"Кюриосити" изпрати селфи на Марс (Видео)

https://www.24chasa.bg/novini/article/7045220 "Кюриосити" изпрати селфи на Марс (Видео) "Кюриосити" изпрати селфи на Марс (Видео) www.24chasa.bg

Апаратът "Кюриосити" изпрати 360-градусова панорама на марсианската повърхност. В далечината се вижда дори затихваща пясъчна буря. Марсоходът е заснел и своеобразно "селфи", предава БНТ.

Той се намира на повърхността на Червената планета от шест години.

Учени: Настъпва нова епоха в историята на Земята

Работна група изследователи от Международната комисия по стратиграфия гласува с мнозинство на гласовете за признаване настъпването на антропоцена - нова геоложка епоха, свързана с човешката дейност, съобщи "Сайънс алърт". Решението ще бъде официално оповестено през следващите две години. По мнението на учените,

Откриха един от най-големите подводни вулкани на Земята

Учени от Института по геофизика в Париж откриха един от най-големите подводни вулкани. По този начин те идентифицираха източника на загадъчната сеизмична активност, която бе регистрирана през ноември 2018 г. между Мадагаскар и източния африкански бряг, съобщи "Лайв сайънс". Вулканът се издига на височина 0,8 км над морското дъно.

Учени откриха уникален феномен на Марс

Учени от университета на Аризона откриха процеси на Марс, които нямат свои аналози на Земята, съобщи Сайънс алърт, цитиран от БТА.  Сред тези процеси е относителното бързото преместване на пясъчни дюни в условия на разредена атмосфера. Специалистите проследили промените в 54 дюнни полета, обхващащи 495 дюни с височина от 2 до 120 метра.

Учени откриха най-древните сложни организми на Земята

Учени откриха най-древните останки от многоклетъчни форми на живот, които са с половин милиард по-ранни от предишната находка рекордьор, съобщи Сайънс алърт. Въпросните вкаменелости от гъби Ourasphaira giraldae датират отпреди 900 милиона - 1 милиард години. По-рано бе известно за гъби, чиито изкопаеми останки бяха открити в Шотландия и датират

Астероид с диаметър 1,6 км ще премине днес край Земята

Астероид с диаметър 1,6 километра ще премине днес на разстояние от 5,3 милиона километра от Земята, съобщи НАСА, цитирана от агенция ЮПИ. Небесното тяло е кръстено от учените 1999KW4 и притежава своя собствена луна. Астероидът ще бъде видим до 7 юни. Въпреки че той е класифициран като потенциално опасен, няма вероятност от сблъсък с нашата планета,

Специалисти установиха кой е най-смъртоносният вид пушене

Пушенето на цигари без филтър убива по-често от употребата на цигари с филтър, съобщи сайтът MedicalXpress, цитиран от БТА.  До този извод стигнаха учени от Медицинския университет на Южна Каролина в Чарлстън. Но наличието на филтър не прави тютюнопушенето безопасно. Пушенето на цигари с филтър доста често предизвиква белодробен рак.

"Спейс екс" изведе в орбита 60 спътника за глобалния интернет (Видео)