И най-древните предци на човека са страдали от затлъстяване

https://www.24chasa.bg/novini/article/7034721 И най-древните предци на човека са страдали от затлъстяване И най-древните предци на човека са страдали от затлъстяване www.24chasa.bg

Немски учени установиха, че затлъстяването не е бич на съвременния застоял живот на човека - от него са страдали най-древните ни предци преди милиони години, пише в. "Дейли мейл".

Специалисти от университетите в Дрезден и Тюбинген изследваха бели мастни клетки на скелет от примата Oeropitecus bamboli. Той бил открит в италианската област Тоскана. Мастните летки по нищо не се различават от тези, които натупва съвременният човек, предаде БТА.

Учените стигнаха до извода, че европейските човекоподобни маймуни са имали големи запаси от мазнини и най-вероятно днес бихме ги определили като страдащи от наднормено тегло. Но тези запаси са им дали еволюционно предимство, тъй като с тях приматите са могли да бъдат физически активни дори при голям недостиг на храна.

Учените са изследвали и челюст на вида Dryo-pithecus carinthiacus, живял в днешните земи на австрийската област Каринтия преди 12,5 милиона години. Той е най-ранният представител с общи черти на африканските човекоподобни маймуни и на човека.

Палеонтолозите с изненада откриха в находката от 1953 година наличието на кариеси в зъбите на фосила. Това доказва, че тези наши предци са консумирали значителни количества растения с висока захарност, която по-късно се трансформирала в телесна мазнина.

Индия разработва робот андроид, който ще изпрати в космоса

Индийската организация за космически изследвания няма първо да изпрати животни в космоса по примера на други страни, а ще изведе в орбита специално създаден за целта робот андроид, предаде ТАСС. Това заяви ръководителят на организацията Кайласавадиву Сиван. Първият индийски самостоятелен пилотиран полет е насрочен за декември 2021 г.

Астероидът Апофис може да се сблъска със Земята през 2068 година

Учени от Държавния университет в Санкт Петербург предупредиха, че съществува опасност откритият през 2004 година астероид Апофис да се сблъска със Земята през 2068 година, предаде РИА "Новости". Специалистите отчитат, че на 13 април 2029 година небесното тяло ще премине само на 38 хиляди километра от нашата планета.

Пръстените на Сатурн са сравнително млади

Данни от космическият апарат "Касини" разкриха, че пръстените на Сатурн са се образували сравнително късно в историята на Слънчевата система, съобщиха световните информационни агенции. Учени от университета "Сапиенца" в Рим изчислиха масата на пръстените на базата на гравитационните измервания на планетата, направени от "Касини".

На Земята падат все повече астероиди

Международен екип учени установи, че с времето в Земята са се сблъсквали все повече астероиди, като количеството им рязко се е увеличило през последните 290 милиона години, предават Асошиейтед прес и Франс прес. За посочения период на нашата планета са паднали 2,6 пъти повече от тези небесни тела, в сравнение с предишните 700 милиона години,

Учени съветват нещастните родители да се развеждат, докато децата са малки

Британски учени съветват нещастните родители да не остават заедно "заради децата", защото разводът е по-малко травматизиращ през ранните години, съобщи в. "Ню Зиланд хералд". Първото голямо изследване на емоционалното въздействие на раздялата на родителите върху децата установи, че най-голям риск от последици като лошо поведение и неподчинение има

Учени откриха тленни останки от загадъчен древен човек

Китайски учени откриха тленните останки от малко дете, което е живяло преди 100-200 хиляди години и у което са започнали да поникват постоянни зъби, съобщи сайтът Сайънс нюз. Става въпрос за най-древната подобна находка в Източна Азия, предаде БТА. Фосилизираната горна челюст на детето на 6,5-годишна възраст включва 7 поникващи постоянни зъба.

Виетнам изстреля изследователски спътник собствено производство (Видео)

Виетнам изстреля в околоземна орбита самостоятелно построен от виетнамски специалисти изследователски спътник, съобщи ТАСС. Космическият апарат "Микро Дракон" стартира с помощта на ракетата-носител "Епсилон", предоставена от японското космическо ведомство ДЖАКСА. Изстрелването беше осъществено от японския космически център Учимура,

Китайският посланик в Канада: Не блокирайте участието на "Хуавей" в изграждането на 5G мрежа

Китайският посланик в Канада Лу Шае определи ареста на служител на "Хуавей" от канадските власти като "предателство" от приятел и предупреди за възможни последствия, ако Отава забрани на компанията да участва в изграждането на 5G мрежата в страната, предадоха Асошиейтед прес и Ройтерс. Посланикът даде вчера интервю за канадски журналисти,

Тръмп: САЩ ще създадат базирана в Космоса система за противоракетна отбрана

Американският президент Доналд Тръмп обеща, че САЩ ще създадат "ненадмината и несравнима" система за противоракетна отбрана, предадоха Асошиейтед прес и ДПА, цитирани от БТА.  Той заяви в реч в Пентагона, че Вашингтон ще направи всичко необходимо да гарантира, че "можем да засечем и унищожим всяка ракета,

Новата обсерватория "Спектър-РГ" ще извършва подробни наблюдения на цялото небе

Космическата обсерватория "Спектър-РГ" ще може да извършва детайлни наблюдения на цялото небе, предаде ТАСС. Това заяви завеждащият отдела за астрофизика на високите енергии в Института за космически изследвания на Руската академия на науките Михаил Павлинский. По думите му, научните задачи пред новата обсерватория "Спектър-РГ" не са същите като

През 2019 г. са планирани между 20 и 22 изстрелвания на ракети "Союз"

Тази година е планирано изстрелванията на ракети "Союз" да бъдат увеличени в сравнение с миналата година - от 16 на между 20 и 22, предаде ТАСС. Това оповести генералният директор на произвеждащото ракетите акционерно дружество РКЦ "Прогрес" Дмитрий Баранов, предава БТА. "Миналата година имаше 16 изстрелвания, като едно от тях бе с кораб,

Изстрелват ракетата-носител "Союз-2" с пилотиран кораб през септември 2019 г.

Първият старт на ракетата-носител "Союз-2" с транспортен пилотиран кораб е заплануван за септември 2019 година, предаде ТАСС. От серията "Союз-ФГ" "Роскосмос" разполага още с 4 ракети, които ще бъдат изстреляни всичките през 2019 година. Също през тази година е предвидено изстрелването на пилотиран космически кораб със "Союз-2" но в безпилотен