За работа се плаща, учат във втори клас

https://www.24chasa.bg/novini/article/7022351 За работа се плаща, учат във втори клас За работа се плаща, учат във втори клас www.24chasa.bg

Какво ново има в програмите за учениците от 1-и до 12-и клас?

Какво трябва да знаят родителите?

От 21 август “24 часа” започна поредицата “Родителски бележник”.

-  Вместо “Бит и техника” ще им преподават “Технологии и предприемачество”

- Изработват модел на обект, който използва вятъра като източник на енергия

Технологии и предприемачество учат във 2-и клас. Дисциплината стъпва на основата на досега съществуващия предмет - домашен бит и техника, като се добавят знания за технологиите и културата на предприемачеството. В началните класове спецификата на учебния предмет извежда на преден план темите, свързани с конструиране и моделиране, изработване на модели и изделия по инструкции, образец и собствена идея от познати материали, обясниха от министерството на образованието.

В процеса на практическа дейност се възпитава

отговорност към

работния процес

и се изгражда позитивно отношение към труда, към съвременната техника и технологиите. Очакваните резултати от обучението са насочени към постигане на технологичната и икономическата грамотност на учениците като съществени елементи на мултифункционалната грамотност.

Учениците от 3-и клас, които през новата учебна година ще изучават 32 часа годишно (1 час седмично) учебния предмет “Технологии и предприемачество”, ще се учат да планират дейността си, да правят самостоятелен избор на материали и инструменти, да провеждат проучвателска и практическа дейност, свързана с отглеждането на растения и животни, ще обогатяват знанията си за използване и пестенето на електроенергия и пр.

Интегрирането на тези разнообразни знания и умения се постига в процеса на практическа дейност, чрез изработване на определено изделие или чрез

участие в

дискусии,

ролеви игри,

проучвания и др.

Включването на учебния предмет “Технологии и предприемачество” в новия учебен план извежда на дневен ред компетентностите инициативност и предприемчивост. Изграждането на предприемаческата култура е сложен и продължителен процес, който рефлектира върху бъдещата реализация на ученика.

В частта “Техника и безопасност” второкласниците трябва да посочат съоръжения, при които се използва вятърът като алтернативен източникна енергия.

В частта “Технологии” пък трябва да изброяват начини за студена

обработка на

хранителни

продукти,

да познават основните правила за отглеждане на домашни животни, да посочват начини за размножаване на растения чрез засаждане на луковица, както и източници за получаване на текстилни материали.

В областта “Инициативност и предприемчивост” второкласниците трябва да умеят да свързват работа в екип с постигането на обща цел, да използват наименования на стоки и услуги в практическа работа, да познават значимостта на популярни професии и да разбират, че положеният труд се заплаща. Второкласниците също така отговорно трябва да се научат да свързват изразходването на парите в семейството със задоволяването на неговите потребности и желания.

В областта “Конструиране и моделиране” учениците трябва да разчитат информация за конструкцията на изделие, да разпознават различни линии в графични изображения при изработване на изделие или модел, да моделират, като използват разгъвки на отворени кутии.

Според препоръчителното разпределение на часовете

50% са за

нови знания,

44% - за затвърждаване на новите знания и обобщение, и 6% - за диагностика на входното и изходното ниво.

Оценяването, свързано с темата инициативност и предприемчивост, се основава на продукта от дейности, в които участват учениците, като например устно презентиране на резултата от проектна задача, представление, демонстрация, изложба, базар, обясниха още от министерството на образованието.

Разпознават глагола, съществителното

и прилагателното

Да разпознават глагола, съществителното име и прилагателното като части на речта, е част от езиковите компетентности, които второкласниците трябва да придобият по български език и литература в края на учебната година. Те трябва да се научат също да използват азбучния ред за

търсене на дума

в речник,

както и да разграничават словосъчетание от изречение. От малките ученици се очаква да разпознават различни по цел на изказване изречения - съобщителни и въпросителни.

Сред литературните компетентности, които се очаква да овледеят второкласниците, е да разграничават басня и народна песен от други литературни и фолклорни произведения, както и да се ориентират в последователността на епизодите при развитието на действието в изучавано произведение. Всъщност учениците трябва да разпознават баснята по осмиваните човешки недостатъци и поуката, свързана с тях.

Второкласниците още трябва да умеят да четат правилно и с подходяща интонация творби (басня, народна песен) на различни култури. Трябва

да четат с

разбиране текст

от хартиена страница и дисплей.

От малките ученици се изисква още да дават идеи за разпределение на ролите и за поведението на героите при сценично представяне на изучавано произведение.

Според учебната програма препоръчителното разпределение на часовете е 46% за нови знания, 45% - за затвърждане и обобщение, 7% - за извънкласно четене, и 2% - за диагностика на входното и изходното ниво.

В началото на учебната година се организира тестово изпитване за установяване на входното ниво на езиковите и литературните компетентности, а в края на годината - на изходното ниво. Проследяването на напредъка на всеки ученик се основава на писмени и устни форми на проверка, които се прилагат в съответствие с концепцията за формиращото оценяване. Всяка задача, изпълнена самостоятелно от ученика, се коментира от учителя и се оценява с кратка рецензия. Оценяването се извършва по предварително установени и обсъдени с учениците критерии за оценка. (24часа)

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Образование

Деница Сачева: 294 училища у нас са със статут на иновативни, 100 повече от 2019 г.

Иновациите са задължителна част за българското образование, защото очакванията от страна на бизнеса, родителите и децата са огромни. За целта са нужни хора като вас, отворени към новото, които не се страхуват да експериментират. Това заяви заместник-министърът на образованието и науката Деница Сачева при откриването на майсторския клас "Иновации в

Депутатът Станислава Стоянова: 9 100 ученици са върнати обратно в клас

Заради натрупани отсъствия са спрени помощите за деца на повече от сто хиляди семейства 1 239 екипа у нас са ангажирани със съвместната работа по обхващане и включване в образователната система на деца и ученици в задължителна предучилищна и училищна възраст. На територията на страната това са общо 10 030 учители, директори, социални работници,

МОН въвежда асистиращи технологии за приобщаващо образование до 2 години

През следващите две години Министерството на образованието и науката ще финансира въвеждането на асистиращи технологии за приобщаващо образование, с които да се улесни комуникацията и обучението на децата със специални образователни потребности. Инвестициите ще са част от проект за дигитализацията на българското образование,

Стипендии за обучение в по хотелиерство и туризъм в Швейцария

Четири от най-добрите колежа по туризъм и хотелски мениджмънт в Швейцария, обединени в Swiss Education Group, организират серия от семинари на тема: „Обучение в Швейцария – път към успешна кариера в хотелиерството и туризма“. Събитието е организирано съвместно с агенция за образование „Скай Лайнс“ и ще се проведе в следния график: - 15.

Възражение на доклада на комисията по академична етика към Министъра на образованието и науката

С промените в Закона за развитие на академичния състав в Р България от месец май т.г. бяха въведени редица законови норми, касаещи констатирането и санкционирането на плагиатството в научните трудове на преподавателите. На тяхна база бившият Ректор на ТУ-Варна – проф. Фархи и бившият Ръководител на Центъра за развитие на академичния състав в

Павлин Петков: Учителите трябва да имат изпит по новите технологии в края на следването си

Майсторлък е да комбинираш дигиталните методи на преподаване с традиционните, казва директорът на Математическа гимназия "Д-р Петър Берон" - Варна "Образование 4.0” е съвместна кампания на Vivacom и в. “24 часа” за дигитализация на българското образование. Инициативата стъпва на разбирането, че българските ученици са много активни в интернет,

Последно от логоЗДРАВЕ

Мнения

Последно от лого

Последно от

Последно от лого

Последно от

Още от Образование

Учениците: Интересни и важни уроци на таблети и в облак правят училището интересно (Видео)

Таблети да заменят тежките хартиени учебници от по няколкостотин страници, уроците и домашните да са в облачно пространство и достъпни за всеки, а самите уроци да бъдат направени интересни и да са полезни за живота, а също така и най-сетне написани на достъпен език. Тези главни препоръки за промяна в училищното образование направиха над 120

“24 часа” и Vivacom събират “Ученици за дигитално образование” на кръгла маса

Възрастните ще изслушат гледните точки на децата Кръгла маса “Ученици за дигитално образование” организира днес вестник “24 часа” и Vivacom. Целта на дискусията е да покаже гледните точки, нуждите и проблемите в учебния процес на най-пряко засегнатата страна - учениците. Тяхното мнение, и то на различен тип ученици - както на тези,

Десислава Цокова: Учители, преподаващи компютърно моделиране, могат само да си четат пощата

-  Нужни са подкрепа и обучение за преподавателите, защото им е трудно - повечето са над 50 г., не са работили с компютри и не знаят чужди езици - С новите технологии децата се научават да учат Образование 4.0” е съвместна кампания на Vivacom и в. “24 часа” за дигитализация на българското образование.

30-то юбилейно издание на международния форум за компютърни изкуства „Компютърно пространство“ 2018

www.computerspace.org Форумът за компютърни изкуства Computer Space („Компютърно пространство“) се провежда 30 години и е най-голямото събитие за компютърни изкуства в Югоизточна Европа. Форумът се организира от Студентското общество за компютърно изкуство /СОКИ/ в партньорство с редица организации и институции.

ТУ - Варна и университетът Ovidius в Румъния ще си сътрудничат по стратегията "Син растеж" на Европейската комисия

Ректорите на Технически университет - Варна и Университета Ovidius в Констанца, Румъния, подписаха петгодишен меморандум за сътрудничество. Меморандумът беше подписан в Констанца от проф. Росен Василев, ректор на ТУ – Варна, и проф. Сорин Руджина, ректор на университета Ovidius. На церемонията в аулата на университета,

Наближава крайният срок за подаване на кандидатури за стипендии YES

https://ais.americancouncils.org/yesДо края на октомври ученици от 9 и 10 клас могат да кандидатстват за обменна програма YES (Kennedy Lugar Youth Exchange and Study). Програмата дава възможност на гимназистите да прекарат една учебна година в Съединените щати като младежки посланици на България. В рамките на 10 месечния престой те ще учат в

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber