Преди да експлодират и да се превърнат в нови звездите излъчват светлина

С помощта на телескоп в Чили учени установиха, че звезди в края на живота си излъчват светлина, преди да експлодират и да се превърнат в свръхнови, предаде Франс прес.

"Появата на тази светлина се обяснява със сблъсък между разширяващия се газ на свръхновата и материя с неизвестен произход, която обгражда звездата - заяви Франсиско Фьорстер от Чилийския университет в Сантяго. - Това ни позволява да опознаем по-добре края на семейство масивни звезди, в чиято вътрешност горят водород и хелий.", предава БТА.

Наблюденията са извършени с телескопа "Бланко" на обсерваторията "Серо Тололо" в пустинята Атакама.

Според учения, получените резултати променят вижданията за космически експлозии, известни като свръхнови. "Това открива възможности да се опознае мистериозното поведение на масивни звезди, които са на път да умрат - отбеляза Такаши Мория от Националната астрономическа обсерватория на Япония. - Когато звезда е привършила горивото си, механизъм във вътрешността й вероятно предизвиква загуба на материя в периферните й зони преди експлозията. Нямаме обаче ясна представа какъв е този механизъм."

Фьорстер се надява, че резултатите ще открият перспективи за нови изследвания с гигантски телескопи, които в момента се строят в северната част на Чили.

Виж загадъчна бяла аномалия - НЛО над Тексас (Видео)

Бял, неидентифициран летящ обект с кълбовидна форма се появи над американския град Стивънвил в щата Тексас. За него съобщиха местни жители, които са снимали преди дни, пише сайтът "Езорайтър.ру". Мексиканският уфолог Педро Рамирес е публикувал видеоклипа в ютуб. Изображението наподобява тайнствена сфера,

България ще участва в разработката на нова европейска космическа ракета

През месец март германският аерокосмически институт DLR започна проучване за създаването на възвръщаема ракетна технология, която коренно се отличава от проектите на американски фирми като СпейсЕкс и Блу Ориджин. Германската идея е първата степен на ракетата-носител да е крилата, като след изстрелването тя да се спуска плавно и да бъде захващана

Астрономи: Небесно тяло, навлязло в земната атмосфера преди 5 г., е дошло от друга планетна система

Учени от Харвардския университет заключиха, че небесното тяло, което навлезе в земната атмосфера през януари 2014 г., е дошло от друга планетна система в диска на Млечния път, съобщи Сайънс алърт. Били анализирани свързани с поява на метеори случаи, които са регистрирани в базата данни на Центъра за изследване на околоземни обекти на НАСА.

Товарният кораб "Сигнус" се скачи с МКС с помощта на роботизираната ръка

Астронавтите Ан Макклейн и Давид Сен-Жак с помощта на роботизираната ръка "Канадарм" осъществиха прехващане на товарния кораб "Сигунс", който се скачи с Международната космическа станция /МКС/, предадоха световните агенции, цитирани от БТА. Пряко предаване на скачването се водеше в сайта на НАСА. Товарният кораб,

Приключи научната експедиция "Нектън" в Индийския океан

Научна експедиция под британско ръководство, документирала промените в дълбините на Индийския океан край Сейшелите, завърши след 7-седмични изследвания, съобщи Асошиейтед прес, цитирана от БТА. Малко е известно за водния свят под дълбочина 30 м, докъдето се гмуркат водолазите. Учените от "Нектън" използваха спускаеми апарати и дронове,

Можем да видим розова Луна днес в 14:12 часа

Априлското пълнолуние, наричано розова Луна, ще може да се види днес в 14:12 часа. Луната е наречена розова не заради цвета ѝ, а заради цъфтящите през пролетта дървета, уточни пред БНР физикът Пенчо Маркишки от Института по астрономия към БАН. "Някои древни народи са именували пълнолунията според типичните явления или дейности,

"Фейсбук" разработва дигитален гласов асистент с изкуствен интелект

Фейсбук (Facebook) потвърди, че разработва дигитален гласов асистент, базиран на изкуствен интелект, навлизайки в територията на "Алекса" на "Амазон" (Amazon) и "Гугъл асистент" (Google Assistant), съобщава специализираното издание "Върдж", информира БТА. Новината, която първо бе съобщена от Си Ен Би Си, сочи,

Археолози откриха в Луксор гроб на 3500 години

Археолози се натъкнаха на гроб на 3500 години и на мумия в неотварян саркофаг по време на две различни разкопки в египетския град Луксор, предаде ДПА. Гробът от Осемнадесетата династия е разположен в обширен двор, най-големият, разкриван някога в гробище в Луксор. Некрополът Драа Абул Нага се намира на западния бряг на река Нил,

Археолози добавиха урината към своя инструментариум

Преди около 10 000 години жителите на селище в Централен Анадол започнали да отглеждат овце и кози. Не бе ясно обаче с какви темпове е извършено това опитомяване, докато археологически екип не се поинтересувал от следи от урина в почвата, предаде Франс прес, цитирана от БТА. На международен екип от археолози и геолози хрумнала идеята да увеличи

Повече от десет вида диви пчели намаляват

Повече от десет вида диви пчели, които имат голяма роля за опрашването на плодовете и зеленчуците в североизточните американски щати, намаляват, съобщи Асошиейтед прес, цитирана от БТА. Учени от университета на Ню Хемпшър изследваха 119 вида пчели в щата от музейна колекция на 125 години. Те установиха, че 14 от тях са намалели,

Учени откриха динозавърско гробище на 220 милиона години в Аржентина

Палеонтолози са открили останки от десетина древни създания в динозавърско гробище в западната част на Аржентина, предаде Франс прес, цитирана от БТА. Учените са попаднали на струпването на кости, датиращи отпреди 220 милиона години, в провинция Сан Хуан на около 1100 километра от столицата Буенос Айрес.

Специалисти откриха причината за най-масовото измиране на видове в историята

Учени от университета в Синсинати и Китайския университет по геонауки установиха, че най-масовото измиране в историята е предизвикано от вулканични изригвания, съобщи Физ.орг. В седименти на 252 милиона години в целия свят са открити следи от живак, който бил изхвърлен в атмосферата при горене на въглищни залежи.