Пеперудите, пчелите и мравките в Германия намаляват

https://www.24chasa.bg/novini/article/7144227 Пеперудите, пчелите и мравките в Германия намаляват Пеперудите, пчелите и мравките в Германия намаляват www.24chasa.bg
Снимкa: Pixabay

Две германски агенции разпространиха данни за намаляващите популации на насекомите в страната, което потвърждава установената от няколко години тенденция, съобщи ДПА.

Най-засегнати са дивите пчели, мравките, осите, мухите, бръмбарите и пеперудите, заявиха от Федералната агенция за опазване на природата и от ентомоложката асоциация Е Фау Ка, предаде БТА.

По предишни данни на Е Фау Ка, летящите насекоми са намалели с над 75 процента за 30 години. Новите данни от конкретни райони предоставят по-детайлна картина. При дивите пчели, например, намалението е сред 52 процента от всички видове. От ручейниците - насекоми, живеещи край езера и реки, са засегнати 96 процента от видовете.

Има обаче и видове, които са във възход - някои водни кончета.

Е Фау Ка събира данни за насекомите от 1989 г.

Пръстените на Сатурн са сравнително млади

Данни от космическият апарат "Касини" разкриха, че пръстените на Сатурн са се образували сравнително късно в историята на Слънчевата система, съобщиха световните информационни агенции. Учени от университета "Сапиенца" в Рим изчислиха масата на пръстените на базата на гравитационните измервания на планетата, направени от "Касини".

На Земята падат все повече астероиди

Международен екип учени установи, че с времето в Земята са се сблъсквали все повече астероиди, като количеството им рязко се е увеличило през последните 290 милиона години, предават Асошиейтед прес и Франс прес. За посочения период на нашата планета са паднали 2,6 пъти повече от тези небесни тела, в сравнение с предишните 700 милиона години,

Учени съветват нещастните родители да се развеждат, докато децата са малки

Британски учени съветват нещастните родители да не остават заедно "заради децата", защото разводът е по-малко травматизиращ през ранните години, съобщи в. "Ню Зиланд хералд". Първото голямо изследване на емоционалното въздействие на раздялата на родителите върху децата установи, че най-голям риск от последици като лошо поведение и неподчинение има

Основната камера на телескопа "Хъбъл" вече работи

Основната камера на телескопа "Хъбъл" на НАСА работи отново, след като се изключи заради хардуерен проблем преди седмица, съобщи Асошиейтед прес. Широкоъгълната камера се е изключила, предусещайки колебания в напрежението. Оказа се, че напрежението е било нормално, но апаратурата го е отчитала неправилно.

Учени откриха тленни останки от загадъчен древен човек

Китайски учени откриха тленните останки от малко дете, което е живяло преди 100-200 хиляди години и у което са започнали да поникват постоянни зъби, съобщи сайтът Сайънс нюз. Става въпрос за най-древната подобна находка в Източна Азия, предаде БТА. Фосилизираната горна челюст на детето на 6,5-годишна възраст включва 7 поникващи постоянни зъба.

Китайският посланик в Канада: Не блокирайте участието на "Хуавей" в изграждането на 5G мрежа

Китайският посланик в Канада Лу Шае определи ареста на служител на "Хуавей" от канадските власти като "предателство" от приятел и предупреди за възможни последствия, ако Отава забрани на компанията да участва в изграждането на 5G мрежата в страната, предадоха Асошиейтед прес и Ройтерс. Посланикът даде вчера интервю за канадски журналисти,

Тръмп: САЩ ще създадат базирана в Космоса система за противоракетна отбрана

Американският президент Доналд Тръмп обеща, че САЩ ще създадат "ненадмината и несравнима" система за противоракетна отбрана, предадоха Асошиейтед прес и ДПА, цитирани от БТА.  Той заяви в реч в Пентагона, че Вашингтон ще направи всичко необходимо да гарантира, че "можем да засечем и унищожим всяка ракета,

Новата обсерватория "Спектър-РГ" ще извършва подробни наблюдения на цялото небе

Космическата обсерватория "Спектър-РГ" ще може да извършва детайлни наблюдения на цялото небе, предаде ТАСС. Това заяви завеждащият отдела за астрофизика на високите енергии в Института за космически изследвания на Руската академия на науките Михаил Павлинский. По думите му, научните задачи пред новата обсерватория "Спектър-РГ" не са същите като

През 2019 г. са планирани между 20 и 22 изстрелвания на ракети "Союз"

Тази година е планирано изстрелванията на ракети "Союз" да бъдат увеличени в сравнение с миналата година - от 16 на между 20 и 22, предаде ТАСС. Това оповести генералният директор на произвеждащото ракетите акционерно дружество РКЦ "Прогрес" Дмитрий Баранов, предава БТА. "Миналата година имаше 16 изстрелвания, като едно от тях бе с кораб,

Изстрелват ракетата-носител "Союз-2" с пилотиран кораб през септември 2019 г.

Първият старт на ракетата-носител "Союз-2" с транспортен пилотиран кораб е заплануван за септември 2019 година, предаде ТАСС. От серията "Союз-ФГ" "Роскосмос" разполага още с 4 ракети, които ще бъдат изстреляни всичките през 2019 година. Също през тази година е предвидено изстрелването на пилотиран космически кораб със "Союз-2" но в безпилотен

Робот пресъздава походката на древно създание (Видео)

Как са се придвижвали най-ранните сухоземни животни? Отговор на този въпрос дават учени, използвали фосилизиран скелет на близо 300 милиона години и съхранени древни отпечатъци от стъпки, за да създадат движещ се роботизиран модел на праисторическия живот, предаде Асошиейтед прес, позовавайки се на публикация в сп. "Нейчър".

Майкрософт отваря лаборатория за изкуствен интелект и Интернет на нещата в Шанхай

Американският технологичен гигант Майкрософт отваря най-голямата си лаборатория за изкуствен интелект и IoT (интернет на нещата) в околностите на Шанхай, предаде bulgarian.cri.cn. Лабораторията ще бъде открита през парил в технологичния парк Zhangjiang Hi-Tech Park в новия район Пудун и ще се простира на площ от 2800 квадратни метра.