Първият полет на "Спейс екс" с астронавти ще се състои през месец юни 2019 година

НАСА съобщи, че първият полет на космическия кораб на "Спейс екс" с двама астронавти на борда, ще бъде осъществен през месец юни догодина, Асошиейтед прес и Франс прес.

Астронавтите ще летят до Международната космическа станция /МКС/.Полет на космически кораб със същата дестинация, разработен от "Боинг", ще последва през месец август 2019 година, предаде БТА.

НАСА все пак изтъкна, че датите на изтрелванията може да претърпят промяна, тъй като апаратите са нови и инженерите имат още много работа по тях.

Двата полета се считат за тестови. Двете двойки американски астронавти ще прекарат по две седмици на борда на МКС, преди да се завърнат на Земята.

Преди споменатите експериментални полети "Спейс екс" ще изпрати непилотирана мисия до МКС през януари 2019 година, а "Боинг" - през март 2019 година.

"Спейс екс" ще използва ракетата-носител "Фалкон-9", към която ще бъде прикрепен корабът "Крю дрейгън". Пилотираната капсула на "Боинг" "Старлайнер" ще бъде изведена от ракетата-носител "Атлас V".

Стартира китайско-европейска програма за проучване влиянието на слънчевата активност върху Земята

Вчера стартира обща китайско-европейска космическа програма, известна като SMILE (Solar Wind Magnetosphere Ionosphere Link Explorer). Тя е резултат от няколкогодишно сътрудничество между Китайската академия на науките (КАН) и Европейската космическа агенция, и предвижда изстрелването до 2023 г. на няколко сателита,

„Байду" прави карта на публичните тоалетни, за да улесни туристите

По искане на Министерството на културата и туризма, интернет гигантът „Байду" е започнал разработката на онлайн карта на публичните тоалетни в страната, предаде "Радио Китай". Целта е да се помогне на местните и чужди туристи да открият бързо най-близкото място за облекчаване на естествените им нужди.

Палеонтолози: Тиранозавър, открит в Канада, е най-големият в света

Тиранозавър, открит в Канада през 1,991 година в западната част на страната, е най-големият намерен досега екземпляр в света, предава Франс прес. Екип канадски палеонтолози стигна до този извод, след като проведе дълга реконструкция на скелета на фосила, информира БТА. "Това е кралят на тиранозаврите!

Биогориво от растителни отпадъци може да се окаже ключът към "зелена авиация"

Китайски учени са разработили процес за преобразуване на растителни и дървесни отпадъци в авиационно гориво с висока плътност, което може да допринесе за намаляване на емисиите на въглероден диоксид от самолети и ракети, съобщава "Бизнес стандарт". Целулозата - основният компонент в биогоривото, е евтин, възобновяем и изобилен полимер.

Геолози откриват "невъзможни" скали на отдалечен тропически остров

Геолози вече цял век откриват "невъзможни" скали на тропическия остров Анжуан, разположен между източното крайбрежие на Африка и Мадагаскар, съобщи Сайънс алърт. Островът е вулканичен. Образувал се е преди около четири милиона години. Заради огнения си произход той би трябвало да се състои от базалт.

Археолози разкриха една от входните порти на античния град Одесос

Археолози разкриха една от входните порти на античния град Одесос по време на ремонт във Варна, предаде БНТ. Портата и една от кулите се намират под градинката на улица "Цар Симеон

НАСА разпространи снимки на голям метеор

Американското космическо ведомство разпространи снимки, направени с един от неговите спътници, на голям метеор, появил се на 18 декември над Берингово море, предаде Франс прес. Небесното тяло не е било наблюдавано от нито един пряк свидетел. От кадрите се вижда как то се е разпаднало в атмосферата и оставената от него следа върху облаците.

Стартът на пилотирания кораб "Дракон" може да бъде отложен за ноември

Стартът на американския пилотиран кораб "Дракон" с членове на екипажа на борда, може да бъде отложен за края на месец ноември 2019 година, информира ТАСС. По-рано беше съобщено, че се предвижда за месец юли изстрелването на този кораб с астронавтите Боб Бенкен и Дъг Хърли на борда. След което НАСА трябваше да вземе решение за издаването на

Акулите са по-застрашен вид, отколкото се предполагаше (Видео)

Едни от най-бързите акули в света - акулите мако, са застрашени от изчезване и стават жертва на апетита на хората, които ги преследват заради вкусните перки и месо, предаде Франс прес, цитирана от БТА. Цели седемнадесет вида скатове и акули от изследваните 58 са класирани в графата "застрашени от изчезване" в доклад на Световния съюз за опазване

"Луна-25" ще прави "флуорографски преглед" на естествения спътник на Земята

Детекторът на неутрони и гама лъчи АДРОН на спускаемия модул на космическия апарат "Луна-25" ще освети грунта на естествения спътник на Земята на дълбочина около 60 см. Това заяви завеждащият отдела по ядрена планетология в Института за космически изследвания към Руската академия на науките Игор Митрофанов, предаде ТАСС.

Как мъж, болен от рак, може да даде потомство