Червени пешеходни пътеки ще се поставят на места с концентрация на пътнотранспортни произшествия, до входове на училища и детски градини, на спортни обекти, на площадки за игра, лечебни заведения, сгради за обществено обслужване, търговски центрове и покрити пазари. Това предвиждат промени в наредбата за сигнализация на пътищата с пътна маркировка, обявени за обществено обсъждане в сряда.
Цветните маркировки ще се поставят, ако стопанинът на пътя прецени, че има промяна в обстановката на конкретен участък. Освен това пешеходните пътеки трябва да са ярко осветени и от двете страни.
С изменения в друга наредба - за организиране на движението, също публикувани за обществено обсъждане, се вменява задължение в период най-много за пет години да се прави проверка на обстоятелствата на даден път.
Актуализация на организацията на движението в момента се извършва, ако има промяна в пътнотранспортната обстановка. Тя може да е в резултат на променена с повече от 30 на сто интензивност на транспортните и пешеходните потоци. Причина може да е и увеличаване на въздействието на автомобилния транспорт върху околната среда над допустимите норми за шум, вибрации, газове, други вредни емисии и т.н. С новите разпоредби стопанинът на пътя се задължава да проверява дали е настъпила някоя от изброените промени на всеки 5 години или в по-кратък срок.
Доклад за резултатите от проверката ще се представя за одобрение на министъра на регионалното развитие или на съответния общински съвет в зависимост от стопанина на пътя.
Досега разстоянието между пешеходните пътеки се препоръчваше да не бъде по-малко от 250 м. С новите текстове се разрешават и по-малки разстояния, което ще се определи с проект, разработен въз основа на промяна в организаицята на движението. Ако се наложи изменението ѝ, е предвидена възможност пешеходните пътеки тип зебра да имат допълнително двустранно насочено осветяване с по-голям интензитет в сравнение с това на пътя или улицата.
Изменения в трета наредба - за сигнализацията, предвиждат повишаване на изискванията към светлотехническите характеристики на светлоотражателната повърхност на пътните знаци.