Мария Грашнова: Очаквам 7% ръст на рекламата през 2019 г. у нас

https://www.24chasa.bg/novini/article/7158352 Мария Грашнова: Очаквам 7% ръст на рекламата през 2019 г. у нас Мария Грашнова: Очаквам 7% ръст на рекламата през 2019 г. у нас www.24chasa.bg

Ритейл индустрията надминава козметиката за втора поредна година, казва Мария Грашнова, изпълнителен директор на рекламната компания Dentsu Aegis Network България

До края на 2018 г. дигиталните медии ще привлекат една четвърт от общите медийни инвестиции на пазара

- Г-жо Грашнова, вече започна договарянето на рекламните бюджети за следващата година. Какво показват първите сделки, кои са най-активните рекламодатели?

- Основните тенденции са, че ритейл индустрията продължава да надминава другите категории като ръст вече втора поредна година и измества козметичните продукти от топ 3. Фармацевтичните компании и хранителната индустрия ще останат водещи, но темпът на растеж при тях очакваме да се забави на годишна база. Например, макар че остава в топ 3 на рекламните инвеститори, хранителната промишленост се очаква да забави растежа си с повече от два пъти до края на 2018 г. Спад в годишния растеж има и при автомобилната индустрия и битовата химия, докато телекомуникациите се очаква да се възстановят.

- Каква година се очертава 2018-а за Dentsu Aegis?

- Успешна! Целта, която си поставихме преди близо 5 години, е да се превърнем в бизнес, подготвен 100% за работа в дигиталната икономика. Вътрешният срок, който сме си дали, е 2020 г. и като погледна назад от днешната перспектива, мога да кажа, че целта ни е повече от постижима. Само през 2018 г. успяхме да направим няколко стратегически стъпки в тази посока - създадохме специализирано звено за събиране и анализ на данни, инвестирахме в нови инструменти и системи за оптимизиране на работата с медии в дигиталната икономика, оптимизирахме вече успешно наложения оперативен модел на работа на Dentsu в цял свят, така че всеки един от нашите клиенти да може да се възползва от тези нови компетенции и уменията на специалистите под шапката на Dentsu Aegis Network България - независимо коя агенция от мрежата ни го обслужва.

- Кое е най-голямото ви постижение през тази година?

- Тази година наистина успяхме да разширим портфолиото си от клиенти, но още по-важно е, че тези, с които работим повече от три, пет и повече години, избраха да продължат да работят с нас. Не загубихме нито един от тях, а напротив - разширихме обхвата си на работа.

В процес сме на разширяване на агенциите в групата.

Ето ви новина -

съвсем скоро ще

представим на пазара

новата си компания,

с която ще трансформираме изцяло един от най-оборотните и същевременно най-неподатливи на модернизиране медийни канали у нас.

И без да подценявам всеки един от тези успехи, безусловно постижение за мен през тази година са хората в компанията! Не загубихме нито един от тях, привлякохме нови, създадохме от тях лидери на мнение и успешни професионалисти, чието мнение се цени и до които се допитват включително на ниво висш глобален мениджмънт от групата на Dentsu.

- Вашата компания е част от световната рекламна агенция Dentsu. Какво е преимуществото да сте представители на световна компания? Доколко имате свободата да работите самостоятелно?

- Най-голямото преимущество да сме част от Dentsu Aegis Network е фактът, че компанията не работи и никога не е работила като холдинг, а като истинска оперативна мрежа. Ние самите като професионалисти имаме достъп до всички ресурси на цялата ни мрежа във всяка една от 145-те държави по света, на всеки един континент, във всеки един момент, само с едно кликване в мрежата.

- Dentsu е сред най-напредничавите и динамични компании в света, когато става въпрос за технологични нововъведения. Какво ново се случи в работата ви тази година?

- Тази година

фокусът на

иновациите ни беше

насочен в посока

по-висока сигурност,

по-добро структуриране и усъвършенстване на уменията ни да боравим с данни. В началото на годината създадохме специализирано звено за работа с тях - Dentsu Data Services (DDS). На практика това решение увеличи в пъти способността ни да управляваме инвестициите на своите клиенти още по-ефективно от гледна точка на комуникационен ефект и възвръщаемост. Сега вече събираме всички данни от всички различни източници, с които разполагаме, за да получим пълнокръвна и информирана картина на потребителите и тяхното поведение. Това означава, че може да поемем и подкрепим всяка комуникационна активност независимо от етапа ѝ на развитие в момента и да дадем в ръцете на маркетинг мениджърите решения за по-бърз и лесен анализ на информацията. А като резултат от това - и да усъвършенстваме процеса на вземането на точни и ефективни бизнес решения.

- Една от новостите в рекламата през последните години е т.нар. програматик купуване на реклама, т.е. автоматично. Колко широко се ползва у нас?

- Програматик закупуването е съществена част от комуникационните стратегии на клиентите ни, тъй като дава възможност те да определят на кого, колко пъти, къде и по кое време да рекламират своите продукти или услуги. Програматик не означава тясно таргетиране - това е само една от многото стратегии, които може да се изберат. За рекламодател, който иска широко таргетиране, програматик дава възможност да достигнеш до всички релевантни потребители, независимо къде се намират и кой сайт, апликация или платформа потребяват, при това с контролирана честота на показване. Освен това може да разделиш тази широка група от хора на сходни по интереси сегменти и да им покажеш по-релевантно съобщение.

Да видиш реклама

на стока, която вече

си купил, не е грешка

на фейсбук

или програматик закупуване, а на грешно управлявана кампания. Програматик платформите дават много опции, с които да управляваш всеки инвестиран лев на дигиталния пазар, стига да имаш добре обучен екип от специалисти.

- Как се планира рекламният пазар? Заедно или поотделно за онлайн и телевизия - например за Нова тв и “Нетинфо” и за Би Ти Ви и техните сайтове?

- Ефективното планиране на видео прави комбинацията от телевизия и интернет задължителна. Мисля, че никой вече не си позволява да прави това поотделно. Голямото предизвикателство в случая е измеримостта, тъй като двата канала работят с различни “валути” - няма как метриките за телевизия да се прибавят към броя гледания на рекламата в YouTube например. За да се оптимизират инвестициите на рекламодателя, трябва да се избегне и припокриването на аудиториите в двата канала. Ние например имаме специално разработен инструмент за това, който разрешава и двата проблема. Системата е създадена така, че работи с комбиниран рийч за телевизия и онлайн видео и ни позволява да определим много точно оптималното разпределение на инвестициите между традиционните телевизионни и дигитални видеоплатформи.

- Как планирате рекламните бюджети при наличието на две пийпълметрични агенции?

- Работим с двойно повече усилия и ресурс, но това е реалността на рекламния пазар в момента. Този казус от моментна ситуация се превърна в статукво, което ще продължи да затруднява работата на цялата ни индустрия. За съжаление, 2018-а е поредната година с пропуснати възможности за въвеждане на измеримост за ефективността и на голяма част от останалите медийни канали. Доказуемостта на инвестициите във външна реклама, преса, радио е нула. Без решение в тази посока никой от нас няма да може да използва 100% потенциала на тези канали, а това само ще ощетява и клиентите, и медиите.

- Кога бюджетът за онлайн реклама ще надмине този за телевизия у нас?

- Прогнозите са до края на тази година в световен мащаб дигиталната реклама да изпревари телевизията за първи път и да привлече дял от над 38% от общите рекламни инвестиции спрямо 35% за телевизия. На 21 от 59-те пазара, които изследваме всяка година, дигиталните инвестиции вече изпреварват тези в телевизия, като се очаква до края на тази година към тях да се присъедини и Русия, а САЩ - през 2019 г. България все още не е част от този представителен списък и не очаквам това да стане в близките няколко години, но до края на 2018 г. се очаква дигиталните медии да привлекат една четвърт от общите медийни инвестиции на пазара.

- Какви са вашите прогнози за рекламния пазар за 2019 г.?

- Не очаквам голямо разместване при основните рекламодатели. Това, което очаквам да се промени или по скоро да се засили като тенденция в бранша, е повишаването на инвестициите в данни, в хора, в създаване на повече разбиране към трансформацията на пазара. Вярвам, че 2019 г. ще е определяща за нивото на адаптацията на целия рекламен пазар и съвсем скоро разликата между компаниите, които не просто инвестират рекламни бюджети, а използват данните, инструментите и хората, с които разполагат, по най-правилния начин, ще открои победителите. В конкретни цифри в Dentsu Aegis Network очакваме рекламните инвестиции в медии да достигнат близо 430 милиона лева през 2019 г., което се равнява на близо 7% годишен ръст спрямо настоящата година.

CV на агенцията

Година на създаване: 2012

Какви компании обединява: Carat, Vizeum, Isobar, Amnet, iProspect, Amplifi

Колко души работят в Dentsu Aegis Network: +200

Награди: повече от 20 локални и международни награди

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Бизнес

Финансовите услуги за малките предприятия в Китай се подобряват

Доклад на Китайската народна банка (КНБ) и Комисията за банков и застрахователен надзор (КБЗН) показва, че от 2018 година насам способностите и нивото на финансовите услуги за малките предприятия в Китай са се подобрили осезаемо. Занапред трябва да се работи за развитие на структурата, продукциите, пазара, политиката и климата в тази област,

Вносът на домати у нас - 90% от Гърция

В България вносът на плодове и зеленчуци е около 90% според статистка на браншовите асоциации. "По наши проучвания данните не са в такива рамки, но провеждаме паралелно обследване", коментира пред БНР заместник-министърът на земеделието Чавдар Маринов. Той припомни, че предстои създаването на регистър на търговците на плодове и зеленчуци,

АЕЦ “Козлодуй” – какво стои в основите на успеха

Най-големият производител на електроенергия в страната АЕЦ “Козлодуй” е най-големият производител на електрическа енергия в България, като осигурява повече от една трета в националния енергиен микс. Това определя ключовото значение на централата като основен фактор за стабилността на националната енергийна система.

Чуждите търговци на дребно губят позиции на китайския пазар

Френската верига супермаркети „Carrefour" е поредният чуждестранен търговец, който се оттегля от Китай или продава бизнеса си на местни компании, защото продължава да губи позиции на бързо променящия се и все по-конкурентен китайски пазар, информира Радио "Китай". Проблемите с продажбите, с които се сблъскват чуждите търговци на дребно, са знак,

КЕВР обсъжда цената на природния газ

Очаква се днес Комисията за енергийно и водно регулиране да проведе открито заседание за цената на природния газ за предстоящото тримесечие. От „Булгаргаз” поискаха синьото гориво да поевтинее с малко над 0,5%. Така и планираното поскъпване на парното и топлата вода от 1 юли може да е с по-малко от предварително обявеното, съобщи бТВ.

Екоинспекцията в Стара Загора: Въздухът не е замърсен

Експертна комисия влиза в ТЕЦ "Марица Изток 2" за оглед и оценка на щетите след пожара, който избухна вчера, предаде БНТ. Изгоря високият комин на сероочистващата инсталация на 8-ми блок на централата. Пострадали нямаше, но щетите са за стотици хиляди лева. От екоинспекцията в Стара Загора казаха, че няма превишение на нормите за качеството на

Последно от лого

Мнения

Последно от лого

Последно от

Последно от лого

Последно от

Още от Бизнес

Евростат: Българите имат сравнително най-ниски нива на потребителски цени в ЕС

Българите имат сравнително най-ниски потребителски цени на стоки и услуги сред държавите-членки на ЕС, показват последни данни на Евростат за класацията на най-високите и най-ниските ценови нива на близо 10 вида услуги и потребителски стоки в Евросъюза през 2018 г., предаде БТА.  Страната ни държи най-ниски потребителски нива в близо 7 от 10

Всички музеи в Бургас безплатни днес - стимул за вътрешния туризъм

В инициативата се включва и Приморско Всички емблематични музеи и туристически обекти в Бургас ще работят със свободен вход днес, обявиха от общината, която се включва в инициативата “Денят за вас” на Министерството на туризма. Безплатни за посетителите ще са авиомузеят, къщата музей “Петя Дубарова”, музеят на остров Св.

Българинът Печев купи голфа на Гергов в Равно поле, беше китайски

Голф и спа комплексът „Света София“ до Елин Пелин има нов собственик. Чуждестранните инвеститори от „България дивелопмънт холдингс лимитед“ продадоха недвижимия имот на българска компания, собственост на бизнесмена Мирослав Печев. За сделката става ясно от документи в търговския регистър, вписани на 20 юни.

ЕС установи различен състав в една трета от храни с еднакви/сходни опаковки

Някои продукти в ЕС се продават под еднаква или сходна марка, но имат различен състав. Това разкриват резултатите от общоевропейска кампания за тестване на хранителни продукти, обявени от Европейската комисия. Те не установяват задължително разминаване в качеството, както и не откриват някакви тенденции по географски принцип, съобщиха от ЕК.

Азербайджан очаква да свърже газовата си система с хъба “Балкан”

Република Азербайджан разчита на българския газов хъб “Балкан”, за да снабдява със синьо гориво не само Европейския съюз, но и страните от Западните Балкани. Това заяви външният министър на Азербайджан Елмар Мамадяров, който се срещна със заместник министър-председателя и министър на външните работи Екатерина Захариева,

Спират движението по 5 км от пътя Калотина - Сливница от 26 юни

Ограничението е за строителството на бъдещата АМ „Европа“ От 26 юни (сряда) се спира движението по близо 5 км участък от път I-8 Калотина - Сливница, като трафикът се насочва по стария път Калотина - София. Ограничаването на превозните средства в участъка от км 15+600 до км 20+940 е за изграждането на отсечка от бъдещата автомагистрала „Европа“,

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber