Вариация на ген била тайната на окраската на калинките

https://www.24chasa.bg/novini/article/7039328 Вариация на ген била тайната на окраската на калинките Вариация на ген била тайната на окраската на калинките www.24chasa.bg
Снимка Pixabay

Калинката от вида Harmonia axyridis, по-известна като многоцветна азиатска калинка, може да има до 200 различни цветни мотива, и то благодарение на вариацията на един ген. Той бе идентифициран от учени от френския Национален институт за агрономни изследвания и Националния център за научни изследвания, предаде Франс прес, цитирана от БТА.

Въпросният ген се активира по време на развитието на калинките и по-специално в предните крила, известни като елитри, в момента на тяхното формиране, казват изследователите.

Мястото, на което генът се активира върху крилото на младата калинка, предопределя образуването на черна пигментация при възрастната калинка. Без активирането на гена калинката би била с повече или по-малко наситен червен цвят, който в случаите, когато е по-малко наситен цветът може да избледнее до жълто.

Така учените установили защо калинките от един вид са с толкова разнородна окраска. Някои от калинките от анализирания вид са черни с 2 червени точки, други имат 20 червени точки, а техни посестрими пък са червени с различен брой черни точки. Някои пък са жълти с черни точки, а други са черни с жълтеникави точки.

Виж загадъчна бяла аномалия - НЛО над Тексас (Видео)

Бял, неидентифициран летящ обект с кълбовидна форма се появи над американския град Стивънвил в щата Тексас. За него съобщиха местни жители, които са снимали преди дни, пише сайтът "Езорайтър.ру". Мексиканският уфолог Педро Рамирес е публикувал видеоклипа в ютуб. Изображението наподобява тайнствена сфера,

България ще участва в разработката на нова европейска космическа ракета

През месец март германският аерокосмически институт DLR започна проучване за създаването на възвръщаема ракетна технология, която коренно се отличава от проектите на американски фирми като СпейсЕкс и Блу Ориджин. Германската идея е първата степен на ракетата-носител да е крилата, като след изстрелването тя да се спуска плавно и да бъде захващана

Астрономи: Небесно тяло, навлязло в земната атмосфера преди 5 г., е дошло от друга планетна система

Учени от Харвардския университет заключиха, че небесното тяло, което навлезе в земната атмосфера през януари 2014 г., е дошло от друга планетна система в диска на Млечния път, съобщи Сайънс алърт. Били анализирани свързани с поява на метеори случаи, които са регистрирани в базата данни на Центъра за изследване на околоземни обекти на НАСА.

Товарният кораб "Сигнус" се скачи с МКС с помощта на роботизираната ръка

Астронавтите Ан Макклейн и Давид Сен-Жак с помощта на роботизираната ръка "Канадарм" осъществиха прехващане на товарния кораб "Сигунс", който се скачи с Международната космическа станция /МКС/, предадоха световните агенции, цитирани от БТА. Пряко предаване на скачването се водеше в сайта на НАСА. Товарният кораб,

Приключи научната експедиция "Нектън" в Индийския океан

Научна експедиция под британско ръководство, документирала промените в дълбините на Индийския океан край Сейшелите, завърши след 7-седмични изследвания, съобщи Асошиейтед прес, цитирана от БТА. Малко е известно за водния свят под дълбочина 30 м, докъдето се гмуркат водолазите. Учените от "Нектън" използваха спускаеми апарати и дронове,

Можем да видим розова Луна днес в 14:12 часа

Априлското пълнолуние, наричано розова Луна, ще може да се види днес в 14:12 часа. Луната е наречена розова не заради цвета ѝ, а заради цъфтящите през пролетта дървета, уточни пред БНР физикът Пенчо Маркишки от Института по астрономия към БАН. "Някои древни народи са именували пълнолунията според типичните явления или дейности,

"Фейсбук" разработва дигитален гласов асистент с изкуствен интелект

Фейсбук (Facebook) потвърди, че разработва дигитален гласов асистент, базиран на изкуствен интелект, навлизайки в територията на "Алекса" на "Амазон" (Amazon) и "Гугъл асистент" (Google Assistant), съобщава специализираното издание "Върдж", информира БТА. Новината, която първо бе съобщена от Си Ен Би Си, сочи,

Археолози откриха в Луксор гроб на 3500 години

Археолози се натъкнаха на гроб на 3500 години и на мумия в неотварян саркофаг по време на две различни разкопки в египетския град Луксор, предаде ДПА. Гробът от Осемнадесетата династия е разположен в обширен двор, най-големият, разкриван някога в гробище в Луксор. Некрополът Драа Абул Нага се намира на западния бряг на река Нил,

Археолози добавиха урината към своя инструментариум

Преди около 10 000 години жителите на селище в Централен Анадол започнали да отглеждат овце и кози. Не бе ясно обаче с какви темпове е извършено това опитомяване, докато археологически екип не се поинтересувал от следи от урина в почвата, предаде Франс прес, цитирана от БТА. На международен екип от археолози и геолози хрумнала идеята да увеличи

Повече от десет вида диви пчели намаляват

Повече от десет вида диви пчели, които имат голяма роля за опрашването на плодовете и зеленчуците в североизточните американски щати, намаляват, съобщи Асошиейтед прес, цитирана от БТА. Учени от университета на Ню Хемпшър изследваха 119 вида пчели в щата от музейна колекция на 125 години. Те установиха, че 14 от тях са намалели,

Учени откриха динозавърско гробище на 220 милиона години в Аржентина

Палеонтолози са открили останки от десетина древни създания в динозавърско гробище в западната част на Аржентина, предаде Франс прес, цитирана от БТА. Учените са попаднали на струпването на кости, датиращи отпреди 220 милиона години, в провинция Сан Хуан на около 1100 километра от столицата Буенос Айрес.

Специалисти откриха причината за най-масовото измиране на видове в историята

Учени от университета в Синсинати и Китайския университет по геонауки установиха, че най-масовото измиране в историята е предизвикано от вулканични изригвания, съобщи Физ.орг. В седименти на 252 милиона години в целия свят са открити следи от живак, който бил изхвърлен в атмосферата при горене на въглищни залежи.