Учени разкриха защо се появява човешко лице на Луната

https://www.24chasa.bg/novini/article/7050490 Учени разкриха защо се появява човешко лице на Луната Учени разкриха защо се появява човешко лице на Луната www.24chasa.bg

Американски учени установиха, че илюзията за човешко лице на лунния диск се дължи на намагнетизиран прах, оставен от древна лава, съобщи в. "Дейли мейл".

Този прах създава загадъчните тъмни участъци на повърхността на Луната, които приличат на лице или на други образи при пълнолуние, предава БТА.

НАСА от десетилетия признава за съществуването на завихрянето и го сравнява със "сметана в кафе", но досега причината за появата му не беше известна.

Тъмните участъци са по-малко изветрени от заобикалящата ги среда. Учените от университета Рътгърс и университета на Калифорния в Бъркли твърдят, че завихрянето на праха, което ги образува, се дължи на древни тунели, оформени от лава. Лавата е разградила минералите в кората и е образувала желязо.

Досегашната хипотеза беше, че завихрянето се появява под зони с интензивен магнетизъм, който предпазва части от повърхността от слънчевия вятър, от който повърхността на Луната побелява.

Компютърният модел на американските учени разкри, че има тесни змиевидни магнитни зони, където се появява завихряне. Те се подреждат по формата на тунелите, образувани в древността от лава под повърхността. Зоните, където вулканичната активност е била най-силна, сега са силно намагнетизирани заради минералите в скалата, които са се разградили под екстремните температури и се е образявал металът желязо.

Откриха супер земя в орбита около съседна на Слънцето звезда (Видео)

Супер земя бе открита в орбита около съседна на Слънцето звезда, в студен, тъмен и неподходящ за живота свят, сочат резултатите от изследване, цитирани от Франс прес. Небесното тяло, кръстено Звезда б на Барнард, бе открито в съзвездието Офиукус край звездата на Барнард, която се намира на около 6 светлинни години от Земята.

Откриха метеоритен кратер колкото Париж под ледената покривка на Гренландия (Видео)

Американски учени откриха с помощта на радар под ледената покривка на Гренландия огромен метеоритен кратер с размерите на Париж, предават Франс прес и ДПА. Небесното тяло се е сблъскало със Земята преди 12 хиляди години. Това е първият кратер от подобен тип, открит в Гренландия и въобще под ледена покривка.

Пуснаха на пазара пистолет, който повиква полицията след изстрел

Компания разработи и пусна в продажба електрошоков пистолет, който автоматично звъни на спешния телефон 911, след като произведе изстрел, съобщава изданието Eнгаджет. Търговската марка на изделието е Пулс +. За правилното използване на оръжието то трябва да бъде синхронизирано със смартфона на потребителя, предаде БТА.

Миенето на зъбите на кучето с човешка паста може e фатално

Много собственици на домашни любимци им мият зъбите, за да ги опазят от лош дъх и кариеси, пише в."Метро", но използването на човешка паста може да се окаже фатално. Съдържащите се в продукта флуор и подсладители могат да се окажат отровни за нашия Шаро, предупреждава Карълайн Алън, ветеринарен директор в британското Кралско дружество за защита

НАСА: До 25 години човек може да стъпи на Марс

НАСА си поставя за цел да изпрати астронавти на Марс, макар че те ще са изложени на риск от смъртоносна радиация, потенциална загуба на зрението и атрофия на костите, заявиха експерти от американското космическо ведомство, цитирани от Франс прес. Според тях човек може до 25 години да стъпи върху марсианската повърхност.

Археолози откриха древни светилища на развита цивилизация в Чили

Чилийски учени установиха какво е предназначението на археоложките комплекси Тулан-52 и Тулан-54, които се оказаха церемониални центрове от неолита, съобщи Физ.орг. По-рано се смяташе, че комплексите са били временни селища на ловци и събирачи на плодове, които водели полуномадски начин на живот, но резултатите от новото изследване показват,

Производството на смартфони е вредно за екологията

Специалисти от канадския университет "Макмастър" предупредиха за вредите, които нанася на екологията производството на смартфони в публикация в специализираното издание "Джърнал ъф клийнър продакшън". Нивата на парниковия газ, изпускан в атмосферата при това производство, рязко ще нараснат през следващите 20 години.

Дори затопляне на планетата с 2 градуса ще предизвика необратими последствия

Дори затопляне на планетата с по-малко от 2 градуса Целзий ще предизвика до края на века топене на ледената покривка с "необратими" последствия, сочат резултатите от изследване, цитирани от Франс прес. Парижкото споразумение за климата от 2015 г. цели в най-лошия случай глобалното затопляне да е с по-малко от 2 градуса Целзий,

Фейсбук ни дава 10 мин. за размисъл преди да изпратим съобщение в чата

Случвало ли ви се е да напишете нещо в чата на “Фейсбук” и след това да съжалявате за казаното? Съвсем скоро социалната мрежа ще ни даде възможност да размислим и да решим дали наистина искаме да задържим последното изпратено от нас съобщение, предаде bTV. Новата функция ще ни предостави време от 10 минути,

Откриха две нови планети, може да спадат към планетите скитници

Полски астрономи откриха в Млечния път две нови планети, за които може да се окаже, че принадлежат към т.нар. планети скитници, т.е. не кръжат около своя звезда, съобщава сайтът arXiv.org. Засега не може да се установи дали тези планети действително са "скитници". Планети скитници са наричани обекти,

10% от мъжете и 7 % от жените са сексуални маниаци

Десет процента от мъжете и седем процента от жените не са способни да контролират своето полово влечение, установи американско изследване, цитирано от в. "Мирър". Екипът на проф. Джена Дикинсън от университета в Минесота стигнал до извода, че мъжете, по-често от жените, не могат да контролират своето сексуално поведение.

Експерти: Китай поема лидерството в скъсяването на цифровото разделение