Първите лъвчета в епруветка дават надежда за оцеляването на големите котки

Лъвица в резервата Укутула в РЮА роди първите лъвчета, заченати с изкуствено осеменяване миналата седмица, съобщи в. "Дейли експрес". Бебетата са здрави и разработилите програмата учени от университета на Претория се надяват тя да доведе до развъждане с методи инвитро на застрашени големи котки - тигри, снежни леопарди, иберийски рис, предава БТА.

"Следващата стъпка е да потърсим правилните протоколи за големите котки" - каза ръководителят на екипа д-р Изабел Калеалта. Лъвчетата са мъжко и женско и са много игриви. Женското беше наречено Изабел на д-р Калеалта, а мъжкото - на годеника й Виктор.

Астрономи идентифицираха тропическа буря на сатурновата луна Титан

Учени от университета на Айдахо установиха, че дъждовете на сатурновата луна Титан напомнят много онези, които обикновено се наблюдават на Земята, съобщава сайтът Спейс. Заключенията им са въз основа на снимки, изпратени от космическия апарат "Касини" една година преди навлизането му в атмосферата на Сатурн през 2017 г.

Индия разработва робот андроид, който ще изпрати в космоса

Индийската организация за космически изследвания няма първо да изпрати животни в космоса по примера на други страни, а ще изведе в орбита специално създаден за целта робот андроид, предаде ТАСС. Това заяви ръководителят на организацията Кайласавадиву Сиван. Първият индийски самостоятелен пилотиран полет е насрочен за декември 2021 г.

Астероидът Апофис може да се сблъска със Земята през 2068 година

Учени от Държавния университет в Санкт Петербург предупредиха, че съществува опасност откритият през 2004 година астероид Апофис да се сблъска със Земята през 2068 година, предаде РИА "Новости". Специалистите отчитат, че на 13 април 2029 година небесното тяло ще премине само на 38 хиляди километра от нашата планета.

Пръстените на Сатурн са сравнително млади

Данни от космическият апарат "Касини" разкриха, че пръстените на Сатурн са се образували сравнително късно в историята на Слънчевата система, съобщиха световните информационни агенции. Учени от университета "Сапиенца" в Рим изчислиха масата на пръстените на базата на гравитационните измервания на планетата, направени от "Касини".

На Земята падат все повече астероиди

Международен екип учени установи, че с времето в Земята са се сблъсквали все повече астероиди, като количеството им рязко се е увеличило през последните 290 милиона години, предават Асошиейтед прес и Франс прес. За посочения период на нашата планета са паднали 2,6 пъти повече от тези небесни тела, в сравнение с предишните 700 милиона години,

Основната камера на телескопа "Хъбъл" вече работи

Основната камера на телескопа "Хъбъл" на НАСА работи отново, след като се изключи заради хардуерен проблем преди седмица, съобщи Асошиейтед прес. Широкоъгълната камера се е изключила, предусещайки колебания в напрежението. Оказа се, че напрежението е било нормално, но апаратурата го е отчитала неправилно.

Учени откриха тленни останки от загадъчен древен човек

Китайски учени откриха тленните останки от малко дете, което е живяло преди 100-200 хиляди години и у което са започнали да поникват постоянни зъби, съобщи сайтът Сайънс нюз. Става въпрос за най-древната подобна находка в Източна Азия, предаде БТА. Фосилизираната горна челюст на детето на 6,5-годишна възраст включва 7 поникващи постоянни зъба.

Виетнам изстреля изследователски спътник собствено производство (Видео)