Наредбата от 1994 г. не позволява да се учи с компютри

https://www.24chasa.bg/novini/article/7085524 Наредбата от 1994 г. не позволява да се учи с компютри Наредбата от 1994 г. не позволява да се учи с компютри www.24chasa.bg
Гергана Паси и еврокомисарката Мария Габриел изслушаха думите на ректора на СУ Анастас Герджиков.

68% от учителите в 18-о СУ минали курсове в Китай и Южна Корея

Наредба 9 - за компютърното обучение в училищата, е от 1994 г. Това обяви Десислава Цокова от Видин по време на кръглата маса "Учители за дигитално образование", организирана от "24 часа" и VIVACOM. Документът ограничава обучението с абсурдни изисквания за площ в кабинетите и норматив деца за група.

Практически тази остаряла наредба спъва възможността децата в час да се обучават с компютри, таблети или телефони, обясни тя.

68% от преподавателите в столичното 18-о училище са минали обучение през различни програми на "Еразъм+" - в Китай и други държави, съобщи директорката Величка Стойчева. Но предупреди, че с оглед темповете на развитие на дигиталните технологии там, където колегите й били преди 3-4 години, вече е различно и те трябвало да отидат пак, за да са в крак с новостите. "Учителите трябва да се самообучават, всяка година да добавят нови мерки - да наблюдават и да ги внасят", каза тя. За целта в 18-о заплатите били с около 20% над средните в образованието.

Павлин Петков, директор на Математическата гимназия във Варна, настоя за трансфериране на положителните учителски практики и да се създадат условия за роботика. Както и на учителите, които създават дигитални уроци да бъдат намалени нармативите за оффлайн преподаване.

Има много учебни материали, създадени от деца, с подкрепата на IT специалисти. Всички материали са изобретени според интересите на децата и са отворени за ползване от всички. Учениците подписват декларация, с която предоставят за свободно ползване свои продукти, разказа Ангел Ангелов от Шумен.

"Преди 10 г. смятахме, че към съществуващата образователна система трябва да добавим дигитални умения. Новият проблем е трудно решим. Според мен не съществува проблем за дигитални умения, всички ще имат такива. Истинският проблем, е че дигиталното образование е образованието изобщо и за това не сме готови. Животът ни изпреварва. Всичко трябва да се промени. Трябват спешни мерки" Това каза на дискусията "Учители за дигитално образование" ректорът на Софийския университет проф. Анастас Герджиков. 

Започнахме този важен разговор, подкрепи го и заместник-кметът на София Тодор Чобанов. Той допълни, че иска да направи от 5-годишната си дъщеря дигитален човек. Акцентът според него е върху икономическото значение на дигиталността. ИТ секторът е най-бързо развиващият се в Софи. 40 000 души са заети в този сектор само в София, с най-добрите възнаградения и се радват на най-висок жизнен стандарт. "Учителите са ключови фигури и имат историческата мисия да въведат следващото поколение в дигиталния свят по най-добрия начин", каза още Тодор Чобанов. Според него децата на 3-4 години вече са в дигиталния свят и е много важен въпросът за дигиталната сигурности. Нуждаем се от законов документ, който да гарантира сигурността на децата в интернет. 

Според заместник-кметът на Пловдив Стефан Стоянов, заместник-кмет на Пловди децата вече са дигитални потребители още преди да влязат в класната стая. В класната стая пък попадат в нова среда. В Пловдив 50-60% от децата вече имат лични акаунти. В града имало над 20 сертифицирани учители, а 500 преподаватели минали поне един курс. 

В столичното 30-о средно училище "Братя Миладинови", в което 90 учители преподават на 950 ученици, вече работят само с електронен дневник. 3 години са поддържали едновременно дневник на хартия и електронния, обясни директорката Атанаска Рейха.

"Още в предучилищна възраст въведохме интерактивни дъски. Резултатите са големи. Приложението на тези продукти дава възможност децата да са активни участници в процеса на обучението - и при рехабилитация на слуха, и при развитие на речта", включи се Севдалина Джонгарска, директор на специализираното средно училище и детска градина за деца с увреден слух "Проф. д-р Дечо Денев. Тя допълни, че развитието на  слуховите им възможности води до социализация и интеграция. В средния курс прилагат работа с таблети по определени предмети. Резултати имаме, всяка година ги отчитаме. Нашите учители използват материалите, съобразени с особеностите на децата с увреден слух. 

Учител от 3-о училище в София попита министъра на образованието Красимир Вълчев ще бъдат ли обучени началните учители, за да могат спокойно да преподават компютърно моделиране. "Направихме обучение, но това не е достатъчно, трябва да проведем допълнително обучение", отговори министърът. Според него обучението трябва да бъде както по национални програми, така и за сметка на училищния бюджет. "Инвестиции в учителите и иновации в учителите. Тези две "и" са най-важни. Учителят е този, който ще продължи да създава, да вдъхновява, да провокира въображението, отколкото да е посредник между детето и знанията. Не трябва да забравяме значението на традиционните методи. Необходим е микс. Трябва да възпитаме децата на дигатална медийна грамотност да отсеят полезното от не толкова полезното", каза още министър Красимир Вълчев.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Образование

Българските ученици на последните места по четене, математика и науки

България уменията на завършилите висше образование и професионално образование и обучение не отговарят достатъчно на нуждите на пазара на труда, а българските ученици са на последните места в представянето си по четене, математика и науки. Това се част от изводите в обзора за образованието и обучението в ЕС,

Престижно обучение по икономика и право в Tilburg University, Холандия

Tilburg University е един от водещите университети в Холандия, доказан лидер в обучението по икономика, бзнес науки и право. От 22 до 24 октомври представители на учебното заведение ще госуват в България, за да се срещнат с кандидат-студенти, които се интересуват от възможностите за обучение на английски език в Холандия.

Вълчев: Реализира се проект по програмата "Еразъм" за привличането на повече учители в българското училище

Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев съобщи, че се реализира проект, финансиран от Европейската комисия по програмата "Еразъм". По компонент от програмата се финансират дейности за промяна на политиките и реформи в различните страни. Този проект беше високо оценен в началото на настоящата година и е за това как да привлечем

Министър Вълчев: Антикорупционно поведение може да се учи след 5-и клас

Според образователния министър Красимир Вълчев антикорупционно поведение може да се учи след 5 клас. В момента не е предвиден отделен час затова, посочи той пред медиите преди да участва във форум, посветен на темата, съобщи БТА. Той отбеляза, че предметът гражданско образование в най-голяма степен е свързан с темата корупция.

Италия в ТОП 10 на най-предпочитаните дестинации за обучение

Италия е все по-привлекателна не само като туристическа, но и като образователна дестинация. Близо 80 000 международни студенти, които търсят висококачествени академични програми, избират да се обучават именно там. В отговор на това, наред с огромния избор от специалности на италиански, университетите и академиите въвеждат все повече програми на

Проф. д.н. инж. Росен Василев, ректор на ТУ-Варна: Успешният модел в образованието днес е баланс на академизъм и бизнес подход

Нетрадиционно предизвикателство към участниците в IT кариерния форум и 11-я Startup Weekend Varna в ТУ – Варна Startup Weekend Varna събра в ТУ - Варна над 50 бъдещи и настоящи предприемачи под мотото "No talk, All Action!". Университет и бизнес отново си подадоха ръка, за да мотивират младите и предприемчиви хора да споделят и осъществят идеите

Последно от логоЗДРАВЕ

Мнения

Последно от лого

Последно от

Последно от лого

Последно от

Още от Образование

Първите ученици с дуална форма на обучение постъпиха на работа в ЧЕЗ Разпределение

Докато учат, те ще работят и ще получават възнаграждение Четиринадесет ученици от 11 клас на ПГМЕ „Н. Й. Вапцаров“, гр. София и ПМГЕТ, гр Плевен започнаха практиката си в ЧЕЗ Разпределение. Това са първите ученици, които участват в дуалната форма на обучение и стартират своя трудов стаж в компанията, в рамките на проекта ДОМИНО.

Висше образование в Холандия – презентация на Radboud University

Radboud University – водещ университет в Холандия, ще проведе презентация в София, за да представи своите бакалавърски и магистърски програми на английски език. Събитието ще се състои на 11 октомври от 18:30 ч. в х-л „Маринела“ /бивш „Кемпински“/ . РЕГИСТРАЦИЯ С професори като нобеловия лауреат по физика от 2010 г.

Атанас Добрев: Качеството на образование ще определи дали България ще е богата (Обзор)

Словото на главния изпълнителен директор на Vivacom пред днешната конференция в рамките на инициативата на "24 часа" и Vivacom "Образование 4.0"  Ще започна с едно безспорно твърдение - няма нищо по-важно от образованието. Във вековете то не само е съхранило българщината, то ни е изградило. Съгласен съм напълно с министър Вълчев,

Красимир Вълчев: Образователната система трябва да свърже дигиталното с креативността (Обзор)

Словото на министъра на образованието и науката пред днешната конференция в рамките на инициативата "Образование 4.0" на "24 часа" и Vivacom Всичко започва от подготовката на учителите. Днес не сме сигурни през 2050-2060 г., когато днешните деца ще бъдат на пазара на труда, кои професии ще съществуват.

Гергана Паси: Мечтая в училище да се учи с Нешънъл джиографик и Хистъри

"Големият проблем е, че не знаем какъв е светът, в който ще живеем утре. Утре печеливши няма да са най-умните и най-силните деца, а най-адаптивните. Това качество трябва да култивира образователната система", заяви на финала на кръглата маса "Учители за дигитално образование" шефката на ДНК Гергана Паси.

Наредбата от 1994 г. не позволява да се учи с компютри

"Министър Вълчев направи изказване, което ме зарадва, защото за пореден път показа, че разбира колко е сериозно положението. Преди 10 г. смятахме, че към съществуващата образователна система трябва да добавим дигитални умения. Новият проблем е трудно решим. Според мен не съществува проблем за дигитални умения, всички ще имат такива.

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber