Екатерина Лашова, собственик на артстудио: Fibank бе зад мен още като студентка, както и днес в бизнеса ми

https://www.24chasa.bg/novini/article/7144089 Екатерина Лашова, собственик на артстудио: Fibank бе зад мен още като студентка, както и днес в бизнеса ми Екатерина Лашова, собственик на артстудио: Fibank бе зад мен още като студентка, както и днес в бизнеса ми www.24chasa.bg

Студио “Екатерина Лашова” изработва керамични чаши и посуда за много ресторанти

Екатерина Лашова се описва като един френски керамик, който работи на българска територия. Тя прави порцеланови чаши и посуда, насочени към малките моменти - когато пием кафе или чай или когато се срещаме с приятелите си.

Нейните изделия са уникални, тъй като всяко едно от тях е изработено ръчно и не се разпространяват масово. “Много хора, когато чуят ръчна работа, си представят нещо, което е странно. Но аз държа нещата да бъдат със семпли форми и да бъдат преди всичко използваеми, да могат да влязат в битието на хората, а не да седят някъде по рафтовете и да събират прах”, казва Лашова.

Тя започва дейността си преди 12 години. Тогава много нейни познати и колеги ѝ казват, че това, което прави, няма бъдеще в България и никой не би го купил, тъй като излиза много скъпо. Семейството ѝ обаче застава зад нея и нейния закачлив и елегантен дизайн.

В началото Лашова прави само чаши, но след 10 години работа решава, че трябва да започне нещо ново и се захваща с направата и на посуда - всякакви видове купи и чинии, предназначени за маса.

Екатерина Лашова е завършила керамика в Париж, учила е и в Белгия, и в България. Нарича себе си френски керамик, тъй като работи с порцелан - материал, който не е типичен за България, защото ние нямаме находища на суровините, от които се прави. Екипът ѝ се състои от трима души, но винаги идват още помощници, най-вече в по-натоварените сезони като този, който предстои - коледния.

Освен за Коледа екипът ѝ подготвя около 6 колекции всяка година - за Свети Валентин, Великден и за всеки сезон. “Всяко едно годишно време обуславя различни цветове, форми, напитки - зимата пием повече чай, докато лятото наблягаме на разхладителни напитки. Това променя самите изделия, например сега зимата започваме да се храним малко повече, а лятото ядем повече плодове и трябва да си сложим фруктиера”, обяснява Лашова.

Освен това ателието ѝ работи с много ресторанти, които имат своя лична идентичност и се обръщат към нея, за да подготвя нещо персонално. “На тях им харесва фактът, че си личи, че те са ръчно изработени. Това носи друго усещане и едно завръщане към миналото. Подчертава се този много личен момент - храненето, а удоволствието става още по-обогатяващо, наслада за всяко едно сетиво”, казва дизайнерката. Тя има и клиенти в Белгия и Германия.

Лашова се придържа към семплите форми, които според нея са най-красиви. В дипломната си работа тя се фокусира върху рециклирането на форми, а не измислянето на нови. Този начин на мислене прилага и в работата си - в началото ателието ѝ е много малко и затова дизайнерката взема идеи от пластмасови модели, които запълва с гипс.

От пластмасовите чашки за кафе черпи вдъхновението си и за своите т.нар. смачкани чаши. Любимият ѝ дизайн обаче са комплект сърцевидни чаши, едната с дръжка с формата на ключ, а другата - на ключалка, които влизат една в друга. “Те се родиха, когато живеех в Италия преди 10 години. Там някак си тези малки, стари магазинчета и цялата култура на града, в който живеех, ми показа тези стари ключалки и ключове, от които аз отново взех само отпечатък и ги сложих като дръжки”, разказва Лашова.

Брандът ѝ носи нейното име. Тя е взела това решение, защото работата ѝ е персонална и идва от лични вдъхновения и преживявания.

В България, от друга страна, я вдъхновяват хората. Тя забелязва тук една нова вълна от млади и модерни готвачи, които я търсят, за да направят заедно нещо различно.

В момента дизайнерката живее на село в къща, построена от баща ѝ. През деня обаче си идва до ателието в София. В него тя мести работата си миналата година. Това помага бизнесът ѝ да се разрасне и тогава търси подкрепата на Fibank, тъй като се нуждае от нова финансова инжекция, за да може да предлага и нови продукти.

“Аз работя с Fibank от 1999 г. - от момента, в който заминах във Франция да следвам, и имам изключителен сантимент, защото през всичките тези години много неща са ми се случвали и наистина срещам разбиране от тях. Дори се изненадах, когато отидох да кандидатствам по програмата “Смарт лейди” - представях си, че е за по-големи бизнеси. Ателието ни е малко и не ми се искаше да правя някакво огромно израстване, а по-скоро стабилизиране на нещата. И тогава Fibank застана зад мен”, казва дизайнерката.

"С Fibank се разбираме с една дума. Ние правим ежегодни изложби през лятото и на мен ми бе нужен апарат за плащане с карта - веднага откликнаха и ми предоставиха. През годините в чужбина ми се случваха какви ли не неща - например банкоматът ми глътна картата. От Fibank изпратиха факс на английски език, за да ми върнат картата.

Обичам да ходя в един и същи офис и да работя с един и същи човек, който ме познава – така е в чужбина, така го направих и тук. Това за мен е важно - да бъдеш клиент, който е уважаван", допълва Лашова.

За нея успехът има различни видове: "Ако е това, което правя, е много работа и време. Моите приятели от чужбина са научили една българска дума: работохолик. И когато дойдат в България, ме питат какво да правят, защото всеки при мен прави нещо. Но получавам удовлетворение, това е голям мотор, когато си много изморен или нещо не се е получило. След Коледа правим един наш базар и редовните ни клиенти идват с кутии бонбони, бутилки вино - тогава разбираш, че работата ти се оценява и чувстваш, че си направил нещо, което носи позитивна енергия", споделя тя. 

Дизайнерката разказва, че се върнала се в България, защото е родена тук и за нея няма по-нормално нещо от това да остане. "Хората казват, че камъкът си тежи на мястото. Тук е семейството ми, приятелите, хората от екипа, с които работя. Те винаги са били зад мен и ми вярват. Аз работя и заради тях – това са млади хора, които са изключителни".

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Бизнес

Ирландия забранява продажбата на нови бензинови и дизелови коли до 2030 г.

Ирландия обяви, че ще забрани продажбата на нови бензинови и дизелови превозни средства до 2030 г. като част от новия си план за изменение на климата, съобщават АФП и БГНЕС. Правителството се надява да има 950 000 електрически коли по ирландските пътища дотогава, подкрепени от мрежа от станции за зареждане.

НАП започва проверки по Южното Черноморие за резервации през интернет

НАП започва проверки по Южното Черноморие за резервации през интернет и обявяване на свободна леглова база. Това съобщиха от приходното ведомство след проведена днес в Бургаската областна управа среща, организирана от териториалната дирекция на Националната агенция за приходите в Бургас, с участието на представители на морските общини и на

Продукти директно от природата (Видео)

Едва ли днес има българска фирма, която да може да се похвали, че няма абсолютно никакъв проблем с персонала. Било с назначаването на нови хора, било със задържането на ценните кадри. Изключенията са много малко и едно от тях е производителят на органична козметика “Оренда груп”. Нейният собственик и управител Силвия Павлова разказва,

ББР обмисля да кандидатства за партньор за България по програмата InvestEU

ББР заявява намерение за участие в Програмата InvestEU и гаранционния фонд към програмата. Това е уникална възможност и за българския бизнес, тъй-като Фондът ще предоставя първокласна , с рейтинг три пъти „А“, гаранция върху финансирането. Това заяви главен изпълнителният директор на банката Стоян Мавродиев по време на форум „Пътища за

Гръцките медии с кампания срещу българи, които дават жилища под наем на Халкидики

Гръцките медии отново подеха кампания срещу българи, които отдават под наем своите жилища на Халкиди, без да плащат данъци. Очаква се икономическа полиция да прати полицаи под прикритие за разбиване на схемата, предава БНР. "Българи и сърби отново отдават апартаменти под наем на Халкидики, без да плащат данъци",

Соня Мурджева – мениджър „Корпоративно планиране“ в Дирекция „Продукти и покупка на електроенергия“ в „ЧЕЗ Електро България“ АД:

До 30 юни 2019 г., всеки клиент на ЧЕЗ Електро, който заяви електронна фактура, ще получи като подарък от компанията себестойността на 20 kWh електроенергия - Г-жо Мурджева, на 1 юни „ЧЕЗ Електро България“ АД стартира кампанията си „20 kWh подарък“. Кой може да участва в нея и какви са условията за получаване на подаръка? - От 1 до 30 юни 2019 г.

Последно от лого

Мнения

Последно от лого

Последно от

Последно от лого

Последно от

Още от Бизнес

Берлин решава да замрази ли наемите заради скока в цените

Германската столица Берлин решава днес дали да приеме правила за замразяване на цените на наемите в града в идните 5 години, предаде БГНЕС, позовавайки се на АФП. В последното десетилетие цените на имотите в Берлин са се удвоили, което прави наемите непосилни за много хора. Постоянните увеличения накараха някои берлинчани да искат крайни мерки,

Дребни нарушения на пътя няма да вдигат цената на застраховката

Още се дебатира дали годините на водача и мощността на колата да участват в оценката Системата “Бонус - малус” ще бъде основно прекроена, преди да бъде предложена отново за обществено обсъждане, научи “24 часа”. Предишният вариант, обявен в края на миналата година, предизвика бурни дискусии, а в Комисията за финансов надзор били получени

Нийл Аткинсън: Китай е водеща сила на пазара на електромобили

Китай е водеща сила на пазара на електромобили с 1,2 милиона бройки, продадени през миналата година. Това представлява 56% от продажбите в глобален мащаб, се сочи в доклада „Петрол 2019 – анализ и прогнози до 2024 г." на Международната енергийна агенция (МЕА). Той бе представен от ръководителя на отдела за петролните пазари и индустрия на МЕА Нийл

Утре отварят офертите за хоризонтална маркировка по пътищата за следващите 5 г.

Утре - 18 юни, се отварят офертите в обществената поръчка за определяне на изпълнител за полагане на хоризонтална маркировка по републиканската пътна мрежа за следващите 5 години, съобщиха от пресцентъра на АПИ. Обществената поръчка е в 6 обособени позиции по райони на планиране в страната: • Обособена позиция №1 – Северозападен район,

Глад за кадри изпитват почти всички сектори на българската икономика

В нагласите на работодателите у нас относно климата за наемане на служителите през третото тримесечие на 2019 г. няма особени промени спрямо предходното тримесечие и дори на годишна база. Пазарът продължава да бъде все така динамичен, почти всеки един сектор изпитва глад за кадри. Това каза Дарина Цанова,

12 са новите победители в „Големите малки“, голямата награда е за откриватели на нови лекарства

12 иновативни и малки фирми взеха отличия в петите поред годишни награди „Големите малки“, които „24 часа“ дава на иновативни и стартиращи български компании. Наградата в петите награди „Големите малки“, които дава „24 часа“ са реклама на стойност 10 000 лева в хартиеното и онлайн изданията на „24 часа“.

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber