveness Index. За нея се съъбират резултатите от наградите във всички страни и се обявява класация на най-ефективните марки и компании.

В световен мащаб наградите Effie се раздават от 1968 г., а от 2007 г. насам - и в България, когато Асоциацията на рекламните агенции (АРА) получи правата за конкурса от Американската маркетингова асоциация.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Бизнес

“Бул Инс”: Ще платим по 50 000 лева за загинал край Своге (Обзор)

Компанията дава парите след среща в Комисията  за финансов надзор, първоначално отказваше Управителният съвет на застрахователното дружество “Бул Инс” реши да обезщети наследниците на жертвите от миналогодишната автобусна катастрофа при Своге с по 50 хил. на загинал. Това съобщи след заседание на съвета изпълнителният директор на дружеството

НЕК с блокираща квота в “Белене”, цената - до 10 млрд.

От 22 май започна да тече 90-дневният срок за избор на стратегически инвеститор за АЕЦ “Белене”, съобщиха от Министерството на енергетиката. На тази дата в официалния вестник на ЕК е публикувана обявата. Търсят се и миноритарни участници в проектната компания, както и кандидати с интерес за изкупуване на тока от бъдещата централа.

Борисов: Даваме старт на по евтин газ с връзката с Гърция (Обзор)

Гръцкият премиер иска жп линия от Александруполис до Бургас и Варна, българският - и магистрала “Свършихме с думите, днес започваме да копаем.” Това заяви премиерът Бойко Борисов в сряда при първаа копка на газовата връзка с Гърция, която направи заедно с гръцкия си колега Алексис Ципрас край село Кирково.

В Стара Загора работят 7 години за жилище, във Варна - 11

Цените на жилищата в страната и възнагражденията в момента са такива, че на един жител на Стара Загора, който получава средната за града работна заплата, са му необходими 7 години и 4 месеца работа, за да си купи жилище от 80 квадрата в града. За същото по големина жилище, но в морската столица, на варненеца ще са му необходими 11 години работа,

Лили Иванова открива сезона в Слънчев бряг за 60 г. на комплекса

Курортът инвестира 1,5 млн. лв. в улици и сигурност 1,5 млн. лв. инвестира "Слънчев бряг" АД в подготовка на инфраструктурата, сигурността и други подобрения за летния туристически сезон в най-големия ни черноморски курорт. Тази година комплексът празнува 60 години от основаването си и се готви за подобаващо отбелязване на юбилея.

30 пълнометражни филма и 6 сериала произведени в България през 2018 г.

30 пълнометражни филма и шест сериала с общо 331 епизода са били произведени в България през 2018 г., сочат данни на Националния статистически институт (НСИ), цитирани от investor.bg. Пълнометражните филми са били с пет повече спрямо предходната година. От тях 29 са били предназначени за излъчване в кината, а един - за телевизията.

Последно от лого

Мнения

Последно от лого

Последно от

Последно от лого

Последно от

Още от Бизнес

Спад на паунда, последните планове за Брекзит не впечатлиха инвеститори

Британската лира се намира под натиск от продажби спрямо американския долар и еврото, след като представените от премиера Тереза Мей последни подробности за плановете ѝ за Брекзит не успяха да впечатлят инвеститорите и не намериха подкрепа както от опозиционните депутати в Парламента на Великобритания,

Директорът на "Бул Инс" за Своге: Ще платим по 50 хил. лева обезщетение

Застрахователната компания "Бул инс" ще преразгледа решението, с което е отказала да изплати обезщетения на близките на загинали в катастрофата край Своге от миналата година. Най-вероятно ще се вземе решение да бъдат изплатени по минималните по закон от 50 хил. лв. на загинал, въпреки че от дружеството считат това за неправомерно, съобщи "Капитал".

БНБ ревизира прогнозата си: Инфлацията в през 2019 г. може да достигне 4%

Българската народна банка ревизира нагоре прогнозата си за очаквана инфлация през 2019 г. в най-новия брой на тримесечното си издание „Икономически преглед“. В броя, който излезе през март, макроикономистите на централната банка прогнозираха в края на тази година тя да е 2,6% (измерена през хармонизирания индекс на цените).

От 1 юли влиза в сила увеличението на пенсиите

Проф. Николай Андреев: Тръгнахме от нулева база, през 90-тте пенсионният фонд се оказа в ръцете на кредитните милионери От 1 юли 2019 г. влиза в сила приетото миналата година с бюджета увеличение на пенсиите, припомни народният представител Станислава Стоянова, по време на работна среща на великотърновската структура на Старейшини ГЕРБ. С 5.

БАБХ: Няма халогенирани разтворители в зехтина на българския пазар

Във връзка с изнесена по-рано тази година информация от Българската национална асоциация „Активни потребители“ за маслиново масло, съдържащо остатъци от халогенирани разтворители, Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ) взе проби по официален контрол от продуктите на марките, посочени като опасни в медийното пространство,

Вижте как върви ремонтът на АМ "Хемус" (Снимки)

От Агенция "Инфраструкура" споделиха снимки, на които се вижда ремонта на  автомагистрала "Хемус". До октомври догодина автомагистрала "Хемус" между Варна и Търговище ще е готова, каза вчера при посещението си в крайморския град премиерът Бойко Борисов. По думите му цялата магистрала трябва да е готова до 3 години,

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber