Учени: Хората пият по-бавно безалкохолните от права чаша

https://www.24chasa.bg/novini/article/7048987 Учени: Хората пият по-бавно безалкохолните от права чаша Учени: Хората пият по-бавно безалкохолните от права чаша www.24chasa.bg

Хората пият по-бавно сладките безалкохолни напитки от права чаша и това откритие може да ни помогне лесно да намалим поглъщаните калории, съобщи Дружеството на британските психолози на сайта си, предаде БТА.

Докторантката Тес Лангфийлд обхвана в изследването си 162 души, като им предложи газиран ябълков сок в различни чаши - с прави стени и стени, извити навън или навътре. Участниците не са знаели целта на експеримента и паралелно са изпълнявали задачи на компютър.

Доброволците изпили с 20 процента по-бързо сока от чашите, извити навън, отколкото от тези с прави стени. При извитите навътре стени данните не са категорични, но сякаш отново напитката свършва по-бързо.

Изглежда, че когато стените на чашите не са прави, хората отпиват по-големи глътки.

"Резултатите са в унисон с установеното от и други изследвания, че съвсем малки промени в средата, например формата на чашата, могат да повлияят на поведението много фино, дори без човек да разбере" - обобщи Тес Лангфийлд.

Откриха супер земя в орбита около съседна на Слънцето звезда (Видео)

Супер земя бе открита в орбита около съседна на Слънцето звезда, в студен, тъмен и неподходящ за живота свят, сочат резултатите от изследване, цитирани от Франс прес. Небесното тяло, кръстено Звезда б на Барнард, бе открито в съзвездието Офиукус край звездата на Барнард, която се намира на около 6 светлинни години от Земята.

Откриха метеоритен кратер колкото Париж под ледената покривка на Гренландия (Видео)

Американски учени откриха с помощта на радар под ледената покривка на Гренландия огромен метеоритен кратер с размерите на Париж, предават Франс прес и ДПА. Небесното тяло се е сблъскало със Земята преди 12 хиляди години. Това е първият кратер от подобен тип, открит в Гренландия и въобще под ледена покривка.

Пуснаха на пазара пистолет, който повиква полицията след изстрел

Компания разработи и пусна в продажба електрошоков пистолет, който автоматично звъни на спешния телефон 911, след като произведе изстрел, съобщава изданието Eнгаджет. Търговската марка на изделието е Пулс +. За правилното използване на оръжието то трябва да бъде синхронизирано със смартфона на потребителя, предаде БТА.

Миенето на зъбите на кучето с човешка паста може e фатално

Много собственици на домашни любимци им мият зъбите, за да ги опазят от лош дъх и кариеси, пише в."Метро", но използването на човешка паста може да се окаже фатално. Съдържащите се в продукта флуор и подсладители могат да се окажат отровни за нашия Шаро, предупреждава Карълайн Алън, ветеринарен директор в британското Кралско дружество за защита

НАСА: До 25 години човек може да стъпи на Марс

НАСА си поставя за цел да изпрати астронавти на Марс, макар че те ще са изложени на риск от смъртоносна радиация, потенциална загуба на зрението и атрофия на костите, заявиха експерти от американското космическо ведомство, цитирани от Франс прес. Според тях човек може до 25 години да стъпи върху марсианската повърхност.

Археолози откриха древни светилища на развита цивилизация в Чили

Чилийски учени установиха какво е предназначението на археоложките комплекси Тулан-52 и Тулан-54, които се оказаха церемониални центрове от неолита, съобщи Физ.орг. По-рано се смяташе, че комплексите са били временни селища на ловци и събирачи на плодове, които водели полуномадски начин на живот, но резултатите от новото изследване показват,

Производството на смартфони е вредно за екологията

Специалисти от канадския университет "Макмастър" предупредиха за вредите, които нанася на екологията производството на смартфони в публикация в специализираното издание "Джърнал ъф клийнър продакшън". Нивата на парниковия газ, изпускан в атмосферата при това производство, рязко ще нараснат през следващите 20 години.

Дори затопляне на планетата с 2 градуса ще предизвика необратими последствия

Дори затопляне на планетата с по-малко от 2 градуса Целзий ще предизвика до края на века топене на ледената покривка с "необратими" последствия, сочат резултатите от изследване, цитирани от Франс прес. Парижкото споразумение за климата от 2015 г. цели в най-лошия случай глобалното затопляне да е с по-малко от 2 градуса Целзий,

Фейсбук ни дава 10 мин. за размисъл преди да изпратим съобщение в чата

Случвало ли ви се е да напишете нещо в чата на “Фейсбук” и след това да съжалявате за казаното? Съвсем скоро социалната мрежа ще ни даде възможност да размислим и да решим дали наистина искаме да задържим последното изпратено от нас съобщение, предаде bTV. Новата функция ще ни предостави време от 10 минути,

Откриха две нови планети, може да спадат към планетите скитници

Полски астрономи откриха в Млечния път две нови планети, за които може да се окаже, че принадлежат към т.нар. планети скитници, т.е. не кръжат около своя звезда, съобщава сайтът arXiv.org. Засега не може да се установи дали тези планети действително са "скитници". Планети скитници са наричани обекти,

10% от мъжете и 7 % от жените са сексуални маниаци

Десет процента от мъжете и седем процента от жените не са способни да контролират своето полово влечение, установи американско изследване, цитирано от в. "Мирър". Екипът на проф. Джена Дикинсън от университета в Минесота стигнал до извода, че мъжете, по-често от жените, не могат да контролират своето сексуално поведение.

Експерти: Китай поема лидерството в скъсяването на цифровото разделение