Над 50% по-висок данък за коли на възраст над 20 години

https://www.24chasa.bg/novini/article/7035948 Над 50% по-висок данък за коли на възраст над 20 години Над 50% по-висок данък за коли на възраст над 20 години www.24chasa.bg
За колите над 20-годишна възраст ще има значително увеличение на данъка, а тези, които замърсяват най-малко, ще ползват големи отстъпки.
За колите над 20-годишна възраст ще има значително увеличение на данъка, а тези, които замърсяват най-малко, ще ползват големи отстъпки.

Виж как да си сметнеш данъка за колата по новите правила

 

Над 50% по-висок данък за коли на възраст над 20 години

Над 50% по-висок ще е данъкът от догодина за коли на възраст над 20 г. Това показват изчисленията на “24 часа”, направени според предложената от финансовото министерство нова схема за облагане на превозните средства.

Тя бе публикувана за обществено обсъждане миналата седмица.

С текстовете за първи път се въвежда

екокомпонент

в налозите за

автомобили

След като данъкът се изчисли спрямо мощността на автомобила, сумата се умножава по коефициент за възрастта на колата, който и досега съществуваше, но с по-различни стойности. След това се умножава и по екокомпонент (виж графиката). Отпада обаче сегашната отстъпка, която се даваше за наличие на катализатор. Това се обсъждаше отдавна, тъй като чрез нея се правеха много измами.

За колите над 20-годишна възраст добавянето и на двата компонента вдига данъка дзначително. Например за кола със 100 конски сили сега се плаща най-малко 110 лева данък. С новото облагане сумата може да стигне и до 170 лв.

Намаление обаче ще има за колите на възраст между 10 и 15 г. Например за по-мощна кола с двигател с 235 конски сили, която се кара в София, в момента данъкът е 404 лв. Догодина той ще падне на 360 лв. заради променената стълбица на облагане.

Собственик на кола с мощност 110 к.с., произведена през 2009 г., и с екологична категория “Евро 5” ще плаща данък 450 лв., ако общинарите в София изберат най-ниските възможни стойности и за двата показателя. Това е с 60 лв. по-малко от сегашните 510 лв., които се дължат за такава кола в столицата в момента.

Най-мощните превозни средства - тези, които имат двигатели с над 328 конски сили, ще плащат обаче доста повече. Предлага се те да се облагат от 2,10 до 6,30 лв. на конска сила. Такива високи стойности се въвеждат за първи път в закона. Колкото по-малко замърсява колата, толкова по-голяма отстъпка от данъка ще има, предвиждат други промени. Тази опция обаче е валидна за автомобили с екостандарт поне “Евро 4” - тоест такива, произведени след 2006 г. За такава кола

данъкът може

да падне с 20%

За превозните средства с най-съвременния екостандарт - “Евро 6”, дължимият налог може да се намали с до 60%.

Въвеждането на екологичен компонент в облагането всъщност компенсира донякъде сегашната практика, при която собствениците на нови коли плащаха далеч повече, въпреки че возилата им замърсяват най-малко. Това се получава заради коефициента, с който се умножава сумата, изчислена според мощността. За колите до 5-годишна възраст той е най-висок.

От 1 септември!

Нов регламент и тест показват реалния разход на гориво

Разходът на гориво на всички нови коли, които се пускат на пазара в ЕС от 1 септември 2018 г., вече се изчислява и показва на купувачите по нов начин, който е много по-достоверен от досегашния. Това предвижда регламент на Евросъюза, който влезе в сила още миналата година, но първоначално важеше само за новите модели, а вече е валиден за всички нови коли.

При купуване на нова кола купувачът трябва да търси дали данните за консумацията на гориво и изгорелите газове се дават по новия стандарт WLTP, който заменя съществуващия още от 80-те години на миналия век протокол NDEK.

При новия стандарт разходът на гориво и нивата на вредните емисии се измерват не само в лаборатория, а и в реални условия и затова са по-адекватни на истинските. По стария стандарт например колите се тестваха в продължение на 20 минути само при две фази на движение - градско и извънградско, като изминаваха общо 12,5 км.

При новия тест, който се провежда вече в реални условия, се изминават 23,5 км в продължение на половин час при различни скорости и с най-различно допълнително оборудване и екипировка, което досега не се правеше. Освен това за пробите се избира различно като температура време и различни атмосферни условия, като се симулира изкачване или спускане по наклон. Всичко това дава по-реални данни за консумацията на гориво, още повече, че вече се събират данни за най-висока и за най-ниска консумация.

Вместо само градско и извънградско каране всяка произведена кола се пробва при четири фази на натоварване на мотора - слабо, средно, силно и свръхсилно.

При пробните тестове бе установено, че средната разлика между лабораторното и реалното тестване на колите може да покаже до 30-40% разлика. Например, че една кола може да покаже консумация от 1,7 до 2,5 литра на 100 километра при едни и същи условия на каране.

Новият регламент бе приет след избухването на скандала “дизелгейт”, при който се оказа, че не само процедурата на изпитанията не е особено прецизна, но и производителите монтират специален софтуер на лабораторните стендове, който не позволява реалното измерване на резултатите.

Европейската асоциация на производителите на автомобили впрегна специалисти от Европа, Япония и Индия за разработване на новия стандарт и декларира, че Европейският съюз става единственият регион в света с толкова прецизно измерване на консумацията на гориво и на изгорелите газове при всеки нов модел.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Бизнес

Мевлют Чавушоглу СНИМКА: Ройтерс

Чавушоглу: Турция купи руски системи С-400 без политически подтекст

Турция купи руските зенитно-ракетни системи С-400 без какъвто и да е политически контекст, тя бе принудена да го направи заради отказа на съюзниците от НАТО да й продадат такова въоръжение, заяви днес турският външен министър Мевлют Чавушоглу на международна конференция "Средиземноморски диалози" в Рим, предаде ТАСС

Снимка: МОСВ

Нено Димов смекчава скока на таксата за отпадъци на общините

Министърът на околната среда и водите Нено Димов ще предложи решение, с което ще се отложи достигането на максималния размер на отчисленията, които общините плащат при депониране на отпадъците, до цялостното доизграждане на инфраструктурата за сепариране и компостиране. Това стана ясно след среща на министър Димов с парламентарната група на

Теменужка Петкова СНИМКА: Архив

Министър Петкова: Изпълняваме ангажиментите си по "Турски поток"

Ние изпълняваме своите ангажименти, така както предвижда договора за изграждането на проекта "Турски поток". Това увери министърът на енергетиката Теменужка Петкова, която коментира изпълнението на проекта в кулоарите на парламента. Повод за коментара е изявлението на руския президент Владимир Путин

Министерството на обществената сигурност изиска от близо 100 компании да премахнат приложения, събиращи незаконно лични данни

Министерството на обществената сигурност изиска от близо 100 компании да премахнат приложения, събиращи незаконно лични данни

Министерството на обществената сигурност изиска от близо 100 компании да премахнат приложения от онлайн магазините, заради незаконно събиране на лични данни, предаде Радио "Китай". Това е част от широките усилия на интернет регулатора, започнали през ноември, за борба с престъпленията, свързани с нарушения на личната информация

Китайските потребители търсят все повече вносни стоки, сочи доклад

Китайските потребители търсят все повече вносни стоки, сочи доклад

Разходите за бързооборотни потребителски стоки в Китай непрекъснато нарастват на фона на намаляващия икономически натиск през първите три тримесечия на тази година, като вносът представлява 18% от всички продажби на бързооборотни стоки, се казва в съвместен доклад на Bain & Company и Kantar Worldpanel. Това съобщи Радио "Китай"

Нено Димов Снимка: Архив

Обмисля се разсрочване на плащането за депониране на отпадъци

Обсъжда се вариант общините да заплатят на три пъти за срок от две години предвиденото за догодина увеличение на таксата за депониране на отпадъци. Това каза министърът на околната среда и водите Нено Димов, който се срещна в парламента с групата на "Обединени патриоти". Димов обясни, че за догодина от 57 лв

Последно от 24 здраве лого

Мнения

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от 168 часа лого

Последно от

Още от Бизнес

Снимка: Архив

10 дни остават за плащане на авансовия корпоративен данък за 2019-а

На 16 декември изтича срокът за внасяне на последната месечна или тримесечна авансова вноска за корпоративен данък за 2019 година, припомнят от НАП. Същевременно това е и последният срок, в който фирмите имат възможност да направят корекция на декларираните от тях авансови вноски за тази година, за да не надвнесат ненужно данък или за да не плащат

Румен Радев СНИМКА: Архив

Радев: София се определя като топ 10 дестинация за стартиращ бизнес

Подкрепата за стартиращите предприятия увлича много млади хора да търсят своята реализация в България, каза президентът Румен Радев в приветствието си на срещата на "Дондуков" 2 на български стартиращи фирми с представители на водещи германски компании с бизнес у нас. Срещата се организира по инициатива на държавния глава и в партньорство с

Нови данъчни мерки ще съдействат за интегрираното развитие на района в делтата на река Яндзъ

Нови данъчни мерки ще съдействат за интегрираното развитие на района в делтата на река Яндзъ

Държавната данъчна администрация обяви 16 мерки за улесняване на данъчните услуги в района на делтата на река Яндзъ, насочени към задълбочаване на неговото интегрирано развитие, информира Радио "Китай". За постигане на икономическа интеграция се въвеждат редица мерки за улесняване събирането на данъци от транспровинциалните предприятия

Никола Минков: Три са основните разлики между успешната и неуспешната SEO агенция

Никола Минков: Три са основните разлики между успешната и неуспешната SEO агенция

Никола Минков е основател и CEO на Serpact. Никола има международен опит в оптимизацията на търсещи машини от 2012 година. Фокусът му е над Техническа оптимизация, изграждане на Content маркетинг стратегии, планиране и прогнозиране на цялостни кампании по SEO, създаване на стратегии за управление на SERP резултати

Снимка: Архив

Парламентът ратифицира договора за финансиране на газовата връзка с Гърция

Парламентът ратифицира гаранционното споразумение с Европейската инвестиционна банка /ЕИБ/ във връзка с договор за финансиране между ЕИБ и "Български енергиен холдинг" ЕАД за финансиране на проект "Междусистемна газова връзка Гърция - България". Ратифицирането на гаранционното споразумение е предварително условие за усвояване на средствата от

От контролната зала се следи и управлява работата на блоковете.

Защо блоковете на теца в Медникарово се управляват от диспечери в София

Тройно се заключва съоръжение в ремонт, за да не стане беля Блоковете на ТЕЦ “КонтурГлобал Марица Изток 3” в 90% от времето се управляват не от контролната зала на централата, а от Централното диспечерско управление, откъдето се командва товарът на цялата енергетика, казва главният инженер на централата Николай Николов

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber