Над 50% по-висок данък за коли на възраст над 20 години

https://www.24chasa.bg/novini/article/7035948 Над 50% по-висок данък за коли на възраст над 20 години Над 50% по-висок данък за коли на възраст над 20 години www.24chasa.bg
За колите над 20-годишна възраст ще има значително увеличение на данъка, а тези, които замърсяват най-малко, ще ползват големи отстъпки.

Виж как да си сметнеш данъка за колата по новите правила

 

Над 50% по-висок ще е данъкът от догодина за коли на възраст над 20 г. Това показват изчисленията на “24 часа”, направени според предложената от финансовото министерство нова схема за облагане на превозните средства.

Тя бе публикувана за обществено обсъждане миналата седмица.

С текстовете за първи път се въвежда

екокомпонент

в налозите за

автомобили

След като данъкът се изчисли спрямо мощността на автомобила, сумата се умножава по коефициент за възрастта на колата, който и досега съществуваше, но с по-различни стойности. След това се умножава и по екокомпонент (виж графиката). Отпада обаче сегашната отстъпка, която се даваше за наличие на катализатор. Това се обсъждаше отдавна, тъй като чрез нея се правеха много измами.

За колите над 20-годишна възраст добавянето и на двата компонента вдига данъка дзначително. Например за кола със 100 конски сили сега се плаща най-малко 110 лева данък. С новото облагане сумата може да стигне и до 170 лв.

Намаление обаче ще има за колите на възраст между 10 и 15 г. Например за по-мощна кола с двигател с 235 конски сили, която се кара в София, в момента данъкът е 404 лв. Догодина той ще падне на 360 лв. заради променената стълбица на облагане.

Собственик на кола с мощност 110 к.с., произведена през 2009 г., и с екологична категория “Евро 5” ще плаща данък 450 лв., ако общинарите в София изберат най-ниските възможни стойности и за двата показателя. Това е с 60 лв. по-малко от сегашните 510 лв., които се дължат за такава кола в столицата в момента.

Най-мощните превозни средства - тези, които имат двигатели с над 328 конски сили, ще плащат обаче доста повече. Предлага се те да се облагат от 2,10 до 6,30 лв. на конска сила. Такива високи стойности се въвеждат за първи път в закона. Колкото по-малко замърсява колата, толкова по-голяма отстъпка от данъка ще има, предвиждат други промени. Тази опция обаче е валидна за автомобили с екостандарт поне “Евро 4” - тоест такива, произведени след 2006 г. За такава кола

данъкът може

да падне с 20%

За превозните средства с най-съвременния екостандарт - “Евро 6”, дължимият налог може да се намали с до 60%.

Въвеждането на екологичен компонент в облагането всъщност компенсира донякъде сегашната практика, при която собствениците на нови коли плащаха далеч повече, въпреки че возилата им замърсяват най-малко. Това се получава заради коефициента, с който се умножава сумата, изчислена според мощността. За колите до 5-годишна възраст той е най-висок.

От 1 септември!

Нов регламент и тест показват реалния разход на гориво

Разходът на гориво на всички нови коли, които се пускат на пазара в ЕС от 1 септември 2018 г., вече се изчислява и показва на купувачите по нов начин, който е много по-достоверен от досегашния. Това предвижда регламент на Евросъюза, който влезе в сила още миналата година, но първоначално важеше само за новите модели, а вече е валиден за всички нови коли.

При купуване на нова кола купувачът трябва да търси дали данните за консумацията на гориво и изгорелите газове се дават по новия стандарт WLTP, който заменя съществуващия още от 80-те години на миналия век протокол NDEK.

При новия стандарт разходът на гориво и нивата на вредните емисии се измерват не само в лаборатория, а и в реални условия и затова са по-адекватни на истинските. По стария стандарт например колите се тестваха в продължение на 20 минути само при две фази на движение - градско и извънградско, като изминаваха общо 12,5 км.

При новия тест, който се провежда вече в реални условия, се изминават 23,5 км в продължение на половин час при различни скорости и с най-различно допълнително оборудване и екипировка, което досега не се правеше. Освен това за пробите се избира различно като температура време и различни атмосферни условия, като се симулира изкачване или спускане по наклон. Всичко това дава по-реални данни за консумацията на гориво, още повече, че вече се събират данни за най-висока и за най-ниска консумация.

Вместо само градско и извънградско каране всяка произведена кола се пробва при четири фази на натоварване на мотора - слабо, средно, силно и свръхсилно.

При пробните тестове бе установено, че средната разлика между лабораторното и реалното тестване на колите може да покаже до 30-40% разлика. Например, че една кола може да покаже консумация от 1,7 до 2,5 литра на 100 километра при едни и същи условия на каране.

Новият регламент бе приет след избухването на скандала “дизелгейт”, при който се оказа, че не само процедурата на изпитанията не е особено прецизна, но и производителите монтират специален софтуер на лабораторните стендове, който не позволява реалното измерване на резултатите.

Европейската асоциация на производителите на автомобили впрегна специалисти от Европа, Япония и Индия за разработване на новия стандарт и декларира, че Европейският съюз става единственият регион в света с толкова прецизно измерване на консумацията на гориво и на изгорелите газове при всеки нов модел.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Бизнес

Днес обявяват кандидатите за стратегически инвеститор в АЕЦ "Белене"

Министерството на енергетиката ще обяви имената на компаниите, които кандидатстват за стратегически инвеститори в АЕЦ "Белене". Това ще стане на пресконференция от 10 часа в сградата на министерството. Срокът за подаване на заявления за участие в конкурса изтече вчера. До този момент единствено руската държавна компания "Росатом" е обявила,

Държавен експерт: Внасяме домати и краставици най-много от Турция и Гърция

Турция и Гърция са водещи импортни дестинации за доставка на домати и краставици у нас през първото полугодие. Това съобщи на БТА Дафинка Грозданова - държавен експерт в Министерството на земеделието, храните и горите. По думите й двата зеленчука се внасят също от Албания и Северна Македония. Родното производство на домати пък е намерило пазар в

БНБ продава нов дълг за 200 млн. лв. на 26 август

Аукцион за продажбата на държавни ценни книжа по поръчка на финансовото министерство ще проведе БНБ на 26 август, обявиха на сайта на централната банка. На него ще се преотвори емисия, която е в обращение, но падежът е бил през юни. Преиздадените облигации ще са със срок 20 години. Тъй като датата за плащане по тях вече е изтекла,

Всички финанси на държавата - на плюс за юни

457 милиoнa eвpo са преките чужди инвестиции в България за първото полугодие, отчете БНБ. Това е c 304,5 млн. евро пoвeчe от вложенията, отчетени за първите 6 месеца на 2018 г., отбелязват експертите на Димитър Радев. Caмo зa юни пoкaзaтeлят възлизa нa 328,3 млн. eвpo срещу 61,3 млн. зa юни минaлaтa гoдинa.

Ремонти по “Хемус” и догодина

Ще се оправят четири моста на магистралата Тази есен започват най-дългия тунел у нас, който е на “Струма”, а през 2020-а и участъка в Кресненското дефиле Ремонтите по “Хемус” ще продължат и догодина, въпреки че част от тях ще приключат в края на 2019-а. Това съобщиха от Агенция “Пътна инфраструктура” на запитване на “24 часа”

Тенденция е производството на материали от отпадъци

Качеството расте, добивът им няма нищо общо с този преди 10 години, казва Коста Басев, съдружник в “Прайм Технолоджийс” ООД   Влагането на инертни материали в пътища, в строителството на сгради няма нищо общо с това, което е било преди 20, че дори 10 г. Използваните машини, технологии, познанията на хората направиха сектора модерен,

Последно от лого

Мнения

Последно от лого

Последно от

Последно от лого

Последно от

Още от Бизнес

Бизнесът иска да се проследяват инертните материали до влагането им в сграда или път

Национален софтуер може да елиминира незаконния добив   Инертните материали не са само подложката на пътя, релсите или пък чакъл за бетона. Експертите на Българската асоциация на производителите на инертни материали казват, че те са пълнители – в бетоните, в строителните смеси, използват се в производството на бои, на тръби,

Инвестиции в съвременни технологии

С тях браншът непрекъснато подобрява производителността   2019 г. е ключова за развитието на българския рудодобив. Открива се първият новоразработен рудник в България за последните 40 години - “Ада тепе” на “Дънди Прешъс Металс Крумовград”. Планираната годишна производителност на обогатителната фабрика е 840 хил.

Трудното раждане на една мина

Парадоксът е, че колкото по-зелени ставаме, толкова повече ресурси ползваме. Бъдещето изисква рудници   Мините сякаш са наследство от един свят, в който няма модерни технологии. Независимо че грижата за планетата е на дневен ред и вниманието е насочено към “зеленото”, модерният градски човек е все по-отдалечен от земята и индустриите,

Албания предлага и медицински туризъм

Албания е на път да стане популярна дестинация за медицински туризъм заради ниските цени на здравните услуги, предаде агенция АТА. Един от примерите е клиника "Пътуване и усмивка" в Тирана, която предлага на своите пациенти стоматологични услуги и козметична хирургия, "от най-добрите лекари, на цени, по-ниски от конкуренцията",

Компаниите с подкрепа на дуалното обучение

Въпреки добрите доходи на хората в тази индустрия и там има нужда от образовани и можещи хора. Недостигът на обучени кадри в България кара отговорните компании в индустрията да инвестират в образование и обучение. Българската минно-геоложка камара, индустрията и образователните институции създадоха браншови модел за подготовка на кадри,

Рекорден износ за полугодието – почти 28 млрд. лв., главно от продажби на машини

Ръстът е 6,3% на годишна база Стоки за рекордна сума е изнесла България за първите шест месеца на 2019 г. – колкото никога досега в стопанската ни история. Продажбите ни навън за периода януари-юни се равняват на 27,84 млрд. лв., което е с 6,3% повече в сравнение със същия период на миналата година.

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber