Разработиха "незамръзващ" костюм за водолази в САЩ

https://www.24chasa.bg/novini/article/7042634 Разработиха "незамръзващ" костюм за водолази в САЩ Разработиха "незамръзващ" костюм за водолази в САЩ www.24chasa.bg

Учени от Масачузетския технологичен институт са разработили костюм за водолази от различни материали, способен да запази телесната топлина и в най-студените води, пише сайтът Юрикалърт.

Артикулът е предназначен за военноморските сили на САЩ. Той е изготвен от отразяващи изолационни материали, като в основата е неопренът, към който са добавени наночастици. Костюмът е оборудван с множество въздушни джобове, които също защитават тялото от свръхохлаждане дори при екстремални температури в арктически райони. Учените са установили, че замяната на въздуха вътре в костюма с тежки инертни газове позволява на водолаза с часове да пребивава в ледени води, без опасност за здравето му, предава БТА.

Част от разработката била вдъхновена от термозащитата на видрите, пингвините и тюлените. Учените създали по техен модел специална пореста структура, задържаща топлината вътре в тялото в продължение на няколко часа.

България ще участва в разработката на нова европейска космическа ракета

През месец март германският аерокосмически институт DLR започна проучване за създаването на възвръщаема ракетна технология, която коренно се отличава от проектите на американски фирми като СпейсЕкс и Блу Ориджин. Германската идея е първата степен на ракетата-носител да е крилата, като след изстрелването тя да се спуска плавно и да бъде захващана

Астрономи: Небесно тяло, навлязло в земната атмосфера преди 5 г., е дошло от друга планетна система

Учени от Харвардския университет заключиха, че небесното тяло, което навлезе в земната атмосфера през януари 2014 г., е дошло от друга планетна система в диска на Млечния път, съобщи Сайънс алърт. Били анализирани свързани с поява на метеори случаи, които са регистрирани в базата данни на Центъра за изследване на околоземни обекти на НАСА.

Товарният кораб "Сигнус" се скачи с МКС с помощта на роботизираната ръка

Астронавтите Ан Макклейн и Давид Сен-Жак с помощта на роботизираната ръка "Канадарм" осъществиха прехващане на товарния кораб "Сигунс", който се скачи с Международната космическа станция /МКС/, предадоха световните агенции, цитирани от БТА. Пряко предаване на скачването се водеше в сайта на НАСА. Товарният кораб,

Приключи научната експедиция "Нектън" в Индийския океан

Научна експедиция под британско ръководство, документирала промените в дълбините на Индийския океан край Сейшелите, завърши след 7-седмични изследвания, съобщи Асошиейтед прес, цитирана от БТА. Малко е известно за водния свят под дълбочина 30 м, докъдето се гмуркат водолазите. Учените от "Нектън" използваха спускаеми апарати и дронове,

Човешка грешка може да е причина за разбиването на космическия апарат "Берешит"

Човешка грешка може да е причинила разбиването на космическия апарат "Берешит", съобщи Асошиейтед прес, позовавайки се на израелската организация, подготвила лунната мисия. Организацията с идеална цел "Спейс Ай Ел", създала "Берешит", съобщи, че инженерите в контролната зала са получили сигнал за неизправност в апаратурата за измерване на

"Фейсбук" разработва дигитален гласов асистент с изкуствен интелект

Фейсбук (Facebook) потвърди, че разработва дигитален гласов асистент, базиран на изкуствен интелект, навлизайки в територията на "Алекса" на "Амазон" (Amazon) и "Гугъл асистент" (Google Assistant), съобщава специализираното издание "Върдж", информира БТА. Новината, която първо бе съобщена от Си Ен Би Си, сочи,

Археолози откриха в Луксор гроб на 3500 години

Археолози се натъкнаха на гроб на 3500 години и на мумия в неотварян саркофаг по време на две различни разкопки в египетския град Луксор, предаде ДПА. Гробът от Осемнадесетата династия е разположен в обширен двор, най-големият, разкриван някога в гробище в Луксор. Некрополът Драа Абул Нага се намира на западния бряг на река Нил,

Археолози добавиха урината към своя инструментариум

Преди около 10 000 години жителите на селище в Централен Анадол започнали да отглеждат овце и кози. Не бе ясно обаче с какви темпове е извършено това опитомяване, докато археологически екип не се поинтересувал от следи от урина в почвата, предаде Франс прес, цитирана от БТА. На международен екип от археолози и геолози хрумнала идеята да увеличи

Повече от десет вида диви пчели намаляват

Повече от десет вида диви пчели, които имат голяма роля за опрашването на плодовете и зеленчуците в североизточните американски щати, намаляват, съобщи Асошиейтед прес, цитирана от БТА. Учени от университета на Ню Хемпшър изследваха 119 вида пчели в щата от музейна колекция на 125 години. Те установиха, че 14 от тях са намалели,

Учени откриха динозавърско гробище на 220 милиона години в Аржентина

Палеонтолози са открили останки от десетина древни създания в динозавърско гробище в западната част на Аржентина, предаде Франс прес, цитирана от БТА. Учените са попаднали на струпването на кости, датиращи отпреди 220 милиона години, в провинция Сан Хуан на около 1100 километра от столицата Буенос Айрес.

Специалисти откриха причината за най-масовото измиране на видове в историята

Учени от университета в Синсинати и Китайския университет по геонауки установиха, че най-масовото измиране в историята е предизвикано от вулканични изригвания, съобщи Физ.орг. В седименти на 252 милиона години в целия свят са открити следи от живак, който бил изхвърлен в атмосферата при горене на въглищни залежи.

Откриха древен лъв, по-голям от полярната мечка и съблезъбия тигър

Откриха древен лъв, по-голям от полярната мечка, пише National Geographic. Най-големият месояден хищни е живял някога в Африка. Бил по-едър от съблезъбия тигър, тежал е около 1500 кг, съобщава сп. "Нюзуик". Американски палеонтолози се натъкнали на намерени през 80-те години на ХХ век останки, забравени в хранилищата на Националния музей в Найроби.