Над 50% по-висок данък за коли на възраст над 20 години

https://www.24chasa.bg/novini/article/7035948 Над 50% по-висок данък за коли на възраст над 20 години Над 50% по-висок данък за коли на възраст над 20 години www.24chasa.bg
За колите над 20-годишна възраст ще има значително увеличение на данъка, а тези, които замърсяват най-малко, ще ползват големи отстъпки.

Виж как да си сметнеш данъка за колата по новите правила

 

Над 50% по-висок ще е данъкът от догодина за коли на възраст над 20 г. Това показват изчисленията на “24 часа”, направени според предложената от финансовото министерство нова схема за облагане на превозните средства.

Тя бе публикувана за обществено обсъждане миналата седмица.

С текстовете за първи път се въвежда

екокомпонент

в налозите за

автомобили

След като данъкът се изчисли спрямо мощността на автомобила, сумата се умножава по коефициент за възрастта на колата, който и досега съществуваше, но с по-различни стойности. След това се умножава и по екокомпонент (виж графиката). Отпада обаче сегашната отстъпка, която се даваше за наличие на катализатор. Това се обсъждаше отдавна, тъй като чрез нея се правеха много измами.

За колите над 20-годишна възраст добавянето и на двата компонента вдига данъка дзначително. Например за кола със 100 конски сили сега се плаща най-малко 110 лева данък. С новото облагане сумата може да стигне и до 170 лв.

Намаление обаче ще има за колите на възраст между 10 и 15 г. Например за по-мощна кола с двигател с 235 конски сили, която се кара в София, в момента данъкът е 404 лв. Догодина той ще падне на 360 лв. заради променената стълбица на облагане.

Собственик на кола с мощност 110 к.с., произведена през 2009 г., и с екологична категория “Евро 5” ще плаща данък 450 лв., ако общинарите в София изберат най-ниските възможни стойности и за двата показателя. Това е с 60 лв. по-малко от сегашните 510 лв., които се дължат за такава кола в столицата в момента.

Най-мощните превозни средства - тези, които имат двигатели с над 328 конски сили, ще плащат обаче доста повече. Предлага се те да се облагат от 2,10 до 6,30 лв. на конска сила. Такива високи стойности се въвеждат за първи път в закона. Колкото по-малко замърсява колата, толкова по-голяма отстъпка от данъка ще има, предвиждат други промени. Тази опция обаче е валидна за автомобили с екостандарт поне “Евро 4” - тоест такива, произведени след 2006 г. За такава кола

данъкът може

да падне с 20%

За превозните средства с най-съвременния екостандарт - “Евро 6”, дължимият налог може да се намали с до 60%.

Въвеждането на екологичен компонент в облагането всъщност компенсира донякъде сегашната практика, при която собствениците на нови коли плащаха далеч повече, въпреки че возилата им замърсяват най-малко. Това се получава заради коефициента, с който се умножава сумата, изчислена според мощността. За колите до 5-годишна възраст той е най-висок.

От 1 септември!

Нов регламент и тест показват реалния разход на гориво

Разходът на гориво на всички нови коли, които се пускат на пазара в ЕС от 1 септември 2018 г., вече се изчислява и показва на купувачите по нов начин, който е много по-достоверен от досегашния. Това предвижда регламент на Евросъюза, който влезе в сила още миналата година, но първоначално важеше само за новите модели, а вече е валиден за всички нови коли.

При купуване на нова кола купувачът трябва да търси дали данните за консумацията на гориво и изгорелите газове се дават по новия стандарт WLTP, който заменя съществуващия още от 80-те години на миналия век протокол NDEK.

При новия стандарт разходът на гориво и нивата на вредните емисии се измерват не само в лаборатория, а и в реални условия и затова са по-адекватни на истинските. По стария стандарт например колите се тестваха в продължение на 20 минути само при две фази на движение - градско и извънградско, като изминаваха общо 12,5 км.

При новия тест, който се провежда вече в реални условия, се изминават 23,5 км в продължение на половин час при различни скорости и с най-различно допълнително оборудване и екипировка, което досега не се правеше. Освен това за пробите се избира различно като температура време и различни атмосферни условия, като се симулира изкачване или спускане по наклон. Всичко това дава по-реални данни за консумацията на гориво, още повече, че вече се събират данни за най-висока и за най-ниска консумация.

Вместо само градско и извънградско каране всяка произведена кола се пробва при четири фази на натоварване на мотора - слабо, средно, силно и свръхсилно.

При пробните тестове бе установено, че средната разлика между лабораторното и реалното тестване на колите може да покаже до 30-40% разлика. Например, че една кола може да покаже консумация от 1,7 до 2,5 литра на 100 километра при едни и същи условия на каране.

Новият регламент бе приет след избухването на скандала “дизелгейт”, при който се оказа, че не само процедурата на изпитанията не е особено прецизна, но и производителите монтират специален софтуер на лабораторните стендове, който не позволява реалното измерване на резултатите.

Европейската асоциация на производителите на автомобили впрегна специалисти от Европа, Япония и Индия за разработване на новия стандарт и декларира, че Европейският съюз става единственият регион в света с толкова прецизно измерване на консумацията на гориво и на изгорелите газове при всеки нов модел.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Бизнес

От днес започва продажбата на електронни винетки

От 14:00 часа започва продажбата на електронни винетки през сайта bgtoll.bg, през мобилно приложение и през 500 терминала за самотаксуване. Те ще бъдат разположени в търговски обекти по пътната мрежа, предимно в бензиностанциите, предава БНТ. Терминалите ще оперират на 8 езика. Плащанията ще се извършват чрез дебитни и кредитни карти,

Германия планира на понижи прага за проверка на чуждестранни придобивания на компании

Берлин планира да намали до 10 процента прага, при който може да се прави проверка във връзка с националната сигурност при покупки на дялове в германски компании от фирми извън ЕС, пише днес в. "Ханделсблат", цитиран от Ройтерс. Решението бе предшествано от години на нарастващо безпокойство от рисковете, на които е изложена германската икономика,

Катар ще инвестира 20 милиарда долара в САЩ

Най-големият износител на втечнен природен газ в света, Катар, планира да инвестира над 20 милиарда долара в американския енергиен сектор. Това заяви днес катарският министър на енергетиката Саад бин Шарида ал Кааби, цитиран от Франс прес. "Малко над 20 милиарда долара ще бъдат инвестирани през следващите пет години в САЩ",

А1 избра Huts JWT за агенция в социалните мрежи, APRA - за комуникационна

Две нови агенции - за реклама и пиар, ще се грижат за имиджа на А1 от Нова година. Малко преди края на 2018 г. телекомът обяви договорите си за догодина с Huts JWT, която ще подпомага присъствието на телекома в социалните мрежи, и с APRA Porter Novelli, която ще е комуникационната агенция на А1. Телекомът и Huts JWT ще си партнират по всички

Трафикът на данни с петкратно увеличение след премахването на роуминга

Трафикът на мобилни данни се е увеличил петкратно, след като през юни 2017 г. Европейската комисия премахна роуминга като понятие. Това твърди междинен доклад на Европейската комисия за резултатите от премахването на таксите за роуминг на 15 юни 2017 г. В него се посочва, че европейците са се възползвали максимално от новите си цифрови права при

Славка Бозукова напуска управата на дружеството, което издава в. “Стандарт”

Славка Бозукова, Тодор Батков, брат му Мартин Батков и Светлин Панов вече не са в ръководството на дружеството “Стандарт нюз”, което издава в. “Стандарт”. Това става ясно от протокола от общо събрание на 23 ноември, на което четиримата са освободени като членове на съвета на директорите на дружеството, пише “Капитал”.

Последно от логоЗДРАВЕ

Мнения

Последно от лого

Последно от

Последно от лого

Последно от

Още от Бизнес

Над 700 000 работят в София, там е 1/6 от производството

В София работят над 700 000 души. Това каза главният изпълнителен директор на Столичната общинска агенция за приватизация и инвестиции /СОАПИ/ Владимир Данаилов на семинара за проект за бюджет на Столична община за 2019 година в Правец. Владимир Данаилов допълни, че работната сила в София е млада и високообразована.

Ще има руска делегация на форума в Давос, въпреки санкциите срещу руски олигарси

Руска делегация на високо равнище ще участва в Световния икономически форум в Давос през януари. Това съобщиха днес организаторите, след като Москва заплаши да бойкотира проявата заради американските санкции, предаде ДПА. Премиерът Дмитрий Медведев предупреди миналия месец, че руски представители няма да отидат на годишната политическа и бизнес

Правят първият пазар само за български стоки в София

Първият пазар само за български стоки ще има в София. Той ще се намира в столичния квартал “Борово”, а идеята предстои да бъде одобрена от общинските съветници. Проектът за новия пазар е на общинското дружество “Пазари Юг” и бе представен от изпълнителния му директор Николай Попов на семинар за бюджет 2019 на София.

Летище София работи в зимни условия, 6 полета са пренасочени

Въпреки усложнената метеорологична обстановка, при неспирен и обилен снеговалеж, летище София работи в зимни условия, съобщават от там. След започването на снеговалежа 6 полета са пренасочени на резервни летища. Всички останали полети се изпълняват от и до летище София. Пистата се почиства периодично,

Утре от 14 часа започва продажбата на електронни винетки

В понеделник от 14.00 часа започва продажбата на електронни винетки, съобщиха от пресцентъра на АПИ, цитирани от БТА. Те ще могат да се закупят през сайта bgtoll.bg, през мобилно приложение и през терминали за самотаксуване. Директорът на "Националното ТОЛ управление" Антон Антнов, експертът към АПИ проф.Олег Асенов и инж.

Виж новите 24 км от „Струма“ между Кресна и Сандански, откриването на отсечката е утре (Видео, снимки)

Утре - 17 декември, се откриват за движение още 23,6 км от автомагистрала „Струма“ в участъка между Кресна и Сандански. Лот 3.3 от км 397+000 до км 420+624 е част от проекта: АМ „Струма“ - лот 3.1, лот 3.3 и тунел „Железница“. Той се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber