Творението на 11-класника от
Монтана бе отличено на
международен фестивал в Полша
“Използвам времето си, за да създам нещо, а не да се шляя безцелно от едно място до друго. От известно време се интересувам от психология и изследване на човешкото поведение.” Така се представя 11-класникът от математическата гимназия в Монтана Антоан Георгиев.
Той показа своя психоигра на Международното младежко научно изложение Milset Expo-Sciences Europe 2018 в Гдиня - Полша. Публиката го класира на второ място в конкуренция от общо 130 проектa от 27 държави. Само 11 от тях бяха в сферата на компютърните науки. Пътят му до престижния форум обаче започва от български конкурси.
Гимназистът представя своя проект първо на състезание в Боровец. Там вижда реклама на следващото си предизвикателство - юбилеен 20-и национален конкурс “Млади таланти 2018 г.”. Той се организира в София от Министерството на образованието и науката и има за цел да отличи научноизследователски и иновативни проекти. Една от наградите е участие в Международното младежко научно изложение в Полша. Антоан е един от тримата победители, които 8-членното жури класира за участие.
Проектът Blumber на Антоан Георгиев
се превърна в една
от атракциите на
изложението
през юли. В неговата основа е система, която чрез очила за виртуална реалност и специален софтуер позволява на всеки един от посетителите да влезе вътре в самата компютърната игра, разработена от българския участник.
“Проектът ми е копие на играта “Фруит Нинджа”, създадох кула от кубчета и още нови за бананите. Маркират се с помощта на ръцете, замaхвате, докато уловите банани”, обяснява Антоан.
“Искам да докажа, че
не бива да се гледа
на игрите само като
губене на време,
а и като на начин за изследване на поведението. Те тренират и ума. Вдъхновен съм от закона на Милър. През 1956 г. той установил, че има горен лимит в запаметяваните от човека на определени обекти. Милър е създател на т.нар. Wordnetа лексикално-семантичната мрежа - езикова база данни, която очертава пътя, по който съзнанието запаметява и използва езика”, уточнява Антоан.
Съчетавайки психология и технология, целта на проекта на Антоан - Blumber, е да изпълнявате задачи, свързани с разпознаване и маркиране на обекти, обяснява младият талант.
“За да навляза в психологията и да я обикна, голям принос има преподавателката Цветелина Цветкова”, благодарен е Антоан.
През август той почива и не престава да работи едновременно
в лятната
изследователска
академия в
Пампорово
В затворения комплекс намира спокойствие и уют да се съсредоточи по своите проекти. Разработва проект за маркиране на обектите реално с очила за виртуалната реалност в Космоса. Все още не е решил дали ще следва информационни технологии, остават му още две години учене в гимназията. Но в едно е сигурен - занимава му се с разработка на психоигри.
“Може би ще намери място в чужбина - казва преподавателят му Красимир Асенов. - Най-сериозното преимущество на Антоан е, че
съчетава забавната
част с науката
Teзи психoигри могат да имат приложение за деца.”
Красимир Асенов запалил у Антоан състезателния дух, показвайки му колко е хубаво да участваш в състезaния и да печелиш. А за научната стойност на проекта най-голяма е заслугата на доцент Златогор Минчев - ръководител на секция “Информационни технологии в сигурността” в Института по информационни и комуникационни технологии към БАН.
На 4 октомври на церемония в Гербовата зала на “Дондуков” 2 президентът Румен Радев връчи ежегодната награда “Джон Атанасов” за 2018 г. Тя се връчва в четири категории и отличава млади български учени в областта на компютърните науки, както и български ученици, постигнали през годината успехи в международни и национални състезния, олимпиади и конкурси. Антоан Георгиев получи сертификат за отлично представяне в категория “За дебютен пробив в областта на компютърните технологии”.
Преподавателите му Илиян Ценков и Цветан Стоянов - учители по информатика и IТ, първи му показали красотата на компютърните науки и програмирането. Педагози и съученици пожелават на Антоан нови върхове, които да покорява, за да дава още много поводи зa гордост и радост.