Ще бъдат формулирани ясни стъпки, които трябва да се предприемат
Kръгла маса “Учители за дигитално образование” организира в. “24 часа” днес в НДК в партньорство с Министерството на образованието и науката, Дигиталната национална коалиция и Столичната община. С форума стартира вторият етап от съвместния ни проект с Vivacom “Образование 4.0”.
Събитието е под патронажа на еврокомисаря по цифровата икономика и цифровото общество Мария Габриел.
На дискусията каним изтъкнати учители от цялата страна - преподаватели и директори, от целия спектър на тази професия, за да чуем техния опит и виждания за дигитализация на учебния процес и за начините за подобряване на дигиталните и иновативните умения на децата, които да бъдат приложени в учебния процес. Ще търсим отговор на въпросите: “Колко бързо може да стане дигиталната промяна на класната стая?”, “Какво и как да се направи, за да е устойчив този процес на трансформация?”.
Поканили сме
преподаватели
от елитни
училища
от 17 града
в цялата страна. Ще има представители на математически гимназии, основни училища, професионални и езикови гимназии.
“24 часа” и Vivacom ще организират още две кръгли маси по темата. Те са замислени по логиката, че в дигиталната комуникация има 3 страни: учители, родители и ученици. Искаме да дебатираме проблемите и решенията с всяка от тях, за да стигнем до обобщения за голямата национална дискусия.
През втората половина на октомври предстои кръгла маса “Ученици за дигитално образование”. На тази среща ще поканим ученици от различни класове и училища - държавни и частни. Искаме да чуем тяхната гледна точка за това какви са границите на дигиталното съдържание и неговите носители в учебния процес.
В началото на ноември следва кръгла маса “Родители за дигитално образование”.
На тази среща ще поканим родители от различни поколения и социални общности, хора, чиито деца са в различни типове училища. Искаме да разберем как те си представят перспективите за дигитална реформа в училище. И как дигитализацията може да помогне и да подтикне родителите към по-голяма ангажираност в средното образование.
След като с помощта на тези 3 широки дискусии направим пътна карта на проблемите и възможните решения, както ги виждат всички в “триъгълника” на образователния процес, нашият проект предвижда заключителна национална конференция “Образование 4.0” в началото на 2019 г.
Ще поканим всички заинтересовани институции, както и учители, родители и ученици. Целта е
да обсъдим
изводите от
пътната карта,
да начертаем дигитална стратегия и да опитаме да достигнем до конкретни решения за необходимите действия, процедури и ресурси.
Първата дискусия, посветена на дигиталното образование в България, се проведе на 1 юни. Тя беше част от националната кампания под наслов “Образование 4.0”, инициирана и организирана от вестник “24 часа” и Vivacom. В първата кръгла маса участваха Мария Габриел, министърът на образованието Красимир Вълчев, кметът на София Йорданка Фандъкова, Радослав Златков, главен технически директор на Vivacom, председателят на Дигиталната национална коалиция Гергана Паси, издателят на в. “24 часа” Венелина Гочева, директори на училища, преподаватели, издатели на учебници, създатели на учебно дигитално съдържание, образователни неправителствени организации и медии.
“Трудно прогнозираме бъдещето, но това, което знаем със сигурност, е, че ще ни трябват създатели, хората да бъдат по-креативни от машините. Ще ни трябват и дигитални създатели. Неравенствата в бъдеще няма да бъдат между дигитални ползватели и неползватели, а между дигитални създатели и дигитални ползватели”. Това каза на първата кръгла маса министърът на образованието Красимир Вълчев. Според него е необходимо образование, което “обединява дигиталните умения и креативността, новите с традиционните умения, цифровото с аналоговото, техниката с човека, образование, което не убива, а развива емоционалните и социалните компетентности”.
Общото заключение на всички участници в кръглата маса беше, че приемането на
Национална
стратегия за
дигитално
образование
от парламента е задължителна необходимост, за да се структурират категорично стратегическите приоритети на държавата в сферата на образованието и да се начертае общоприета пътна карта за постигането им.
Днешната кръгла маса ще обобщи проблемите и постигнатото до момента.
Ще бъдат формулирани ясни стъпки, които трябва да се предприемат - законови, финансови и технологични промени, които биха допринесли за дигитализацията на образованието.