Япония определи датите за кацане на астероида Рюгу

https://www.24chasa.bg/novini/article/7034803 Япония определи датите за кацане на астероида Рюгу Япония определи датите за кацане на астероида Рюгу www.24chasa.bg

Японската космическа агенция определи графика, по който ще изследва астероида Рюгу със спускаеми апарати от сондата "Хаябуса 2", съобщи Би Би Си.

Роботите ще бъдат спуснати на различни места на астероида Рюгу, който е на разстояние 280 милиона километра от Земята, предаде БТА.

Трикилограмовият контейнер "Минерва II - 1" ще бъде спуснат на 21 септември. Той ще освободи два робота - Роувър 1А и Роувър 1В. Еднокилограмовите роувъри всъщност ще се придвижват с подскоци заради ниската гравитация на астероида. Те са оборудвани с широкоъгълна и стереокамера, за да изпратят снимки от Рюгу.

На 3 октомври "Хаябуса 2" ще спусне апарата "Маскот" (Mobille Asteroid Surface Scout) разработен от Германския авиокосмически център заедно френския Национален център за космически изследвания. "Маскот" ще събере научни данни от повърхността. Освен широкоъгална камера, той е оборудван с микроскоп, за да изследва минералния състав, както и с радиометър за измерване на температурата и магнитометър за измерване на магнитното поле.

След като достигне до повърхността, "Маскот" ще се придвижи само веднъж със скок. Неравният терен на астероида обаче може да направи кацането му много рисково.

"Хаябуса 2" превозва още един спускаем апарат "Минерва II - 2", създаден от японския университет Тохоку. Той ще бъде изпратен на астероида по-късно. След това японската Агенция за изследване на космическото пространство (ДЖАКСА) планира да детонира експлозив, който да направи кратер на повърхността на Рюгу. "Хаябуса 2" ще се спусне в него, за да събере проби, на които не е въздействала космическата среда. Те ще бъдат доставени на Земята за изследвания.

По график "Хаябуса 2" ще отпътува от Рюгу през декември 2019 г., за да се върне на Земята с пробите през 2020 г.

Сондата "Хаябуса-2" ("Сокол-2") достигна до астероида Рюгу през юни. Полетът й продължи 3,5 години.

Диаметърът на астероида Рюгу, който се намира между Земята и Марс, е само 900 метра. Учените се надяват да открият на Рюгу следи от вода и органични вещества, което ще им помогне в разгадаването на тайните за възникването на живота във Вселената

Змиорките в Темза са станали хиперактивни заради кокаин във водите на реката

Змиорките в Темза са станали хиперактивни заради високото съдържание на коакин във водите на реката, пише standard.co.uk. Британски учени са взели проба близо до канализационните тръби на зданието на парламента, предаде БНР. Целта е била да се провери има ли ръст в потреблението на наркотика, а освен това да се види как се отразява изтичането на

Хляб със смлени скакалци вече се продава във Финландия (Видео)

Във Финландия бяха пуснати в продажба първите партиди хляб с изсушени и смлени на брашно скакалци, съобщи в. "Мирър", цитиран от БТА. Новото производство е дело на пекарната "Фейзър". В едно хлебче е прибавено брашното от 70 насекоми. То се доставя от ферма в Холандия. С добавката насъщният става по-богат на протеини, твърдят производителите.

Изкуствен интелект откри неизвестен досега прачовек

В ДНК на съвременния човек са оставили следи не само неандерталците (Neanderthal) и т.нар. денисовци (Denisova), пишат учени от университета в Барселона в статия, публикувана в Nature Communications. Авторите анализират ДНК на съвременните жители на Азия и Океания, за които се предполага, че са запазили генетичното наследство от древни обитатели

"Роскосмос" ще сформира отряд от жени-космонавти

Държавната корпорация "Роскосмос" ще сформира отряд от жени-космонавти за орбитални полети, като търсенето на кандидатки ще се извършва сред космически специалистки, съобщи ТАСС, цитирана от БТА. "Ще бъде сформиран пълноценен отряд космонавти от млади жени, специализирали в ракетно-космическия отрасъл", заявиха от "Роскосмос".

Китайският лекар, стоящ зад бебетата с редактирани гени, е действал на своя глава

Китайски следователи установиха, че Хе Джанкуей, китайският лекар, стоящ зад раждането на две бебета с редактирани гени, е действал на своя глава, предадоха световните агенции, цитирани от БТА.  Според китайските медии докторът ще бъде наказан за всяко свое нарушение на действащите в Китай закони. Хе Джанкуей редактира гените на бебетата с

Ранобудните наблюдаваха първото за годината лунно затъмнение (Снимки)

Първото лунно затъмнение за 2019 г. можеше да се наблюдава от България рано тази сутрин, съобщиха от Института по астрономия с Национална астрономическа обсерватория при БАН. Частичните фази на затъмнението започнаха в 5.37 часа българско време, когато Луната навлезе в земната сянка, а в 6.41 часа започна пълната фаза,

Птичите пера вдъхновяват ново поколение лепила и космически материали

Едва ли има човек, който да не е играл с птичи пера и да не е наблюдавал с удивление как когато прокара пръст по тях, те се отварят, подобно на цип, и сякаш като по чудо се събират отново. Изследване на американски специалисти върху това удивително свойство може да доведе до създаването на следващото поколение лепила и космически материали,

Океанските вълни стават все по-разрушителни

Океанските вълни стават по-силни и по-разрушителни с всяка изминала година заради покачващите се температури на водата, съобщи "Сайънс алърт", цитиран от БТА. Учени от университета на Кантабрия са установили взаимна зависимост между затоплящите се океани и големината и силата на вълните, според която колкото повече се покачват температурите,

Астрономи идентифицираха тропическа буря на сатурновата луна Титан

Учени от университета на Айдахо установиха, че дъждовете на сатурновата луна Титан напомнят много онези, които обикновено се наблюдават на Земята, съобщава сайтът Спейс. Заключенията им са въз основа на снимки, изпратени от космическия апарат "Касини" една година преди навлизането му в атмосферата на Сатурн през 2017 г.

Индия разработва робот андроид, който ще изпрати в космоса

Индийската организация за космически изследвания няма първо да изпрати животни в космоса по примера на други страни, а ще изведе в орбита специално създаден за целта робот андроид, предаде ТАСС. Това заяви ръководителят на организацията Кайласавадиву Сиван. Първият индийски самостоятелен пилотиран полет е насрочен за декември 2021 г.

Астероидът Апофис може да се сблъска със Земята през 2068 година

Учени от Държавния университет в Санкт Петербург предупредиха, че съществува опасност откритият през 2004 година астероид Апофис да се сблъска със Земята през 2068 година, предаде РИА "Новости". Специалистите отчитат, че на 13 април 2029 година небесното тяло ще премине само на 38 хиляди километра от нашата планета.

Пръстените на Сатурн са сравнително млади

Данни от космическият апарат "Касини" разкриха, че пръстените на Сатурн са се образували сравнително късно в историята на Слънчевата система, съобщиха световните информационни агенции. Учени от университета "Сапиенца" в Рим изчислиха масата на пръстените на базата на гравитационните измервания на планетата, направени от "Касини".