"Големият проблем е, че не знаем какъв е светът, в който ще живеем утре. Утре печеливши няма да са най-умните и най-силните деца, а най-адаптивните. Това качество трябва да култивира образователната система", заяви на финала на кръглата маса "Учители за дигитално образование" шефката на ДНК Гергана Паси.
"Най-важният извод е, че имаме нужда от модел на утрешния ден – 2040,2050,2060 г. Може и да си дадем сметка, че уменията от днешното училище ще са напълно ненужни за децата ни. Големият проблем е, че технологичната революция е изключително различна. Когато знаем за какъв свят готвим нашите деца трябва да си кажем като държава да изработим стратегията си като нация и на Европа като континент", каза още тя.
"Мечтая като родител в учебния процес да влязат Нешънъл Джиографик, Анимал планет и Хистори, което децата ми гледат с интерес. И да бъде изваден този материал, който няма да им трябва", зави още Гергана Паси.
Следващите ни срещи ще бъдат с учителите, след това и с родителите. А през януари ви каним отново, каза издателят на "24 часа" Венелина Гочева. Вестникът ще подкрепи създаването на ресурси, където да се споделят общи добри практики и уроци, допълни тя.