Робот ще преследва морските звезди, убийци на корали

https://www.24chasa.bg/novini/article/7034047 Робот ще преследва морските звезди, убийци на корали Робот ще преследва морските звезди, убийци на корали www.24chasa.bg
Снимкa: Pixabay

Австралийски учени представиха подводен робот, способен да открива и ликвидира морските звезди, убийци на корали, нанасящи големи щети на Големия бариерен риф, предаде Франс прес.

Умната машина е кръстена "Рейнджърбот"като конструирането й бе финансирано чрез дарение на търсачката Гугъл. Тя бе изготвена от специалисти от Технологическия университет в Куинсланд, предава БТА.

Роботът разполага с акумулатор, който му осигурява автономно придвижване в продължение на осем часа. Той може да патрулира и да картографира обширни зони с коралови образувания. Неговата главна цел са морските звезди Ancanthaster planci, познати също под наименованието Трънен венец. Това е инвазивен вид, който ще бъде унищожаван от робота със специална смъртоносна инжекция. Тя няма да бъде опасна за останалите морски обитатели.

Змиорките в Темза са станали хиперактивни заради кокаин във водите на реката

Змиорките в Темза са станали хиперактивни заради високото съдържание на коакин във водите на реката, пише standard.co.uk. Британски учени са взели проба близо до канализационните тръби на зданието на парламента, предаде БНР. Целта е била да се провери има ли ръст в потреблението на наркотика, а освен това да се види как се отразява изтичането на

Хляб със смлени скакалци вече се продава във Финландия (Видео)

Във Финландия бяха пуснати в продажба първите партиди хляб с изсушени и смлени на брашно скакалци, съобщи в. "Мирър", цитиран от БТА. Новото производство е дело на пекарната "Фейзър". В едно хлебче е прибавено брашното от 70 насекоми. То се доставя от ферма в Холандия. С добавката насъщният става по-богат на протеини, твърдят производителите.

Изкуствен интелект откри неизвестен досега прачовек

В ДНК на съвременния човек са оставили следи не само неандерталците (Neanderthal) и т.нар. денисовци (Denisova), пишат учени от университета в Барселона в статия, публикувана в Nature Communications. Авторите анализират ДНК на съвременните жители на Азия и Океания, за които се предполага, че са запазили генетичното наследство от древни обитатели

"Роскосмос" ще сформира отряд от жени-космонавти

Държавната корпорация "Роскосмос" ще сформира отряд от жени-космонавти за орбитални полети, като търсенето на кандидатки ще се извършва сред космически специалистки, съобщи ТАСС, цитирана от БТА. "Ще бъде сформиран пълноценен отряд космонавти от млади жени, специализирали в ракетно-космическия отрасъл", заявиха от "Роскосмос".

Китайският лекар, стоящ зад бебетата с редактирани гени, е действал на своя глава

Китайски следователи установиха, че Хе Джанкуей, китайският лекар, стоящ зад раждането на две бебета с редактирани гени, е действал на своя глава, предадоха световните агенции, цитирани от БТА.  Според китайските медии докторът ще бъде наказан за всяко свое нарушение на действащите в Китай закони. Хе Джанкуей редактира гените на бебетата с

Ранобудните наблюдаваха първото за годината лунно затъмнение (Снимки)

Първото лунно затъмнение за 2019 г. можеше да се наблюдава от България рано тази сутрин, съобщиха от Института по астрономия с Национална астрономическа обсерватория при БАН. Частичните фази на затъмнението започнаха в 5.37 часа българско време, когато Луната навлезе в земната сянка, а в 6.41 часа започна пълната фаза,

Птичите пера вдъхновяват ново поколение лепила и космически материали

Едва ли има човек, който да не е играл с птичи пера и да не е наблюдавал с удивление как когато прокара пръст по тях, те се отварят, подобно на цип, и сякаш като по чудо се събират отново. Изследване на американски специалисти върху това удивително свойство може да доведе до създаването на следващото поколение лепила и космически материали,

Океанските вълни стават все по-разрушителни

Океанските вълни стават по-силни и по-разрушителни с всяка изминала година заради покачващите се температури на водата, съобщи "Сайънс алърт", цитиран от БТА. Учени от университета на Кантабрия са установили взаимна зависимост между затоплящите се океани и големината и силата на вълните, според която колкото повече се покачват температурите,

Астрономи идентифицираха тропическа буря на сатурновата луна Титан

Учени от университета на Айдахо установиха, че дъждовете на сатурновата луна Титан напомнят много онези, които обикновено се наблюдават на Земята, съобщава сайтът Спейс. Заключенията им са въз основа на снимки, изпратени от космическия апарат "Касини" една година преди навлизането му в атмосферата на Сатурн през 2017 г.

Индия разработва робот андроид, който ще изпрати в космоса

Индийската организация за космически изследвания няма първо да изпрати животни в космоса по примера на други страни, а ще изведе в орбита специално създаден за целта робот андроид, предаде ТАСС. Това заяви ръководителят на организацията Кайласавадиву Сиван. Първият индийски самостоятелен пилотиран полет е насрочен за декември 2021 г.

Астероидът Апофис може да се сблъска със Земята през 2068 година

Учени от Държавния университет в Санкт Петербург предупредиха, че съществува опасност откритият през 2004 година астероид Апофис да се сблъска със Земята през 2068 година, предаде РИА "Новости". Специалистите отчитат, че на 13 април 2029 година небесното тяло ще премине само на 38 хиляди километра от нашата планета.

Пръстените на Сатурн са сравнително млади

Данни от космическият апарат "Касини" разкриха, че пръстените на Сатурн са се образували сравнително късно в историята на Слънчевата система, съобщиха световните информационни агенции. Учени от университета "Сапиенца" в Рим изчислиха масата на пръстените на базата на гравитационните измервания на планетата, направени от "Касини".