Птиците учат "чуждите езици" на другите видове чрез подслушване

https://www.24chasa.bg/novini/article/6994708 Птиците учат "чуждите езици" на другите видове чрез подслушване Птиците учат "чуждите езици" на другите видове чрез подслушване www.24chasa.bg

За птиците подслушването на съседските клюки за приближаващи ястреб или змия може да се окаже въпрос на живот или смърт, предаде Асошиейтед пред, позовавайки се на публикация в сп. "Кърънт байолъджи".

Известно е, че в естествена среда животните често подслушват съседите си от други видове, очаквайки да доловят сигнали за дебнещи хищници. Птиците, например, могат да се научат да бягат, когато "комшията" нададе вик "ястреб" на собствения си език или казано с други думи - разпространи сигнал за тревога.

За целите на настоящото изследване специалисти от Австралийския национален университет са наблюдавали поведението на вид мушитрънчета в Националната ботаническа градина в Канбера.

Представителите на вида песнопойни птици не притежават вродена способност да различават "чужди" езици. Впоследствие обаче те се научават да разпознават значението на "ключови думи" от речника на други видове, обясняват изследователите.

И докато е известно, че някои животни могат да превеждат думи от чужди езици, за учените остава загадката как се стига до подобно езиково познание.

Птиците разполагат с няколко средства за придобиване на "житейски умения". Част от познанието им е вродено или придобито от пряк опит. Авторите на настоящото изследване изучават трети тип познание - придобиването на информация от себеподобни.

Американска ученичка намери на плажа огромен зъб от мегалодон

Ученичка, посетила с родителите щата Северна Каролина, откри на плажа на гр. Норт Топсейл огромен зъб на мегалодон отпреди 3 милиона години, предаде агенция ЮПИ, цитирана от БТА.  Ейвъри Фот не могла да повярва на своята находка. Мегалодоните са били гигантски акули, които са изчезнали преди милиони години.

Виж загадъчна бяла аномалия - НЛО над Тексас (Видео)

Бял, неидентифициран летящ обект с кълбовидна форма се появи над американския град Стивънвил в щата Тексас. За него съобщиха местни жители, които са снимали преди дни, пише сайтът "Езорайтър.ру". Мексиканският уфолог Педро Рамирес е публикувал видеоклипа в ютуб. Изображението наподобява тайнствена сфера,

България ще участва в разработката на нова европейска космическа ракета

През месец март германският аерокосмически институт DLR започна проучване за създаването на възвръщаема ракетна технология, която коренно се отличава от проектите на американски фирми като СпейсЕкс и Блу Ориджин. Германската идея е първата степен на ракетата-носител да е крилата, като след изстрелването тя да се спуска плавно и да бъде захващана

Астрономи: Небесно тяло, навлязло в земната атмосфера преди 5 г., е дошло от друга планетна система

Учени от Харвардския университет заключиха, че небесното тяло, което навлезе в земната атмосфера през януари 2014 г., е дошло от друга планетна система в диска на Млечния път, съобщи Сайънс алърт. Били анализирани свързани с поява на метеори случаи, които са регистрирани в базата данни на Центъра за изследване на околоземни обекти на НАСА.

Товарният кораб "Сигнус" се скачи с МКС с помощта на роботизираната ръка

Астронавтите Ан Макклейн и Давид Сен-Жак с помощта на роботизираната ръка "Канадарм" осъществиха прехващане на товарния кораб "Сигунс", който се скачи с Международната космическа станция /МКС/, предадоха световните агенции, цитирани от БТА. Пряко предаване на скачването се водеше в сайта на НАСА. Товарният кораб,

Човешка грешка може да е причина за разбиването на космическия апарат "Берешит"

Човешка грешка може да е причинила разбиването на космическия апарат "Берешит", съобщи Асошиейтед прес, позовавайки се на израелската организация, подготвила лунната мисия. Организацията с идеална цел "Спейс Ай Ел", създала "Берешит", съобщи, че инженерите в контролната зала са получили сигнал за неизправност в апаратурата за измерване на

Можем да видим розова Луна днес в 14:12 часа

Априлското пълнолуние, наричано розова Луна, ще може да се види днес в 14:12 часа. Луната е наречена розова не заради цвета ѝ, а заради цъфтящите през пролетта дървета, уточни пред БНР физикът Пенчо Маркишки от Института по астрономия към БАН. "Някои древни народи са именували пълнолунията според типичните явления или дейности,

"Фейсбук" разработва дигитален гласов асистент с изкуствен интелект

Фейсбук (Facebook) потвърди, че разработва дигитален гласов асистент, базиран на изкуствен интелект, навлизайки в територията на "Алекса" на "Амазон" (Amazon) и "Гугъл асистент" (Google Assistant), съобщава специализираното издание "Върдж", информира БТА. Новината, която първо бе съобщена от Си Ен Би Си, сочи,

Археолози откриха в Луксор гроб на 3500 години

Археолози се натъкнаха на гроб на 3500 години и на мумия в неотварян саркофаг по време на две различни разкопки в египетския град Луксор, предаде ДПА. Гробът от Осемнадесетата династия е разположен в обширен двор, най-големият, разкриван някога в гробище в Луксор. Некрополът Драа Абул Нага се намира на западния бряг на река Нил,

Археолози добавиха урината към своя инструментариум

Преди около 10 000 години жителите на селище в Централен Анадол започнали да отглеждат овце и кози. Не бе ясно обаче с какви темпове е извършено това опитомяване, докато археологически екип не се поинтересувал от следи от урина в почвата, предаде Франс прес, цитирана от БТА. На международен екип от археолози и геолози хрумнала идеята да увеличи

Повече от десет вида диви пчели намаляват

Повече от десет вида диви пчели, които имат голяма роля за опрашването на плодовете и зеленчуците в североизточните американски щати, намаляват, съобщи Асошиейтед прес, цитирана от БТА. Учени от университета на Ню Хемпшър изследваха 119 вида пчели в щата от музейна колекция на 125 години. Те установиха, че 14 от тях са намалели,

Учени откриха динозавърско гробище на 220 милиона години в Аржентина

Палеонтолози са открили останки от десетина древни създания в динозавърско гробище в западната част на Аржентина, предаде Франс прес, цитирана от БТА. Учените са попаднали на струпването на кости, датиращи отпреди 220 милиона години, в провинция Сан Хуан на около 1100 километра от столицата Буенос Айрес.