Ястребите имат най-доброто цветно зрение сред животните

https://www.24chasa.bg/novini/article/7036732 Ястребите имат най-доброто цветно зрение сред животните Ястребите имат най-доброто цветно зрение сред животните www.24chasa.bg

Биолози от университета в Лунд установиха, че ястребите имат най-доброто цветно зрение сред животните. Те са по-добри и от хората. Това вероятно им помага да видят плячката и да я уловят, съобщи в. "Дейли мейл".

"Не мислех, че цветното зрение може да е толкова важно. Предполагах, че хищните птици просто са с по-остро зрение от хората и благодарение на него виждат обекти толкова рано и от толкова голямо разстояние" - каза Алмут Кеблер от екипа, цитиран от БТА.

Обикновено размерът на очите определя резолюцията. Колкото по-големи са очите, толкова по-голяма е тя. Размерът им пък зависи от тялото. Колкото по-едро е то, толкова по-големи са очите.

Птиците са известни с лошата си способност да виждат контрасти. Тяхното контрастно зрение е почти десет пъти по-слабо от нашето. В това правило обаче има изключения и ястребът на Харис (parabuteo unicnctus) e едно от тях.

Шведските биолози установиха, че ако обектът е различен на цвят от обкръжението, ястребите на Харис могат да го видят на два пъти по-голямо разстояние от хората. Доброто цветно зрение е особено важно в горите, където сенките могат да объркат визуалното възприятие.

"Ястребът тежи по-малко от килограм и има малки очи. Въпреки това вижда много по-добре от нас" - каза Симон Потие, соколар, работил с биолозите.

Учените са работили с опитомени ястреби във Франция, защото в Швеция не е разрешен ловът с тези птици.

Северният магнитен полюс се мести изненадващо бързо към Русия

Нови изследвания показват, че северният магнитен полюс на нашата планета се мести изненадващо бързо в посока на Русия и по-специално към Сибир, съобщава научният журнал Nature, цитиран от dir.bg. Изследователите отбелязват, че магнитният полюс се измества по непредвидим начин, но в момента се движи в отклонение от канадската част на Арктика към

"Ютюб" забрани клипове със съдържание, подтикващо към насилие и опасни действия

Американската видеоплатформа "Ютюб" промени правилата си и взе мерки за по-ефикасна борба срещу клиповете с опасни предизвикателства, като гълтане на капсула прах за пране или шофиране със завързани очи, предаде Франс прес. Популярната сред подрастващите социална мрежа забрани качването на видеоматериали със "съдържание,

Направиха анимация на небесното тяло Ултима Туле

"Светлини, камера, екшън!" Запознайте се с най-новата екранна звезда - космическото тяло Ултима Туле, предаде Асошиейтед прес. Учени от НАСА, които отговарят за мисията на сондата "Нови хоризонти", са представили "дебютния" филм на Ултима Туле. Анимацията е "сглобена" от снимки, заснети в навечерието на Нова година и в новогодишния ден,

Поникналият на Луната памук не оцеля на условията в космоса

Памучните семена, които бяха доставени от китайският космически кораб Чанъе-4 и поникнаха вчера на Луната, не оцеляха. На деветия ден от експедицията растението е загинало, предава kaldata.com. Семената на памука се намират в херметичен контейнер, поставен в специален отсек на лунната лаборатория. За съжаление,

Като зебрите: Белите райета пазят и хората от конски мухи

Зебрите са се изхитрили да се опазват от конските мухи чрез белите си райета, но те действат отблъскващо и при хората с подобна нанесена шарка, съобщава Франс прес. През 2014 година екип американски учени установи, че в процеса на еволюцията зебрите са развили характерните си раирани шарки с цел да се предпазят от набезите на мухата цеце и на

Роскосмос изгражда комплекс в Африка за наблюдение на космическия боклук

Роскосмос планира през тази година да изгради на територията на Република Южна Африка оптико-електронен комплекс за откриване на елементи от космически боклук, съобщава ТАСС, цитирана от БТА. Комплексът ще действа в рамките на развитието на системата за ранно предупреждение за опасни ситуации в околоземното космическо пространство.

В Египет са открити две гробници от древноримската епоха

Археолози откриха две гробници от древноримската епоха в пустинята в Египет, западно от река Нил, съобщиха Асошиейтед прес и ДПА. От министерството по въпросите на паметниците на културата на Египет поясниха, че разкопките са извършени на обекта Бейр ал Шангала в оазиса Дахла. Едната гробница е построена от пясъчник и включва 4 погребални камери,

Фейсбук ще инвестира 300 млн. долара в проекти, свързани с журналистика

Фейсбук обяви днес, че ще инвестира 300 милиона долара в свързани с журналистиката проекти през следващите три години, предаде Франс прес. Една от целите на компанията е да стимулира местните медии, които страдат от цифровата революция. "Ще продължим борбата срещу фалшивите новини, дезинформацията и нискокачествената информация,

Учен: Космическият обект Оумуамуа може да е на извънземна цивилизация

Оумуамуа - загадъчният космически обект с форма на пура, може да е една от квадрилионите сонди на напреднала в технологично отношение извънземна цивилизация, твърди виден учен, цитиран от в. "Дейли експрес". Ави Льоб, ръководител на катедра Астрономия в Харвардския университет, е направил сензационното си твърдение в интервю за израелския в.

Памук поникна на Луната!

Памучните семена, доставени на обратната страна на Луната с китайския космически апарат "Чанъе-4", поникнаха, съобщи Синхуа, цитирана от БТА.  Така първият в историята биологичен експеримент на Луната завърши успешно. Ръководителите на мисията казаха, че това полага основите за база на естествения ни спътник.

Китай ще проведе първата мисия за проучване на Марс със сонда около 2020 г.

На 14 януари в Пекин заместник-директорът на Китайската космическа агенция и заместник главнокомандващ на проекта за проучване на луната У Йенхуа заяви, че благодарение на успеха на мисията на „Чан'ъ-4", Китай започна 4-тия етап от проекта за изследване на Луната и далечния космос. До края на 2019 г.

Антарктическият лед се топи 6 пъти по-бързо, отколкото през 80-те години на миналия век

Антарктическият лед се топи шест пъти по-бързо, отколкото през 80-те години на миналия век - тенденция, която може да доведе до покачване с метри на глобалното морско равнище, съобщават световните информационни агенции, позовавайки се на публикация в сп. "Протоколи на Американската академия на науките".