Защо е важно да получиш наградата “Ефи”

https://www.24chasa.bg/novini/article/7170495 Защо е важно да получиш наградата “Ефи” Защо е важно да получиш наградата “Ефи” www.24chasa.bg
Агенциите, които получиха “Ефи”, позират за обща снимка.

20 са най-ефективните

рекламни кампании тази година

През 2007 г. шест рекламни агенции в България са отличени с най-новата награда, учредена тогава у нас - “Ефи” (Effie). Нещо невиждано по онова време, защото новият конкурс “Ефи България” за първи път оценява ефективността на рекламите.

Дотогава единственият рекламен конкурс е ФАРА (Фестивал на асоциацията на рекламните агенции), който е предимно творчески - за идеите и художественото им претворяване в рекламата.

Днес, 11 години по-късно, 11-ото издание на “Ефи България”, което се организира от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), е най-оспорваното досега, а

конкурсът се

е превърнал в

марка за

качество

Тази година най-ефективните рекламни кампании с награда “Ефи” са 20, като в класацията влизат общо 35 компании от различни сектори на комуникационната индустрия. (Виж пълния списък на наградените в карето.) Официалната церемония по награждаването бе на 21 ноември.

Големият

победител в

конкурса е

“Ноубъл

графикс”,

която стана за втори пореден път агенция на годината. Този път постави и рекорд - 7 номинации и 7 награди - 2 златни, 3 сребърни и 2 бронзови.

“Ноубъл графикс” спечели по две награди за основните си клиенти Банка ДСК, “Карлсберг” (двете компании си поделиха първото място за рекламодател на годината) и “Кауфланд”, както и една награда за WWF. И още нещо интересно - всички кампании на “Ноубъл графикс”, спечелили “Ефи”, бяха отличени и на творческия фестивал ФАРА. Което обяснява защо рекламата е

особен тип

изкуство,

немислим без

бизнеса

Рекламата може да е красива, но без никакъв практически смисъл за рекламодателя. Обратният вариант е почти невъзможен - ако е достатъчно ефективна, няма как да не е въплътила в себе си оригинална и дръзка идея.

“Смисълът на работата ни е да постигаме такова ниво на синергия между клиент и агенция, че постиженията ни да надскачат очакванията и на двете страни. И най-забавната реклама не е нищо повече от виц, ако не изпълнява основната си задача - да носи повече стойност за рекламодателя”, казва Чавдар Кенаров, основател и творчески директор на “Ноубъл графикс”.

А1 получи сребърно отличие в категорията “Корпоративни комуникации”. Признанието бе присъдено за комуникационната кампания по ребрандирането на А1 “Само поискай”.

С нея за два месеца телекомът успя да замени силния и разпознаваем бранд “Мтел” с неизвестното име А1, без да губи позициите си на пазара. Според национално представително проучване на GFK, направено през този период, 95% от българите знаят новото име на телекома.

Наградата на A1 тази година се дължи и на рекламната агенция “Сачи енд Сачи”, част от Publicis Groupe България, която прави кампанията “Само поискай” и също получи сребро за нея.

“Сачи енд Сачи” има още 2 награди на фестивала от общо 5-те си номинации. Агенцията получи 2 златни приза с кампаниите “Вкусен хляб от коричка до средичка” за “Lidl България” в категория “Услуги”, както и с Pod Igoto в “Социална, медийна, политическа” категория.

“Рекламната индустрия в България се развива в правилна посока и Effie наградите доказват именно това - как индустрията се променя и създава все по-завладяващи и емоционални кампании, които

променят

ценностните

ни модели

и ни карат като потребители да предприемаме действия към това да бъдем по-добри. Свидетели сме на много интересни примери тази година - един от тях е кампанията “Под игото на шльокавицата”, която неслучайно беше отличена със сребро и на фестивала Golden Drum в словенския град Порторож, защото адресира един значим за българското общество проблем и даде конкретно решение за неговото преодоляване”, казва Николай Неделчев, изпълнителен директор на Publicis Groupe България.

Всички кампании, които получават награди, се включват в класацията Effie Effectiveness Index. За нея се съъбират резултатите от наградите във всички страни и се обявява класация на най-ефективните марки и компании.

В световен мащаб наградите Effie се раздават от 1968 г., а от 2007 г. насам - и в България, когато Асоциацията на рекламните агенции (АРА) получи правата за конкурса от Американската маркетингова асоциация.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Бизнес

НСИ: 8650 книги и 239 вестника са издадени през 2018 г. (Графики)

Над 8 600 книги и 239 вестника са издадени през 2018 г. Това съобщиха от пресцентъра на Националния статистически институт. Издадените книги са 8 650 и са с тираж 9 007 786 броя. От печат са излезли и 1 192 брошури, които са с тираж 2 253 951 броя. В сравнение с предходната година през 2018 г. броят на издадените книги и брошури намалява с 226

Международното туристическо ЕКСПО в Пекин-2019 отвори врати

Тридневното Международно ЕКСПО за туризъм в Пекин – 2019, стартира в Китайския национален конгресен център в столицата този вторник. Повече от 40 държави и 23 местни агенции за култура и туризъм, както и компании се включиха в изложението, предаде Радио "Китай". Тазгодишното мероприятие е добавило някои нови елементи,

Караянчева: Баку е гарант за успешното осъществяване на Южния газов коридор

Активният диалог между парламентаристите на България и Азербайджан допринася за разширяване на сътрудничеството и развитието на двустранните връзки в редица сфери. Това беше общото мнение на председателите на парламентите на България и Азербайджан Цвета Караянчева и Октай Асадов, изразено на срещата им в рамките на 53-ата генерална асамблея на

Караниколов: Сърбия е един водещите търговски партньори на страната ни

Министърът на икономиката Емил Караниколов и министърът без портфейл, отговарящ за иновациите и технологичното развитие на Република Сърбия, - Ненад Попович, са обсъдили подобряването на търговско-икономическите отношения между двете страни, съобщиха от Министерството на икономиката. По време на срещата двамата са се договорили за задълбочаване на

Огромен внос на череши от Гърция нанася щети на българските производители

Огромен внос на череши от Гърция нанася щети на българските производители, оплакаха се те пред Нова телевизия. "Липсва всякакво спокойствие. Не знаем на колко ще бъде цената в края на деня. Има хаос и при пунктовете. Едни искат дребни, други едри. В момента делим с работниците. Те получават 40-50 стотинки за килограм,

Китайски медии: Малко вероятно е търговските преговори със САЩ да доведат до незабавно решение на конфликта

Малко вероятно е предстоящите търговски преговори между лидерите на Китай и САЩ Си Цзинпин и Доналд Тръмп да доведат до решение на проблемите между двете страни, но може да се стигне до нова фаза в преговорите, заявиха днес китайски медии, цитирани от Ройтерс. Китай и САЩ заявиха по-рано тази седмица,

Последно от лого

Мнения

Последно от лого

Последно от

Последно от лого

Последно от

Още от Бизнес

Властите в САЩ разследват "Дойче банк"

Властите в САЩ разследват германската "Дойче банк" по възможни обвинения за престъпно неизпълнение на мерките за предотвратяване на пране на пари, предаде ДПА, цитирайки в. "Ню Йорк таймс". Разследването ще проучи как банката е процедирала с транзакции, които собствените й служители са определили като подозрителни, предава БТА.

Евростат: Значим ръст в цените на жилищата в България през последните 5 години

Цените на жилищата, включително покупките на нови и съществуващи къщи и апартаменти, варират значително от 2010 г. насам, като годишните темпове на растеж у нас /и в европейски мащаб/ са били най-значими през последните 5 години, показват данни на Евростат за пазара на жилища в ЕС в периода 2010-2018 г. Като цяло между 2010 и 2018 г.

След борсата за ток правят и за газ, ще търгува с цяла Европа

Трябва да заработи през 2020 година След борсата за ток тръгва и създаването на газова и либерализиране на пазара на природен газ. Това предвиждат промени в Закона за енергетиката, внесени от депутати от ГЕРБ и “Обединени патриоти”. Текстовете регламентират организирането на борсов пазар за газ, както и отварянето му към Европа.

Горанов: Хлябът няма да поевтинее, ако ДДС се намали (Обзор)

Тристранният съвет не подкрепи идеята за намаляване на ставката Готов съм да се обзаложа, че намаляването на ДДС няма да промени цената за крайния потребител - нито при намаляване на общата ставка, нито при диференцирани ставки. Това заяви министърът на финансите Владислав Горанов по време на заседанието на Националния съвет за тристранно

Федералният резерв не променя водещите си лихви

Американското Управление за федерален резерв, остави без промяна водещите си лихви, но предупреди, че има готовност за действие, в случай че се очертае забавяне на икономиката, предадоха световните агенции, цитирани от БТА. Лихвите остават в диапазона 2,25 - 2,50 процента. Решението не беше взето единодушно.

Заради напрежение с бизнеса шефът на НЕК сам подаде оставка (Обзор)

Шефът на НЕК Петър Илиев е депозирал оставката си в Българския енергиен холдинг, съобщиха оттам. Мотиви не се посочват. Той е и председател на борда на директорите на БЕХ, но оставката му е като изпълнителен директор на националната компания. В същото време според съобщения в специализирани групи във фейсбук трите търга за продажба на 98 мегавата

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber